Twitter minulý čtvrtek oznámil výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí, které byly lepší, než očekávali analytici. Trh následně reagoval velmi pozitivně a poslal akcie Twitter k blízkosti jejich historického maxima z března letošního roku. Sociální síť dosáhla na EPS (zisk na akcii) ve výši 20 centů na akcii, oproti 7 centům, které očekávali analytici. Překonat očekávání se jí podařilo i v kategorii tržeb – za Q2 2021 dokázala utržit 1,19 miliardy dolarů oproti očekávaným 1,07 miliard dolarů.
Podle dopisu akcionářům vzrostly tržby Twitteru v tomto čtvrtletí meziročně o 74 %, přičemž společnost zdůraznila především výrazný nárůst poptávky inzerentů. V předchozím čtvrtletí příjmy vzrostly o 28 %. Růst se nyní ještě zrychlil, neboť se současné hospodářské výsledky srovnávaly s výsledky za Q2 2020, kdy došlo k meziročnímu poklesu tržeb o téměř 19 %. Twitter tak kromě jiného dosáhl nejsilnějšího růstu tržeb od roku 2014.
Za zmínku rovněž stojí, že se společnosti podařilo v Q2 2021 dosáhnout zisku ve výši 30 milionů dolarů oproti ztrátě 274 milionů dolarů, kterou zaznamenal Twitter ve stejném období loňského roku. Co především stálo za růstem ziskovosti? Jak společnost uvedla, počet zpeněžitelných denních aktivních uživatelů, tedy uživatelů Twitteru, kteří si na webu prohlížejí reklamu, vzrostl o 11 %.
Kromě toho v tomto čtvrtletí Twitter představil svou první předplacenou službu, která uživatelům umožňuje přístup k tlačítku Undo Tweet a dalším funkcím. Společnost také představila funkci zvukového chatu Spaces na mobilních zařízeních pro všechny uživatele s alespoň 600 sledujícími. Poslední novinkou pak je funkce Tip Jar, která uživatelům umožní posílat peníze ostatním uživatelům platformy, pokud vás například zaujme jejich obsah a vy se rozhodnete daného tvůrce finančně podpořit.
Výhled na následující čtvrtletí je rovněž pozitivní
Pokud jde o výhled, Twitter očekává ve třetím čtvrtletí tržby ve výši 1,22 až 1,30 miliardy dolarů. Analytici zatím očekávají tržby ve výši 1,17 miliardy dolarů. Twitter také uvedl, že pro celý rok 2021 očekává nárůst počtu zaměstnanců a celkových nákladů nejméně o 30 %, nicméně příjmy by podle vedení společnosti měly růst rychleji než výdaje.
Akcie Twitter vykazují v letošním roce skvělou výkonnost – před začátkem pondělního obchodování 26. června vzrostly od začátku roku o více než 31 %, zatímco index S&P 500 za stejné období připsal “pouze” 19 %.
Rovněž společnost Snap, která stejně jako Twitter generuje většinu svých příjmů z reklamy, po uzavření čtvrtečního obchodování oznámila lepší než očekávané výsledky a její akcie vzrostly o více než 13 %. Akcie Facebook s velkým podílem reklamy na tržbách vzrostly v závěru minulého týdne o 2 %, zatímco akcie Alphabet, mateřské společnosti Google, si polepšily o 1 %. Obě společnosti však budou vykazovat hospodářské výsledky až v tomto týdnu. Růst tržeb Snapu a Twitteru však naznačují, že by se investoři mohli dočkat i do těchto mega caps lepších než očekávaných hospodářských výsledků.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.