Možná vás to číslo malinko překvapí, ale vznešeným titulem dividendového aristokrata se momentálně chlubí pouze 60 akcií obsažených v indexu S&P 500. Klub dividendových králů je pak ještě exkluzivnější a zahrnuje pouze 30 titulů. V příštím roce se však pravděpodobně rozšíří a mají k tomu nakročeno hned tři společnosti.
Aby se stala společnost dividendovým aristokratem, musí zvyšovat svou vyplácenou dividendu nepřetržitě po dobu 25 let. Říkáte si, že je to skoro věčnost? A teď se podržte, Leggett & Platt, Target a W.W. Grainger aspirují dokonce na titul dividendového krále.
Dividendoví králové musí zvyšovat svou dividendu alespoň 50 po sobě jdoucích let.
Zmíněným třem společnostem se to může podařit právě v příštím roce. Nejsou to akční růstové akcie, od kterých můžete očekávat v příštích letech dvouciferný růst. Díky časem prověřenému byznys modelu a produktům, po kterých poptávka nevymizí, však mohou nabídnout dlouhodobý a stabilní příjemkonzervativnímu investorovi.
1. Leggett & Platt
Přední výrobce spotřebního zboží, ložního prádla, autosedaček a nábytkových komponentů, stojí těsně před dosažením titulu dividendového krále. V únoru letošního roku zvýšil svou dividendu o 5,3 %, přičemž se jednalo o 49. rok v řadě, kdy byla dividenda společnosti navýšena.
Může přidat ke svým dosavadním výsledkům další rok? Je to velmi pravděpodobné.
Společnost vykázala ve třetím čtvrtletí letošního roku rekordní zisk na akcii i nejvyšší hodnoty generovaných peněžních toků. Výborných hospodářských výsledků se společnosti podařilo dosáhnout navzdory pandemii. Ta by nám snad mohla dát v příštím roce sbohem, proto by výsledky hospodaření Leggett & Platt mohly napřesrok dopadnout ještě lépe.
Target může dosáhnout magického označení dividendový král v červnu příštího roku. Dividenda společnosti za letošní 3. čtvrtletí byla 213. v řadě počínající rokem 1967, kdy společnost vstupovala na burzu. Posledních 49 let se pak společnosti daří dividendu zvyšovat.
Společnost by měla v příštím roce tohoto cíle snadno dosáhnout a rozšířit tak řady současných dividendových králů. Target vykázal mimořádně silné hospodářské výsledky ve třetím čtvrtletí, přičemž jeho EPS (zisk na akcii) se meziročně více než zdvojnásobilo. Je navíc poměrně pravděpodobné, že tento vývoj bude pokračovat i v roce 2021.
Maloobchodní řetězec by měl růstu dosáhnout zejména díky nově podepsané dohodě se společností Ulta Beauty o zavedení konceptu “shop-in-shop”. Jedná se o model, kdy své vlastní zboží začnete za úplatu prodávat v prodejnách jiného řetězce. Tím se produkty Ulta dostanou do více než 100 prodejen Target v USA.
W.W. Grainger zvýšila svou dividendu v červenci po 49. tentokrát o 6 % a existuje spousta důvodů, proč by neměla společnost tuto řadu porušit.
Přední dodavatel produktů pro údržbu a opravy – brusivo, spojovací materiály, čistící prostředky a další nástroje – má příjemné starosti. Musí reagovat na vysokou poptávku po svých produktech. Ovládá velmi zajímavý 6% tržní podíl v USA a 4 % podíl na celém světě, přičemž i v současnosti zaznamenává solidní růst tržeb i zisků, který by měl společnosti umožnit nosit korunu dividendového krále už od příštího roku.
Jen proto, že se společnost stane dividendovým králem ještě nutně neznamená, že nabízí i velkolepé dividendové výnosy, což platí i pro skupinu těchto akcií, které rozšíří úzkou skupinu výjimečných společností.
Všechny tři společnosti mají působivou historii zvyšování dividendy ale W.W. Grainger a Target vyplácejí dividendu okolo 1,5 %, což je pod průměrem společností v indexu S&P 500 (2 %). To Leggett & Platt potěší investory hledající příjmové akcie svým dividendovým výnosem 3,7 % mnohem více.
Dividendový výnos však není všechno a každá jednotlivá společnost by měla být jedním dílkem komplexní skládačky vašeho diverzifikovaného akciového portfolia.
Tyto tři společnosti se velmi pravděpodobně připojí v příštím roce k úzké skupině dividendových králů, je však na každém investorovi, jaké akcie si zaslouží nosit korunu v jeho osobním investičním portfoliu.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.