Warren Buffett je žijící legendou, tzv. The Great Of All Times, tedy GOAT. Již mu je přes 89 let a zatímco mnozí si v takovém věku užívají aktivního odpočinku, Buffett je stále velmi aktivní.
Nedávno jsme psali o jeho investici do zlata, respektive do firmy Barrick Gold. Dnes vás seznámíme s jeho dalším netypickým krokem, kterým je investice do americké společnosti Snowflake a do kanadské společnosti Real Matters.
Obě společnosti podnikají v oblasti informačních technologií. Tento sektor aktuálně prožívá svůj boom. Technologické akcie v indexu S&P/TSX Composite aktuálně překonávají celkový trh o 4,8 % a finanční sektor o 14 %. Celkový zisk amerického technologického sektoru v S&P/TSX Composite indexu je k 30. 9. 2020 přibližně 30 %.
Poznámka
Kanadský technologický sektor je menší než americký, ale dosahuje ročního růstu 20 % za posledních 5 let. Je proto logické, že toho chtějí zkušení investoři využít.
Sněhová bouře během léta – takové bylo IPO softwarové firmy Snowflake
Snowflake je softwarová firma, která pomáhá firmám analyzovat a sdílet data v tzv. cloudu, tedy na vzdálených serverech přes internet. Je to zároveň začínající firma, která byla založena teprve v roce 2012.
Firma sice zatím není zisková, alepro rok 2021 očekává téměř 100% nárůst výnosů, které by měly dosáhnout 576 miliónů USD. Přibližně stejným tempem by měly vzrůst výnosy i v roce 2022.
To je zřejmě důvod, proč IPO Snowflake bylo mimořádně úspěšné. Jen během prvního dne obchodování dne 14. 9. 2020 akcie vzrostly o 112 % a firma získala 3,3 miliardy dolarů.
Proč je Snowflake netypická Buffettova investice?
Buffettova investiční filosofie je v podstatě velice jednoduchá. Najít dobře řízenou firmu, která má příznivé a udržitelné ekonomické charakteristiky, a trh nabízí takovou firmu se slevou. Mezi jeho dlouhodobě nejoblíbenější tituly, které tvoří největší část jeho portfolia, patří Apple, Bank of America, Coca-Cola a American Express.
Investice jako je Snowflake jsou pro něho velice netypické, protože se firmám v oblasti informačních technologií téměř vyhýbal. Kromě toho, že Snowflake není zisková, je také všeobecně známa Buffettova averze k IPO. Jediné IPO, ve kterém se dříve angažoval, byla investice do akcií firmy Ford v roce 1956. Od té doby se v žádné primární emisi neangažoval.
Koronavirus ale všechno změnil, takže je možné, že i Buffett spatřil v technologických společnostech dlouhodobý potenciál.
Každopádně úspěch primární emise akcií Snowflake Buffett podpořil svým nákupem 6 125 tisíc ks akcií za více než 700 miliónů amerických dolarů. Jeho podíl ve firmě je cca 21,9 %.
Je Real Matters imunní vůči koronaviru?
Další letní Buffettovou technologickou investicí je Real Matters. Firma podniká v sektoru služeb, které poskytuje hypotečním bankám a pojišťovnám jednak na kanadském, ale také na americkém trhu.
Příklad takovýchto služeb je oceňování nemovitostí. Na tomto trhu je velká příležitost, protože trh s nemovitostmi začíná růst díky historicky velice nízkým úrokovým sazbám, které přijala americká centrální banka Fed, aby podpořila ekonomiku v období koronavirové krize.
Akcie firmy Real Matters za první tři čtvrtletí roku 2020 dosáhly růstu 90 %. Firma Real Matters očekává nárůst výnosů v roce 2020 o 40 % a v roce 2021 by výnosy měly růst o dalších 20 %.
Máme podle Buffetta kupovat technologické akcie?
Pro většinu veřejnosti může být výhodné kopírovat investiční rozhodnutí takové veličiny, jakou Buffett bezesporu je. Zároveň ale platí, že bychom neměli investovat do něčeho, čemu sami dobře nerozumíme.
Pokud jde o eventuální investici do firmy Snowflake, pak je třeba si uvědomit, že investice do nových firem, které získaly pozornost díky nedávnému enormnímu úspěchu při IPO, mohou být velice rizikové.
Poznámka
Skandál kolem firmy Nikola, o kterém jsme psali nedávno, je v tomto ukázkovým příkladem. Oblast cloudových technologií také pravděpodobně bude pro většinu investorů velkou neznámou.
Pokud chcete jít v Buffettových stopách a investovat do technologických společností, pak se investice do firmy Real Matters jeví jako investice do firmy s bezpečnějším potenciálem. Výhodné podmínky na trhu v podobě nízkých sazeb totiž budou nějakou dobu přetrvávat a to by mohlo akcie této společnosti dále podporovat v jejich růstu.
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.