Čínský trh nabízí mnoho investičních příležitostí, ovšem výkonnost některých akcií zůstává výrazně za očekáváním. V tomto článku se přesvědčíme, že ani růst tržeb a nízká zadluženost nestačí k akciovému růstu.
Pomocí technické a fundamentální analýzy si určíme ty nejdůležitější cenové úrovně na vybraných čínských akciích a také se pokusíme odhadnout rizika a potenciál cenového růstu.
Tato obchodní společnost vygenerovala meziroční růst svých tržeb o 5,86 % a mírný růst by měl pokračovat i v roce 2025, kdy se očekávají tržby na 147,5 miliardy USD. K růstu by mělo dojít i v roce 2026 a to na hodnotu 159,74 miliardy USD.
Společnost Alibaba disponuje tržní kapitalizací 270,73 miliardy USD. Hotovost v hodnotě 58,97 miliardy USD převyšuje dluh společnosti v hodnotě 34,18 miliardy USD, což zlepšuje schopnost společnosti reagovat na rizika.
Zdroj: tradingview.com
Měsíční akciový graf společnosti Alibaba
Akcie Alibaba se nacházejí v menší prodejní korekci poté, co otestovaly důležitou rezistenci na ceně 140 USD. Pokud by se jim v budoucnosti podařilo rezistenci prorazit, otevřely by si tím dveře k výraznějšímu cenovému růstu.
Největší volume se nachází kousek nad cenou 80 USD a pokud by cena akcií klesla k jeho hodnotě, nejspíše by se jednalo o pokračování konsolidačního pohybu.
Společnost provozuje online marketingovou platformu a meziročně vygenerovala pokles svých tržeb o 0,67 %. V roce 2025 se ovšem očekává jejich mírný růst na hodnotu 18,46 miliardy USD a v roce 2026 by měl růst pokračovat na 19,35 miliardy USD.
Baidu disponuje tržní kapitalizací 30,89 miliardy USD a i ona má větší kapitál než dluh. Baidu disponuje volným kapitálem v hodnotě 19,53 miliardy USD a dluhem v hodnotě 14,06 miliardy USD.
Zdroj: tradingview.com
Měsíční akciový graf společnosti Baidu
Akcie Baidu se obchodují na důležitém supportu z cenových minim, jejichž historie sahá až do roku 2010. Prozatím nepozorujeme žádnou zásadní nákupní aktivitu, spíše to vypadá, že cena akcií klesá v mírném sestupném trendu.
Pokud by cena akcií klesla pod současný support, může se jednat o velmi výrazný cenový pokles. Na druhou stranu, potenciál cenového růstu k nejbližší rezistenci vypadá pro investory zajímavě.
Tento výrobce elektromobilů vygeneroval meziroční růst tržeb o 23,71 % a s jejich růstem se počítá i v dalších letech. Pro rok 2025 se tržby odhadují na hodnotu 12,58 miliardy USD a pro rok 2026 na hodnotu 16,21 miliardy USD.
Společnost Nio disponuje tržní kapitalizací 10,79 miliardy USD, ovšem její dluh ve výši 4,18 miliardy převyšuje volný kapitál v hodnotě 2,72 miliardy USD, což může vytvářet tlak na inovace v tomto vysoce konkurenčním segmentu.
Zdroj: tradingview.com
Měsíční akciový graf společnosti Nio
Akcie Nio se obchodují na svých cenových minimech a to v rámci postranního trendu. Ani zde nevidíme žádnou nákupní aktivitu, nicméně případný potenciál růstu je poměrně zajímavý.
Nejbližší rezistence se totiž nachází až na ceně 16 USD za akcii a její průraz by akciím otevřel dveře pro ještě výraznější cenový růst. Na tuto skutečnost si ovšem budou muset investoři ještě počkat.
Slovo závěrem
I přes to, že čínské akcie, které jsme si v tomto článku analyzovali, slibují investorům růst tržeb a některé dokonce disponují vysokou hotovostí, výkonnost akcií je velmi neuspokojivá.
Nákupní tlak lze pozorovat pouze na akciích Alibaba, které ovšem nedokáží prorazit nejbližší rezistenci a dlouhodobě se obchodují směrem do strany.
Akcie Baidu a Nio jsou na tom o něco hůře a obchodují se na dlouhodobých minimech, bez náznaku růstové aktivity. Levná cena a růst tržeb tak nestačí k tomu, aby byly akcie pro investory zajímavé.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.