FinexAkcieTyto 2 růstové akcie změní vaše portfolio. Začít můžete už s 5 000 Kč!
Tyto 2 růstové akcie změní vaše portfolio. Začít můžete už s 5 000 Kč!
Máte volných 5 000 Kč? Tyto dvě růstové akcie – každá s jiným příběhem – by mohly překvapit výkonem i dlouhodobým potenciálem. Čtěte, co je právě teď dělá zajímavými.
Investování nemusí být jen pro ty, kdo mají na účtu milióny. I s pár tisíci korunami se dají vybrat akcie, které mají potenciál vyrůst a dlouhodobě přinášet zajímavé zisky.
Dnes se podíváme na dvě růstové akcie, které mají dobře našlápnuto.
Jedna firma se snaží vrátit na výsluní po náročném období, druhá si naopak systematicky ukusuje tržní podíl od svého největšího rivala a rozjíždí byznys v oblasti umělé inteligence.
Pokud máte k dispozici 5000 korun a chcete je chytře zainvestovat, tyto dvě akcie určitě stojí za pozornost.
Po nepříjemném období spojeném s kontroverzní poplatkovou politikou, která firmě poškodila pověst u vývojářů, se Unity snaží znovu nastartovat růst.
Nový CEO Matthew Bromberg vsadil na rychlejší tempo inovací a především na platformu Vector – nástroj využívající umělou inteligenci, který má zásadně zlepšit výkon reklamní divize.
Zdroj: macrotrends.net
Meziroční čtvrtletní růst tržeb Unity za poslední 3 roky
Ve druhém čtvrtletí sice celkové tržby ještě mírně klesly, ale důležité je, že segment Create Solutions, kam spadá samotný herní engine, dokázal díky novým zákazníkům a vyšším příjmům z předplatného růst.
Reklamní divize Grow Solutions zatím stagnovala, ale už nyní je vidět, že Unity Ad Network díky Vectoru ožila – tržby z této části podnikání vzrostly o 15 % oproti prvnímu kvartálu.
Management pak očekává, že už ve třetím čtvrtletí začne Grow Solutions solidně růst.
Poznámka
Pokud se Vector stane standardem pro in-game reklamu, Unity může znovu patřit mezi růstové favority technologického sektoru.
Unity momentálně stojí na dvou pilířích:
Herní engine – jeden z nejrozšířenějších na světě, používají ho statisíce vývojářů. Přechod ke konkurenci je obtížný a nákladný, což dává firmě konkurenční výhodu.
Reklamní platforma Vector – první vážný pokus napravit slabiny v monetizaci her.
Když se podíváme na konkurenci, největší rival Epic Games (Unreal Engine) si dlouhodobě udržuje náskok v technické kvalitě a využití u AAA titulů.
Společnost má ale silnou pozici v mobilních hrách a menších studiích – a právě tady leží hlavní motor růstu.
Akcie Unity se tedy možná netváří jako klasický růstový titul – čísla stále nejsou oslňující a firma je ve ztrátě – ale pokud se podaří zkrotit náklady a rozjet reklamní byznys, může mít dlouhodobě velmi zajímavý potenciál.
AMD (AMD) se z někdejšího outsidera proměnilo v silného soupeře Intelu. V oblasti PC a serverových procesorů sice zatím zůstává na druhé příčce, ale rozdíl se rychle zmenšuje.
Ve druhém čtvrtletí roku 2025 se firmě podařilo získat 27,3 % trhu serverových procesorů podle počtu prodaných jednotek a současně dosáhla 41% podílu na tržbách v tomto segmentu.
Zdroj: macrotrends.net
Čtvrtletní růst tržeb AMD za posledních 5 let v miliardách USD
To znamená, že nejen prodává více procesorů, ale i generuje výrazně vyšší příjmy než dříve. Pro srovnání – ještě před osmi lety měl Intel téměř monopol.
Podobný příběh se odehrává i v oblasti PC procesorů. AMD nyní ovládá 32,2 % desktopového trhu a 20,6 % trhu notebooků.
Za růstem stojí především oblíbené čipy Ryzen, zatímco Intel se potýkal s technickými problémy u Raptor Lake a neuspokojivým uvedením generace Arrow Lake.
Kromě procesorů se společnost prosazuje i v oblasti akcelerátorů pro umělou inteligenci.
Přestože na Nvidii zatím výrazně ztrácí, její grafické čipy Instinct už generují roční tržby v řádu miliard dolarů. Firma věří, že s rostoucí poptávkou po AI čipech může jít v budoucnu o trh v hodnotě desítek miliard.
Výhled však není bez rizik. Intel pod novým vedením může zintenzivnit tlak na procesorový byznys. Stejně tak by zpomalení AI boomu mohlo zchladit optimistická očekávání.
I přes tyto hrozby je dnes akcie AMD mnohem silnější než před pěti lety – a investoři v ně mají větší důvod věřit než kdykoli dřív.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Student Vysoké školy ekonomické v Praze, který se již na střední škole začal aktivně zajímat o finanční trhy. Právě tehdy poprvé zakoupil Bitcoin a objevil tak vášeň pro kryptoměny a alternativní investice.
Na Finexu publikuje denní zprávy a komentáře k aktuálnímu dění na trhu.
„Kupujte jen to, co byste s radostí drželi, i kdyby se trh na deset let zastavil.“ – Warren Buffett
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.