Nelze popřít, že Amazon byl velkým vítězem pandemie koronaviru. Hegemon online obchodu byl nejlépe připravený na náhlý růst nakupování prostřednictvím internetu a náležitě své pozice využil.
Je pravděpodobné, že po oznámení hospodářských výsledků za 4. čtvrtletí 2020 se dozvíme, že Amazon zaznamenal v loňském roce více než 30% růst tržeb. Mnoho z nových zákazníků, kteří si nakupování na internetu osahali, navíc pravděpodobně zůstane Amazonu věrných i nadále.
Přesto se může zdát společnost ze Seattlu řadě investorů drahá – tím pádem příliš riziková a možná budou pro své peníze hledat zajímavější místa. Proč se rovnou nepodívat po menší a levnější konkurenci?
Target přehlížený, ale velmi zajímavý podnik
Americký maloobchodník Target možná nebyl tak dobře připravený na úder pandemie jako jeho konkurenti, ale vychází z ní mnohem silnější.
Ačkoliv s přechodem na online prodej pracoval dlouhodobě, plně se mu nedařilo využít potenciál nového prodejního kanálu. Rychlá adaptace v průběhu loňského roku však vytvořila situaci, kdy má diskontní maloobchodník poměrně velký potenciál nabídnout novým investorům zajímavou příležitost ke zhodnocení svých investic.
Proč právě Target?
Je pravda, že Target i v porovnání s Walmartem v přechodu k online prodeji značně pokulhával. V oblasti online prodeje se výrazně začal angažovat už v roce 2018, vyhledávaný sortiment tvořený čerstvými i mraženými potravinami však bylo možné objednávat až od června loňského roku.
Právě díky tomu však vzrostly tržby společnosti ve 3. kvartále 2020 meziročně o 14 %. Navíc existují důvody, proč by akcie Target měly pokračovat ve stabilním růstu, přestože v nedávné době zaznamenaly svá historická maxima. Tento menší maloobchodník se připravuje na další postpandemickou éru konzumu velmi svědomitě.
Navázal řadu partnerství, přičemž jedním z nich je spojenectví se společnosti Ulta Beauty. Ta má v plánu otevřít stovky obchodů pod svou značkou v prostorách prodejen Target.
Ulta tak částečně ušetří za prostory a její kosmetické přípravky mohou přilákat do prodejen Target nové skupiny zákazníků, kteří přirozeně nebudou utrácet své peníze pouze za produkty Ulta Beauty. Win-win situace, která by měla vést k růstu tržeb obou značek.
Další iniciativou na podporu růstu, je věrnostní program Target Circle, který byl spuštěn koncem roku 2019. Můžete si ho představit podobně jako věrnostní kartičky v českých obchodech. Jeho členové získávají zajímavější cenové nabídky a bonusy a okamžitě si získal řadu fanoušků.
Pandemie přinutila Target zrychlit inovace, které ihned přinesly své ovoce. Během 3. čtvrtletí 2020 vzrostl online prodej Targetu o 155 %.
Ještě lepší však je, že má Target stále obrovské množství prostoru pro další růst, neboť právě tržby z online prodeje tvořily pouze desetinu tržeb obchodního řetězce. Podobně jako Amazon však může do budoucna těžit z obecné růstu popularity e-commerce.
Které společnosti dát přednost?
Analytici předpokládají v letošním roce další růst akcií Amazon až na hodnotu 3800 dolarů. Někteří investoři však mohou chtít od svých investic ještě tučnější zisky.
Na první pohled se zdá, že je Amazon aktuálně ohodnocen správně a investoři nemají důvod jeho akcie prodávat. V příštích několika letech je však pravděpodobné, že Amazon bude zařazen do průmyslového indexu Dow Jones, neboť je příliš velký na to, aby v tomto indexu nebyl. Dow Jones přitom potřebuje růst Amazonu, aby také rostl a nezaostával stále více za indexem S&P 500.
Poznámka
Je tak pravděpodobné že v určitém okamžiku může Amazon rozdělit své akcie (split), to by na bohatství investorů nemělo vliv. Pouze by jednotlivé akcie stály méně a staly by se dostupnější pro drobné investory, jak to v minulém roce zažily např. akcie Apple.
Za pár let však může vývoj Amazonu dozrát, již dnes růst zpomaluje. Není také divu, u společnosti velikosti Amazonu je růstové tempo, které sledujeme už dvě dekády, dále neudržitelné. Ten se tak časem skutečně stane pomalu rostoucí hodnotovou akcií, která bude třeba i vyplácet dividendy. Je však pravděpodobné, že s pomalejším růstem přijde i skepse investorů.
Pokud tak nyní disponujete penězi, které hodláte investovat a vaším cílem by měla být nějaká retailová investice, Target by mohl být vaší volbou. Necharakterizuje ho lepší byznys model, nicméně se aktuálně obchoduje za 23násobek zisku, což je velmi podstatný faktor. Vzhledem k jeho ceně tak může být lepší investicí než Amazon.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.