FinexAkcieUSA vsadily na umělou inteligenci. Tyto 2 akcie mohou vydělat majlant!
USA vsadily na umělou inteligenci. Tyto 2 akcie mohou vydělat majlant!
Když působíte ve vysoce konkurenčním odvětví umělé inteligence, vyplatí se mít za zády silného partnera, jakým jsou USA. Podívejte se na akcie 2 firem, které z něčeho takového těží!
Světu investování už více než dva roky vládne umělá inteligence a firmy se předhánějí, aby zákazníkům nabídly služby a platformy s touto novou technologií.
A jakkoli na inovace často reaguje se zpožděním, k činnosti se rozhoupal i státní sektor – řeč je konkrétně o americkém ministerstvu obrany.
To totiž usoudilo, že si nechce nechat ujet vlak a že začne využívat AI k tomu, aby si udrželo výhodu nad konkurenty na globálním obchodně-válečném poli.
Na akciovém trhu aktuálně působí několik společností, které by z rostoucího zájmu americké vlády o přelomovou technologii měly těžit.
Příliv kapitálu od tak významného partnera, jakým je americká vláda, totiž může dlouhodobě poskytnout vítr do plachet jejich akciím.
Začneme rovnou tím nejtěžším kalibrem – Palantir (PLTR) je firma, kterou poptávka ze strany americké vlády vystřelila k těžko uvěřitelnému ocenění.
Akcie PLTR během uplynulých 365 dní vyletěly o 381 %, za čímž stála vysoká poptávka nejen vládního sektoru po inovativní AI platformě podniku.
Ta funguje jako jakýsi agregátor dat, jenž pro armádu USA sbírá údaje z nespočtu zdrojů včetně vojenských satelitů.
Následně umožňuje armádním složkám analyzovat data, predikovat budoucí vývoj a činit informovaná rozhodnutí.
Palantir ve druhém letošním čtvrtletí poprvé ve své historii zaznamenal tržby, jež přesáhly 1 miliardu dolarů. Přestavuje to meziroční nárůst v hodnotě 48 %.
Lví podíl na tom měla právě americká vláda, která k celkovým tržbám Palantiru z posledního měřeného období přispěla nárůstem zakázek v hodnotě 53 %.
Zdánlivě neotřesitelná pozice Palantiru v odvětví je důvodem, proč mnozí ignorují vysokou cenu jeho akcií.
Ty se totiž s výhledovým poměrem P/E ve výši 213, P/S na úrovni 123 a P/B ve výši 71 dají označit mnoha termíny, jen ne za levné.
Přesto se někteří experti domnívají, že tento vlak v dohledné době nic nezpomalí. Pokud si to myslíte také, pak ale počítejte se značným investičním rizikem.
International Business Machines neboli IBM (IBM) je ve světě investování pojem, jenž si udržuje svou relevanci i během současné revoluce umělé inteligence.
V současnosti zejména svou hybridní cloudovou platformou Red Hat, která kombinuje veřejné a soukromé cloudy s fyzickou infrastrukturou.
Firma také využívá pokročilé analytické nástroje obranných simulací.
Ty umožňují armádě simulovat skutečné bojové podmínky a zlepšovat tak své schopnosti plánování a reakcí na neustálé změny situace na bojišti.
Firma v loňském roce získala od americké vlády 10-letý kontrakt v hodnotě 576 milionů dolarů na výrobu komerčních polovodičů pro armádní účely.
Už v roce 2019 přitom obě strany uzavřely kontrakt na výstavbu zařízení pro výrobu polovodičů pro armádu, jehož hodnota činí 275 milionů dolarů.
Tržby IMB ve druhém letošním čtvrtletí meziročně vzrostly o 8 %, čistý zisk pak o 11 %.
Na rozdíl od Palantiru je tato legenda světa počítačů oceněna mnohem rozumněji, výhledový poměr P/E vychází na 23, P/S na 4, P/B na 9,5.
IBM tak v současnosti představuje levnější sázku na budoucnost u podniku, jenž by do budoucna mohl významně těžit z vládní podpory svých snah v oblasti AI.
Chcete investovat do akcií Palantir nebo IBM? Vyzkoušejte některého z následujících brokerů:
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Redaktor a investor s více než sedmiletou praxí, proponent dlouhodobého investování, velký fanoušek investičního mága Petera Lynche.
O svět investování se začal zajímat v roce 2017, kdy si stejně jako spousta dalších prošel fází aktivního tradingu v oblasti Forexu. Tato osobní zkušenost jej transformovala v dlouhodobého investora a studenta strategií, na kterých stojí investiční přístupy Warrena Buffetta a Benjamina Grahama.
Bogdan je přesvědčený, že úspěch na finančních trzích si musíte zasloužit pílí a svědomitým přístupem. Příslib finanční nezávislosti za to však stojí.
„The person that turns over the most rocks wins the game. And that’s always been my philosophy.“ – Peter Lynch.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.