Pandemická doba spoustě technologickým společnostem vyloženě hrála do karet (Amazon, Apple, Tesla aj.). Naopak třeba letecké společnosti dost trpěly, což se projevilo i na ceně jejich akcií.
Avšak pandemie byla dvousečná, protože u některých společností způsobila, že užitná hodnota jejich produktů vzrostla, a to pak způsobilo markantní růst poptávky po výrobku.
Typickým příkladem jsou akcie Zoom (Zoom Video Communications), které minulý rok zažily obrovský boom. Během necelých devíti měsíců si trh připsal 800% zhodnocení, což je na akciový trh obrovské číslo. Pojďme si tedy ukázat fundamentálnía technickourovinu.
Lockdown ve světě vyvolaný obavou z prudkého šíření pandemie koronaviru způsobil, že řada meetingů téměř všech firem najednou nemohla probíhat klasicky. Není divu, že společnosti byly nuceny směřovat k online formám schůzek a porad.
Právě tento trend velice pěkně hrál do karet společnosti Zoom Video Communications, která přesně tyto služby poskytuje. Nárůst poptávky po jejich produktech byl enormní a silně pozitivně ovlivnil i ekonomické výsledky společnosti.
Společnosti Zoom od první čtvrtiny roku 2020 začaly strmě růst výnosy. Z 600 milionů dolarů byly ke konci roku necelé dvě miliardy (viz graf níže). Expanze profitu byla tak strmá, že si investoři dané skutečnosti samozřejmě všimli a reagovali nákupem akcií.
Volné cash flow začalo stoupat až později, kolem uzavření prvního kvartálu minulého roku. Když se podíváme na cenový graf, vypadá to, že právě rostoucí volné cash flow odstartovalo extrémní cenový růst akcií. Pokud tedy mluvíme pouze v mikroekonomickém kontextu (tedy v rámci dané společnosti, ale opomíjíme vlivy vnějšího okolí).
Pokud má libovolná společnost rostoucí volné cash flow, znamená to, že má přebytky, které je možné investovat do nových technologií. Bez rozvoje a inovací nemůže být žádná firma dlouhodobě konkurenceschopná.
Technická stránka trhu
Při prvním pohledu na graf je jasné, že akcie firmy Zoom za sebou mají nebývale silnou expanzi. Na akciový trh byla expanze dost rychlá, protože se během ní moc netvořily nové rovnováhy ve vyšších cenových relacích.
Když nasměrujete své oči na Volume profile, zaregistrujete, že pouze u prvních dvou malých patternů docházelo k vytvoření tržní rovnováhy na vyšších cenách. Ke konci srpna se ovšem kurz utrhl ze řetězu a byl z toho již v podstatě parabolický růst, který obvykle zrovna dlouho nevydrží. Během takové cenové expanze není šance, aby vznikaly nové tržní rovnováhy.
V každém případě je dosavadní all time high na 588 USD za jednu akcii. Od té doby trh klesá v rámci zakreslenéhodowntrendovéhokanálu.
Původní zisk byl tedy z části umazán, ale i za daných okolností je čisté roční zhodnocení asi 440 %.
Osobně vnímám jako potenciální příležitost pokles ceny k S/R levelu 276,5 USD (viz zelná horizontála v grafu výše). Na základě Volume profile by zde měla být silná poptávka a mimoto je relativně blízko tzv. golden pocket na fibonacciho posloupnosti (65% retracement).
Jestli se nakupujícím podaří uvedenou hranici ubránit, byl by to první krok k navázání na předešlou rally. Nicméně definitivní potvrzení je až breakout ze zakresleného kanálu.
Závěrem
Na trhu s akciemi Zoom se nepochybně vytvořila lokální finanční bublina. Společnost prostě jednorázově těžila z období, které velmi přálo jejímu softwaru pro video konference.
Okolnosti se ještě mohou dynamicky změnit, v návaznosti na covid, což logicky bude mít i nemalý vliv na prodej produktu. Jestliže by opět došlo ke globálnímu lockdownu, lze předpokládat další růst ceny akcií Zoom.
Vystudovaný ekonom a znalec díla Adama Smithe, Davida Ricarda a Johna Keynese, který publikuje obsah o technické analýze kapitálových trhů, fundamentální analýze, makroekonomii a měnové politice.
Jaroslav je přesvědčen, že právě tyto disciplíny jsou zásadní pro pochopení celého kontextu finančního trhu, a snaží se čtenáře vybavit ucelenou myšlenkovou mapou pro přemýšlení nad finančním světem.
“Pro investory je důležitý komplexní znalostní základ, díky kterému může každý minimalizovat rizika.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.