Investice do čínských společností jsou zajímavým způsobem, jak si obohatit své portfolio. Čínské společnosti se můžou zdát riskantní, mohou ale na druhou stranu poskytnout zajímavý potenciál a příležitosti.
Které nejnovější čínské IPO by vám neměly uniknout?
KE Holdings
KE Holdings je jedna z největších Čínských technologických firem, přesto o ní většina Západních investorů pravděpodobně nikdy neslyšela. Firma propojuje vlastníky nemovitostí, potenciální kupce a zákazníky. Tím je v podstatě makléřskou firmou.
IPO proběhlo na New Yorské burze v polovině srpna letošního roku. Původní cena 35 $ za akcii se vyšplhala až na současných 71 $ a celková tržní valuace je kolem 80 miliard $.
Společnost má před sebou podle investorů nadějné vyhlídky. Jde o největší platformu svého druhu – v Číně dosahuje až 20% podílu na trhu s nemovitostmi. Za minulý rok zprostředkovala obchody v celkové výši 301 miliard $ – podle tohoto ukazatele je na čínském trhu druhá, ztrácí pouze za gigantem Alibabou.
KE Holdings nicméně stále nedosahuje zisku a její plánované investice do rozvoje nenasvědčují tomu, že by se firma měla brzy dostat do plusu.
Tržní kapitalizace je více než dvanáctinásobkem celkového ročního obratu a je tak mírně přemrštěná. Na koupi bychom by se mohlo vyplatit počkat, až proběhne určitá korekce ceny. Přesto jde o zajímavou akcii.
Miniso Group je globální maloobchodní řetězec, který se zaměřuje na prodej moderního, estetického a kvalitního, ale přesto cenově dostupného spotřebního zboží.
V jeho sortimentu můžeme najít všechno možné od kosmetiky a hraček až po drobnou elektroniku a kuchyňské potřeby. Řetězec čítá přes 4200 obchodů v 80 zemích světa, většina z nich (2500) je v Číně.
Poznámka
Obchody Miniso jsou často kritizovány za to, že kopírují vzhled a celkový branding podobných japonských řetězců (jako např. Uniqlo), přestože Miniso vznikla v Číně a nemá s Japonskem nic společného.
První obchod vznikl v roce 2013. Od té doby velmi rychle expanduje, díky několika strategiím:
Velmi levné zboží – drtivá většina zboží stojí v přepočtu něco kolem 150 Kč. Strategii nízkých cen umožňuje obrovský objem obchodů a efektivní řízení dodavatelského řetězce.
Rychlý životní cyklus zařazeného zboží – každý měsíc je do prodeje zařazeno kolem šesti set nových produktů, což je pro zákazníky motivace najít pokaždé něco nového.
Promyšlený model franšízingu – Miniso se zaměřuje hlavně na budování značky a řízení rozvoje. Veškerý nižší management a kapitál do jednotlivých poboček tak poskytují obchodní partneři společnosti.
Celková valuace společnosti je zhruba 42 násobek koncového zisku. To je vysoká cena i na tak rychle rostoucí firmu, jakou Miniso je, nehledě na to, jak spotřebitelské chování ovlivnil koronavirus. S koupí akcie bychom tak rovněž mohli počkat.
Obě IPO, přestože původně čínských firem, proběhly v New Yorku, což je v poslední době častější, než tomu bylo v minulosti. Možná protože čínské burzy svými přehnanými regulacemi neumí zlákat dostatek kapitálu.
Jde ale také o prestiž.
“Zalistování v USA je tak trochu mezníkem. Je to příliš lákavé, než abychom o to neměli zájem,” říká hlavní ekonomka pro Asijský trh investiční banky Natixis.
Některé čínské firmy měly poslední dobou čím dál větší problémy s americkými úřady při snaze o IPO v USA, a to hlavně kvůli politice Donalda Trumpa vůči Číně. Nicméně s výhrou Joa Bidenamůžeme očekávat, že se mezi USA a Čínou objeví určité uvolnění napětí a podobných IPO bude nadále přibývat.
A jaký je váš názor na tyto IPO? Napište nám do komentáře.
O ekonomii, finanční trhy a investice se zajímám již delší dobu, jako autor píši ale zatím jenom krátce. To mi ale nebrání snažit se přinášet čtenářům informační hodnotu v každém novém článku.
Neustále sledování finančních trhů mne nepřestává vnitřně obohacovat a moje radost z poznání je o to větší, pokud můžu své myšlenky sdílet se svými čtenáři.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.