FinexAkcieToto jsou 2 největší úkoly pro Donalda Trumpa
Toto jsou 2 největší úkoly pro Donalda Trumpa
Donald Trump se vrací do Bílého domu s plány na razantní opatření proti inflaci a změny v daňové politice. Jak ovlivní jeho nová ekonomická strategie americkou ekonomiku a investice?
Američtí voliči zvolili Donalda Trumpa příštím prezidentem Spojených států a přisoudili mu drtivé vítězství nad viceprezidentkou Kamalou Harrisovou.
Hlasování ve státě Wisconsin ve prospěch Trumpa, které ve středu ráno zveřejnila agentura Associated Press, ho vyneslo na první místo, a Trump se tak stane 45. a 47. prezidentem USA.
Bývalého prezidenta USA poháněla silná podpora mezi muži a intenzivní zaměření voličů na inflaci, které bylo patrné téměř ve všech průzkumech v letech od června 2022, kdy spotřebitelská inflace dosáhla svého vrcholu na úrovni 9,1 % ročně.
Inflace se v posledních měsících zmírnila, ale přesto zůstala v popředí zájmu voličů, čehož Trump dokázal využít k tomu, aby získal na svou stranu voliče Joea Bidena a přivedl k urnám nové voliče, kteří předchozí klání vynechali.
“Obrátíme naši zemi k lepšímu. Velmi rychle ukončím inflaci,” slíbil voličům na svém posledním mítinku v pondělí pozdě večer v Grand Rapids ve státě Michigan.
Byl to refrén, který opakoval téměř na každé zastávce kampaně, včetně středečního rána, kdy na jeho pódiu zaznělo: “Trump to napraví.”
V poznámce společnosti Capital Economics z úterního pozdního večera vykrystalizovaly některé makroekonomické obavy.
Autoři napsali, že očekávají, že Trump prosadí svá navrhovaná omezení imigrace a cla, v důsledku čehož mají v úmyslu snížit jejich prognózu růstu HDP zhruba o 1 % a přidat 1 % k prognóze inflace ve stejném období.
Trump zůstal v kampani neochvějný a během zastávky v Severní Karolíně v poslední den kampaně slíbil, že zavede nová plošná cla na mexické zboží.
Trump kromě slibů o clech na mexický dovoz slíbil také například 60 % cla na čínský dovoz a 20 % cla na další americké obchodní partnery.
Analýza Goldman Sachs předpokládala, že Trumpovo vítězství ovlivní růst HDP USA o -0,5 procentního bodu, a to z velké části kvůli zásahu do růstu v důsledku cel.
Zatímco ekonomové mohou být skeptičtí, voliči v souhrnu zjevně nebyli, protože Trump zvítězil se zdravým náskokem a našel novou úroveň podpory, která převyšuje jeho předchozí kandidatury na prezidenta v letech 2016 a 2020.
Trump se také okamžitě ocitne v centru ostré debaty o daních, která má v roce 2025 pohltit Washington – zda prodloužit daňové škrty, které Trump sám podepsal v roce 2017.
To, co Trump slíbil, je úplné prodloužení těchto škrtů pro jednotlivce všech příjmových úrovní, spolu se závratnou řadou dalších slibů od nezdanění spropitného a přesčasů až po snížení daní pro velké podniky.
Podle Centra pro odpovědný federální rozpočet (CRFB) má kompletní Trumpův daňový program v nadcházejícím desetiletí cenu kolem 9 bilionů dolarů. A předložil jen málo konkrétních způsobů, jak to všechno zaplatit.
Jak daleko bude moci zajít, však do značné míry závisí na Kongresu, kde republikáni ovládli Senát, ale kontrola nad americkou Sněmovnou reprezentantů je stále nejasná.
Trump bude mít také prsty v celé řadě otázek od výběru příštího předsedy Federálního rezervního systému (snad jedinou jistotou je, že Jerome Powell nebude nominován na třetí funkční období) až po energetiku (kde se Trump může pokusit zrušit dotace na zelenou energii).
Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.