Spotřebnímu segmentu se v Evropě v roce 2022 příliš nedaří. Jeden příklad za všechny je společnost Adidas, jejíž akciezažívají největší propad své hodnoty v historii společnosti, a které se v letošním roce propadly již o 35 %.
Jaké vlivy působí na pokles spotřebního zboží v EU a proč se této ikonické společnosti tak výrazně nedaří? Odpovědi budeme hledat jak ve fundamentální, tak i technické analýze.
Klíčem ke všemu je Čína. Situace evropských společností, které se ve svém podnikání specializují na segment spotřebního zboží, trpí kvůli nedostatečným vývozům svých výrobků do Číny. Toto omezení dopadá samozřejmě i na společnost Adidas, která kvůli Čínskému boji s pandemií oznámila snížení ročního výhledů tržeb.
Omezení vývozu do této asijské země zapříčinilo snížení kvartálních tržeb v tomto sektoru o 35 %. Celkově společnost za Q1 vykázala pokles tržeb o 5 % na 5,3 milionu EUR. Adidas očekává přetrvávající problémy s dodávkami do Čína na celý rok 2022, a proto se hodlá zaměřit na podporu prodejů v jiných zemích. I přes snížení ročního výhledu je očekáván růst tržeb na 25,3 miliard USD.
Akcie Adidas se obchodují v silném klesajícím trendu, při kterém odepsaly již 49,5 % ze své původní hodnoty. Špatnou zprávou také je, že se trh blíží k již několikrát testované supportní zóně, jejíž prolomení by mohlo znamenat propad akcií až k hodnotám 100 EUR. Z hlediska růstu to akcie této společnosti také nebudou mít jednoduché.
Silná rezistentní zóna na ceně 255 EUR bude hlavní překážkou v případném návratu na vyšší ceny. Obnovení růstové tendence může na cenovém grafu opět nastat až s příchodem pozitivních zpráv z Číny, až svůj boj s pandemií definitivně zvládne.
Závěr
Společnost Adidas se nachází v nelehké situaci. Výrazné poklesy prodejů v Číně poznamenaly výsledky za první kvartál roku 2022 tak silně, že společnost musela snížit celkový roční výhled. To s sebou přineslo negativní reakci investorů, kteří jsou již tak negativně motivováni k investicím do společnosti, kvůli dlouhodobému klesajícímu trendu. Drobnou záplatou může být pro investory informace, že výše dividend se prozatím nemění a společnost Adidas i nadále vyplácí dividendu v hodnotě 1,82 USD na akcii.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.