O investování a finanční trhy se zajímám od roku 2013. Krátce na to jsem se spálil jako aktivní day trader. Zaplacené „školné“ se mi však celkem vyplatilo. Vrhnul jsem se do studia a od roku 2017 dlouhodobě investuji, přičemž v rámci své strategie kombinuji pasivní a aktivní investiční přístup s výhradním zaměřením na akciové trhy.
Inspirací mi jsou především Warren Buffett a jeho učitel Benjamin Graham, z českých investorů pak Daniel Gladiš. Nabyté vědomosti se snažím předávat čtenářům, přičemž se nejraději věnuji textům o investičních strategiích, psychologii obchodování a analýzám jednotlivých akcií.
Akcie Shopify rostou díky 46% nárůstu tržeb za 3. čtvrtletí 2021
Společnost Shopify dosáhla zisku 1,15 miliardy dolarů, tj. 9 dolarů na akcii, oproti 191 milionům dolarů, tj. 1,54 dolaru na akcii, v předchozím čtvrtletí. Ve třetím kvartále letošního roku se však do ziskovosti společnosti projevil nerealizovaný zisk z kapitálových investic ve výši 1,34 miliardy dolarů.
Díky tomuto „účetnímu triku“ vykázala společnost masivní zisk. Upravený zisk (bez zisku z kapitálových investic) představoval pouze 81 centů na akcii, což je méně než 1,13 dolaru na akcii o rok dříve. Shopify by tak rovněž zaostalo za konsensuálním odhadem analytiků ve výši 1,23 dolaru na akcii.
Tržby společnosti vzrostly meziročně o 46 % na 1,12 miliardy dolarů z loňských 767 milionů dolarů. Tento údaj rovněž zaostal za konsensem 1,15 miliardy dolarů. Přesto se akcím Shopify od zveřejnění hospodářských výsledků (28. 10.) výrazně daří.
Shopify těží z růstu online, ale překvapivě i offline prodeje
Začátkem října se akcie společnosti obchodovaly jen mírně nad úrovní 1 300 dolarů, od té doby tak jejich cena vzrostla o více než 15 % (k 1. 11.). V posledním měsíci se tak akciím podařilo navázat na růst v první polovině roku, kdy cena akcií Shopify vzrostla o 29 %. Od začátku roku pak růst jejich ceny činí 40 %, a to nejenom díky silným online prodejům během vrcholu pandemie, ale i silným offline prodejům v době, kdy pandemie slábne.
„Vzhledem k tomu, že se podíl hrubého objemu zboží (GMV – Gross Merchandise Value) z offline prodeje v rámci našeho celkového GMV rozšířil, je zřejmé, že podnikatelé přijímají budoucnost, ve které se maloobchod odehrává všude,” řekl prezident společnosti Shopify Harley Finkelstein při příležitosti oznamování hospodářských výsledků za Q3 2021.
Pokud jde o budoucnost, výhled společnosti je do konce roku 2021 v souladu s jejími předpoklady z února. Ekonomika zůstává odolná, spotřebitelé utrácejí za služby a offline maloobchod expanduje. E-commerce po zmírnění svého vrcholného podílu na celkovém maloobchodu roste normálnějším tempem ve srovnání s rokem 2020. Vzhledem ke vzrůstající důležitosti offline prodeje, k němuž obchodníci rovněž využívají platformy Shopify, však ani zmírňující se růst e-commerce společnosti příliš nevadí.
Vzhledem k těmto faktorům i nadále společnost očekává, že v roce 2021 budou tržby rychle růst, ale nižším tempem než v roce 2020. Nadále však věří, že to nejlepší Shopify teprve čeká. Největší podíl na celoročních tržbách by mělo mít díky sváteční sezóně jako už tradičně čtvrté čtvrtletí. Investoři se mají na co těšit.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.