Boom ohledně umělé inteligence se šíří investiční světem jako lavina. Giganti jakoBank of America nebo Goldman Sachs kvůli tomu zvýšily své cenové cíle na letošní rok pro index S&P 500. V tomto článku se pokusíme vyřešit dilema ohledně toho, která z technologických akcií nejlépe využije potenciál umělé inteligence.
Toto dilema vyřešíme velmi elegantně, protože si ukážeme způsob, jak investovat do všech a levně. Představíme si totiž ETF, které nám s touto nerozhodností pomůže.
Jak jsme již v úvodu nakousli, velké bankovní domy v současné době považují akciový index S&P 500 za podhodnocený a očekávají jeho růst i ve druhé polovině letošního roku. Dokonce existují prognózy, jako je například ta od Capital Economics, že by tento index měl do roku 2025 dosáhnout hodnoty 6500 bodů, což činní růst 46 %. Za těmito velmi optimistickými predikcemi stojí technologický pokrok v oblasti umělé inteligence (AI).
Tento technologický pokrok se rovněž podepsal pod růst akciového indexu NASDAQ. Ten táhnou vzhůru především růstové akcie, které investorům nabízejí velký potenciál pro využití AI ve své vnitropodnikové struktuře. Tyto blue-chip akcie si dále v článku představíme. Nyní se ale pojďme blíže podívat na jednu z možností, jak současného technologického rozmachu využít pro zhodnocení svého investičního kapitálu.
Vanguard S&P 500 ETF
To, že je tento technologický pokrok pro investory velmi lákavý, bylo možné pozorovat na raketovém růstu akcií Nvidia. Nicméně potenciál AI mohou využít i další společnosti. Ještě než se podíváme na ty největší hráče, představíme si Vanguard S&P 500 ETF, což je indexový fond, který kopíruje hodnotu indexu S&P 500.
Z pokroku v oblasti AI mohou těžit jak velcí technologičtí giganti, tak i menší společnosti, které mohou paradoxně nabídnout i mnohem větší zhodnocení. Ovšem odhalit, které společnosti mají největší potenciál růstu, je časově velmi náročné a finančně to může být pro mnoho drobných investorů i nereálné. A právě proto se může vyplatit investovat do tohoto ETF, které své portfolio diverzifikuje mezi 500 největších společností.
Odhady růstu indexu S&P 500 jsme si již prozradili, takže se nyní již pojďme podívat na ty největší hráče v oblasti AI a ukážeme si, v jakých jejich produktech může implementace AI přinést nejvíce užitku.
Blue-chip akcie v portfoliu
Microsoft – tato společnost využívá AI například v Microsoft 365, při generování textu ve Wordu, analýze dat v Excelu nebo vytváření grafiky v PowerPointu. AI využívá i Microsoft Defender, při odhalování škodlivého SW a při odhalování kybernetického útoku. Dále Microsoft Azure je poskytovatelem cloudu pro OpenAI. Microsoft má velkou konkurenční výhodu v poskytování modulů pro programátory generativní umělé inteligence.
Alphabet – využívá AI v oblasti generování digitální reklamy. AI je také páteří celého vyhledávání a procházení internetu, kdy poskytuje relevantnější výstupy. Alphabet (Google) využívá AI i v oblasti cloud computingu a analýze dokumentů.
Amazon – využívá AI v maloobchodním prodeji a optimalizaci dodavatelských řetězců. Amazon Web Services (AWS) je produktem umělé inteligence. AWS nabízí služby generativní umělé inteligence a strojového učení. Aplikace Amazon Bedrock pomáhá klientům společnosti Amazon vytvářet generativní aplikace, za pomoci umělé inteligence.
Nvidia – grafické procesorové jednotky (GPU) společnosti Nvidia jsou nedílnou součástí infrastruktury umělé inteligence. Nvidia je prozatím jedinou společností na světě, která dokáže poskytovat všechny potřebné stupně realizace umělé inteligence, od technologické infrastruktury až po softwarové služby a aplikace.
Tesla – díky umělé inteligenci se Tesla může stát jedničkou v produkci autonomních vozidel.
Bank of America a Goldman Sachs identifikovaly výrazný zájem o technologické akcie poté, co boom ohledně umělé inteligence doslova zaplavil investiční svět. Díky nákupnímu tlaku tyto bankovní domy zvýšily své odhady ohledně růstu akciového indexu S&P 500.
V tomto článku jsme si představili Vanguard S&P 500 ETF, což je jedna z nejlepších a nejlevnějších možností, jak využít současného růstového potenciálu technologických akcií. Také jsme si představili největší hráče v segmentu AI, jako jsou Microsoft, Alphabet a Amazon, s tím, že jsme si ukázali jejich produkty, do kterých může být AI implantována, a tak společnostem poskytnout výraznou konkurenční výhodu.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.