FinexAkcie3 dividendové akcie, které dnes nikdo nechce… ale zítra je budou chtít všichni!
3 dividendové akcie, které dnes nikdo nechce… ale zítra je budou chtít všichni!
Dividendové akcie letos moc netáhnou, což poslalo jejich ceny k zajímavým hodnotám. V tomto článku se podíváme na tři sražené hvězdy, u kterých nyní investoři čekají na oživení!
Honeywell (HON), technologický a výrobní konglomerát působící v mnoha odvětvích, v nejbližších měsících čeká rozdělení na tři samostatné společnosti.
A investoři nyní zjevně čekají, jak rozštěpení na podniky z branže letectví, automatizace a výrobních materiálů nakonec dopadne.
Akcie Honeywell se během posledních 365 dní neposunuly vůbec nikam, pro tuto chvíli ztrácejí 0,7 %.
Během posledního měsíce ale ztratily 6 %, za poslední tři pak 10,6 %.
Pro tuto chvíli není jasné, která z nově vytvořených entit zůstane v indexu. Je možné, že nějaká jiná firma Honeywell přímo nahradí.
Koneckonců jej v roce 2020 do DJIA zahrnuli právě z toho důvodu, že působil v široké škále defenzivních odvětví.
Poslední čtvrtletní výsledky Honeywellu mírně zaostaly na očekáváním, za špatné se ale považovat nedají.
K současnému výprodeji ale přispívá skutečnost, že firma podle všeho není schopná těžit z aktuálních tržních trendů, a to vlivem zkostnatělé struktury.
Také proto akcie HON vyklesaly na hodnoty, na nichž se obchodovaly už letos v únoru. Což samozřejmě představuje zajímavou investiční příležitost.
Dividendový výnos zde vychází na 2,2 %. Pokud se domníváte, že by rozdělení mohlo být pro firmu přínosné, nyní je zdá se vhodná doba, kdy si na to můžete vsadit.
Odvětví značkového oblečení v současnosti prostupuje jev, kdy lidé vlivem nejisté budoucnosti omezují zbytné výdaje. Třeba na drahé oblečení značky Nike (NKE).
Aby toho nebylo málo, Nike vrazilo příliš mnoho peněz do marketingu, zatímco se mělo soustředit na inovace svého produktového portfolia.
Firma se navíc pokusila odstavit velkoobchodní prostředníky a začala oslovovat své klienty napřímo – výsledky tohoto kroku jsou mizerné.
Nike se neutěšenou situaci snaží řešit tak, že vyměnilo vedení a rozjíždí novou obchodní strategii. Investoři ale zjevně stále čekají na konkrétní čísla.
Akcie NKE za poslední měsíc odepsaly více než 12 % své hodnoty, za posledních 365 dní ztrácejí více než 21 %.
Nepříznivý vývoj srazil dividendový výnos akcií Nike na 2,24 %, což je na bývalou růstovou akcii poměrně hodně.
V tomto místě se navíc sluší zmínit, že společnost svou dividendu zvyšuje už 23 let po sobě, takže jí schází jen krůček k tomu, aby rozšířila klub dividendových aristokratů.
Máte-li dojem, že by obrat mohli zvládnout i v Nike, zdá se, že vhodná příležitost k investici se nám naskytla právě teď.
Salesforce (CRM), poskytovatel oblíbeného softwaru pro správu vztahů se zákazníky, je na tom letos z hlediska výkonnosti skutečně bídně.
Horších výsledků od začátku letošního ledna dosáhla už jen problémy sužovaná UnitedHealth Group (UNH).
Poslední čtvrtletní výsledky firmy ukazují, že růst Salesforce zpomaluje, přičemž investoři se bojí, že firma nebude schopna zpeněžit umělou inteligenci.
Navíc je zde reálné riziko, že AI nástroje brzy zastoupí její platformu, což je problém, jenž se dotýká řady poskytovatelů specializovaného softwaru.
Společnost na nastalou situaci zareagovala tak, že začala lít peníze do vývoje agentů umělé inteligence.
A jakkoli se nad úspěchem tohoto kroku vznášejí otazníky, akciím Salesforce nelze upřít skutečnost, že jsou z historického hlediska mimořádně levné.
Výhledový poměr P/E pod 20 je u akcií CRM něco nevídaného, kdysi platily za růstového miláčka Wall Street.
Skutečnost, že už dávno nedisponují svým prémiovým oceněním, je možné vnímat jako investiční příležitost. Ale ruku na srdce, budoucnost je zde značně nejistá.
Hledáte-li navíc důvod, proč do firmy investovat, dividenda jím zřejmě nebude – výnos zde totiž aktuálně vychází na 0,34 %.
Chcete investovat do akcií Honeywell, Nike nebo Salesforce? Vyzkoušejte některého z následujících brokerů:
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Redaktor a investor s více než sedmiletou praxí, proponent dlouhodobého investování, velký fanoušek investičního mága Petera Lynche.
O svět investování se začal zajímat v roce 2017, kdy si stejně jako spousta dalších prošel fází aktivního tradingu v oblasti Forexu. Tato osobní zkušenost jej transformovala v dlouhodobého investora a studenta strategií, na kterých stojí investiční přístupy Warrena Buffetta a Benjamina Grahama.
Bogdan je přesvědčený, že úspěch na finančních trzích si musíte zasloužit pílí a svědomitým přístupem. Příslib finanční nezávislosti za to však stojí.
„The person that turns over the most rocks wins the game. And that’s always been my philosophy.“ – Peter Lynch.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.