Společnost Shopify dosáhla zisku 1,15 miliardy dolarů, tj. 9 dolarů na akcii, oproti 191 milionům dolarů, tj. 1,54 dolaru na akcii, v předchozím čtvrtletí. Ve třetím kvartále letošního roku se však do ziskovosti společnosti projevil nerealizovaný zisk z kapitálových investic ve výši 1,34 miliardy dolarů.
Díky tomuto “účetnímu triku” vykázala společnost masivní zisk. Upravený zisk (bez zisku z kapitálových investic) představoval pouze 81 centů na akcii, což je méně než 1,13 dolaru na akcii o rok dříve. Shopify by tak rovněž zaostalo za konsensuálním odhadem analytiků ve výši 1,23 dolaru na akcii.
Tržby společnosti vzrostly meziročně o 46 % na 1,12 miliardy dolarů z loňských 767 milionů dolarů. Tento údaj rovněž zaostal za konsensem 1,15 miliardy dolarů. Přesto se akcím Shopify od zveřejnění hospodářských výsledků (28. 10.) výrazně daří.
Shopify těží z růstu online, ale překvapivě i offline prodeje
Začátkem října se akcie společnosti obchodovaly jen mírně nad úrovní 1 300 dolarů, od té doby tak jejich cena vzrostla o více než 15 % (k 1. 11.). V posledním měsíci se tak akciím podařilo navázat na růst v první polovině roku, kdy cena akcií Shopify vzrostla o 29 %. Od začátku roku pak růst jejich ceny činí 40 %, a to nejenom díky silným online prodejům během vrcholu pandemie, ale i silným offline prodejům v době, kdy pandemie slábne.
“Vzhledem k tomu, že se podíl hrubého objemu zboží (GMV – Gross Merchandise Value) z offline prodeje v rámci našeho celkového GMV rozšířil, je zřejmé, že podnikatelé přijímají budoucnost, ve které se maloobchod odehrává všude,” řekl prezident společnosti Shopify Harley Finkelstein při příležitosti oznamování hospodářských výsledků za Q3 2021.
Pokud jde o budoucnost, výhled společnosti je do konce roku 2021 v souladu s jejími předpoklady z února. Ekonomika zůstává odolná, spotřebitelé utrácejí za služby a offline maloobchod expanduje. E-commerce po zmírnění svého vrcholného podílu na celkovém maloobchodu roste normálnějším tempem ve srovnání s rokem 2020. Vzhledem ke vzrůstající důležitosti offline prodeje, k němuž obchodníci rovněž využívají platformy Shopify, však ani zmírňující se růst e-commerce společnosti příliš nevadí.
Vzhledem k těmto faktorům i nadále společnost očekává, že v roce 2021 budou tržby rychle růst, ale nižším tempem než v roce 2020. Nadále však věří, že to nejlepší Shopify teprve čeká. Největší podíl na celoročních tržbách by mělo mít díky sváteční sezóně jako už tradičně čtvrté čtvrtletí. Investoři se mají na co těšit.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.