FinexAkcieVýsledky tabákového krále jsou venku: Proč mu rostou tržby, ale klesá zisk?
Výsledky tabákového krále jsou venku: Proč mu rostou tržby, ale klesá zisk?
Společnost Philip Morris ČR zveřejnila své hospodářské výsledky za první pololetí letošního roku. Odrážejí širší trendy v branži, ale také snahy firmy přizpůsobit se moderní době.
Ačkoli celkové prodeje tabákových výrobků klesají, firmě to částečně kompenzuje rostoucí zájem o bezdýmné produkty – nikotinové sáčky ZYN.
Podívejte se, jak vypadaly pololetní výsledky Philip Morris ČR (PM) v řeči konkrétních čísel:
Tržby meziročně vzrostly o 2,9 % na 10,7 miliardy korun.
Čistý zisk v prvním letošním pololetí meziročně klesl o 13,3 % na 1,6 miliardy korun.
Vedení firmy potvrdilo, že pololetní výsledky odrážejí širší odklon spotřebitelů od tradičních cigaretových výrobků.
Aktivně proto podniká kroky, aby jim nabídlo modernější alternativy, kam spadají právě nikotinové sáčky ZYN či inovované zařízení na zahřívání tabáku.
Za celkovým růstem tržeb Philip Morris ČR údajně stojí příznivý vývoj cen napříč celým produktovým portfoliem.
Za poklesem zisku zase mají stát významné investice mimo jiné do kutnohorského závodu, jejichž cílem je posílení dlouhodobé výkonnosti podniku.
Společnost Philip Morris ČR jak v tuzemsku, tak na Slovensku nadále platí za tržní jedničku – v Česku drží bezmála 40% podíl, u našich sousedů dokonce mírně nadpoloviční.
Chcete investovat do akcií Philip Morris ČR a dalších titulů kótovaných na pražské burze? Vyzkoušejte některého z těchto brokerů:
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Redaktor a investor s více než sedmiletou praxí, proponent dlouhodobého investování, velký fanoušek investičního mága Petera Lynche.
O svět investování se začal zajímat v roce 2017, kdy si stejně jako spousta dalších prošel fází aktivního tradingu v oblasti Forexu. Tato osobní zkušenost jej transformovala v dlouhodobého investora a studenta strategií, na kterých stojí investiční přístupy Warrena Buffetta a Benjamina Grahama.
Bogdan je přesvědčený, že úspěch na finančních trzích si musíte zasloužit pílí a svědomitým přístupem. Příslib finanční nezávislosti za to však stojí.
„The person that turns over the most rocks wins the game. And that’s always been my philosophy.“ – Peter Lynch.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.