Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Buffettova nejnovější investice zklamala! Co stojí za pádem akcií?

Ulta Beauty, největší maloobchodní prodejce kosmetiky v USA, šokovala trhy, když nesplnila očekávání Wall Street a její akcie po oznámení výsledků prudce poklesly.

Buffettova nejnovější investice zklamala! Co stojí za pádem akcií?

Ulta Beauty, největší maloobchodní prodejce kosmetiky v USA a nejnovější investice Warrena Buffetta, se nedávno potýkala s finančními problémy. Hodnota jejích akcií klesla v prodlouženém obchodování o 7 % poté, co oznámila neuspokojivé výsledky za druhé čtvrtletí.

Je to poprvé od roku 2020, kdy Ulta nesplnila očekávání Wall Street ohledně zisku na akcii a tržeb.

Ve čtvrtletí končícím 3. srpna 2024 se tržby společnosti snížily o 1,2 %, což kontrastuje s 8% nárůstem ve stejném období loňského roku. Generální ředitel Dave Kimbell přičítá špatné výsledky provozním poruchám, méně účinným propagačním akcím, opatrným výdajům spotřebitelů a zvýšené konkurenci.

Podíl společnosti na trhu v odvětví prestižní kosmetiky, které zahrnuje líčení a péči o vlasy, je ohrožován konkurencí v podobě řetězce Sephora. Společnost si udržela svůj podíl v oblasti masové kosmetiky, ale čelila neobvyklým konkurenčním tlakům.

Kimbell poznamenal, že rozsah a tempo konkurence byly výjimečné a týkaly se 80 % prodejen Ulta.

Aktuální vývoj ceny akcií Ulta Beauty

Načítání
Načítání
Kupte si akcie ULTA Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Úprava celoročního výhledu

V reakci na to Ulta upravila svůj celoroční výhled. Společnost nyní očekává, že tržby zůstanou meziročně stejné nebo poklesnou až o 2 %, což je méně než předpokládaný růst o 2 až 3 %.

Odhad tržeb byl upraven na 11 až 11,2 miliardy dolarů z předchozích 11,5 až 11,6 miliardy dolarů.

Ve druhém čtvrtletí Ulta vykázala čistý zisk 252,6 milionu dolarů, tj. 5,30 dolaru na akcii, což je méně než 300,1 milionu dolarů, tj. 6,02 dolaru na akcii, v předchozím roce.

Tržby mírně vzrostly na 2,55 miliardy dolarů z 2,53 miliardy dolarů, ale nedosáhly očekávaných 2,61 miliardy dolarů.

Pozitivní ukazatele a strategické iniciativy

Navzdory těmto problémům zůstává Ulta optimistická ohledně své budoucnosti. Mezi pozitivní ukazatele patří:

  • zapojení zákazníků,
  • otevření nových prodejen,
  • úspěchy v salonech,
  • růst věrnostního programu.

Tyto faktory podle Kimbella naznačují základní sílu širšího podnikání společnosti.

Aby Ulta znovu získala dynamiku, zaměřuje se na strategické iniciativy. Společnost plánuje:

  • vylepšit sortiment výrobků,
  • zvýšit relevanci značky,
  • zlepšit digitální zážitek,
  • rozvinout propagační strategie.

Ulta také rozšiřuje své partnerství se společností DoorDash a testuje nové platformy pro gamifikaci.

Obnova kosmetické kolekce a další plány

Kromě toho Ulta obnovuje svou kosmetickou kolekci a zavádí personalizovaná doporučení produktů online. Společnost se snaží vylepšit svůj program odměn o akce určené pouze pro členy věrnostního programu a exkluzivní nabídky.

Ulta Beauty provozuje přibližně 1 411 maloobchodních prodejen ve všech 50 státech USA a nabízí přibližně 25 000 produktů od více než 600 kosmetických značek.

S typickou velikostí prodejny přibližně 10 000 čtverečních stop (929 čtverečních metrů), včetně 950 čtverečních stop (88 čtverečních metrů) prostor pro salony, zůstává Ulta významným hráčem v oblasti maloobchodního prodeje kosmetiky.

Začátkem srpna zveřejnila podíl ve společnosti ve výši 266 milionů dolarů Berkshire Hathaway. Tato investice způsobila dočasný nárůst ceny akcií společnosti, které v roce 2024 klesly o 32 %, z toho jen ve druhém čtvrtletí o 26 %.

Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:

Favorit redakce

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
  • Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
  • Možnost nákupu frakčních práv a ETF
Nevýhody
  • Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
  • Danění českých dividend 35% sazbou
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.

Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu

Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.

Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!

Pokud s Discordem teprve začínáte, připravili jsme pro vás také stručný návod, jak ho používat.

Líbil se vám tento článek?
0
0

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování je váš kapitál vystaven riziku a může se vám vrátit méně, než jste investovali. Minulá výkonnost nezaručuje budoucí výsledky.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.