Obchodník, kterému se přezdívá “Db3P” dle začínajících písmen jeho veřejné adresy na smartchainu Solana (SOL)udělal 11. září nejlepší rozhodnutísvého života.
Napadlo ho totiž, že si za 815 USD koupí jen 4 hodiny starý memetoken s názvem Moo Deng (MOODENG). Díky tomu, že nákup přišel až 4 hodiny po spuštění tokenu, víme, že se nejednalo o žádného bota ani insidera a obchodník měl stejnou šanci na nákup tokenu jako všichni ostatní obyčejní obchodníci.
Kdo nebo co je Moo Deng?
Moo Deng je nejnovějším populárním memem. Jedná se o samičku hrošíka liberijského žijící v Thajsku, která se v září stala virálním hitem díky videím na TikToku. Časopis Time ji dokonce označil za “legendu” a “ikonu”.
MOODENG je potom komunitní token na Solaně, který odstartoval na tamní platformě pro spouštění nových tokenů s názvem pump.fun.
V době, kdy “Db3P” MOODENG nakoupil, byl na tokenu každou hodinu objem obchodů (volume) téměř 100 000 USD.
“Db3P” tak nebyl zdaleka jediným, kdo token obchodoval.
Nikdo však neměl tak pevné ruce a smysl pro hodlování jako právě “Db3P”. Ten nakoupil 30,2 milionu tokenů v době, kdy měl MOODENG tržní kapitalizaci pouze 100 000 USD a drží dodnes, kdy je valuace tokenu 180 milionů USD, tedy 1 800x výše.
Na jeho adrese všechny tokeny nenajdeme, po prozkoumání blockchainu však zjistíme, že je dost možná kvůli bezpečnosti rozeslal na více adres.
A na těch 30,2 milionů MOODENG stále drží. Kdy se rozhodne prodat? Těžko říct, nejspíše každý by tak učinil již dávno. Pravděpodobné ovšem je, že jakmile tak “Db3P” učiní, celý graf i nadšení kolem MOODENG se zhroutí, přeci jen se v první řadě jedná pouze o spekulativní aktivum bez reálné hodnoty.
Jeho úspěch jde ruku v ruce s růstem Bitcoinu (BTC), který 26. září po téměř dvou měsících překonal hranici 65 000 USD, i navrácením života na Solanu. Nejpopulárnější memetokeny na Solaně, Bonk (BONK) a dogwifhat (WIF) zaznamenaly za poslední týden také krásné, dvouciferné zisky.
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Jmenuji se Michal Sobol a na Finex.cz jsem dříve působil jako šéfredaktor kryptoměnové redakce. Mým cílem bylo, abychom společně s našimi pravidelnými redaktory i dalšími přispěvateli předali čtenářům každý den mnoho zajímavých a zejména užitečných informací.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.