V dnešním článku se podíváme na fantastická čísla prodejů elektromobilu Tesla v Číně v březnu 2021. Představíme nejdůležitější současné modely automobilky. Uvedeme 3 důvody, proč jsou v Číně levnější Tesly. A pokud Vás zajímá jak si vede konkurence, čtěte dále.
Neuvěřitelné prodeje a tržby automobilky Tesla v Číně
Americká automobilka překvapila nejen v minulém roce velmi strmým růstem ceny akcií Tesla.
V současnosti na to navazuje dechberoucí růst prodejů a tržeb. Tesla dosáhla v březnu 2021 svého nejvyššího prodeje v Číně. Ale pozor, mluví se také o tom, že se Tesla stala nejnebezpečnější částí indexu S&P 500!
Poznámka
Je to senzační zpráva pro Teslu, protože se jedná o rekordní výsledky na světově největším automobilovém trhu.
Model 3 a model Y
Prodeje modelů 3 a Y vzrostly navzdory celosvětovému nedostatku čipů. Minulý týden společnost potvrdila rekordní čtvrtletí pro rok 2021. Firma tak potěšila všechny své zastánce i akcionáře.
Model 3 se těší velké oblibě. 25 tisíc kusů bylo prodáno v únoru a 35 tisíc v březnu. V porovnání s loňským rokem je to třikrát více prodejů.
Prodej Modelu Y byl v únoru 4 630 kusů a v březnu vyletěl vzhůru na hodnotu 10 151 kusů.
Tesla má na elektromobilovém trhu v březnu už podíl 30 %. Jedná se o neuvěřitelnou zprávu, protože v Číně stále pokračuje propad automobilového trhu. V březnu se tamní prodej aut propadl o více než 40 %.
Poznámka
Ruku v ruce s růstem prodejů aut dochází k růstu tržeb. Z toho mají největší radost akcionáři Tesly.
V roce 2020 Tesla prodala v Číně přibližně 137 000 elektroautomobilů. Letos se předpokládá, že vzrostou prodeje na hodnotu 300 000, což je základním kamenem prodejů společnosti. Celkové prodeje z celého světa se předpokládají na metě 850 000 aut.
Nižší ceny Tesel vyrobených v Číně oproti zahraničním především díky vysokým clům, dotacím a nižším mzdovým nákladům
Model 3 se základním dojezdem okolo 450 km stojí 323 800 Juanů. O 13 % dražší je tento model s delším dojezdem 668 km a to 366 550 Juanů.
Při importu ze zahraničí cena modelu s delším dojezdem kvůli clu vzroste o 100 000 Juanů. Pokud bychom využili dotace, cena se sníží o 27 000 Juanů na částku 339 000 Juanů.
Nižší platy vrcholových představitelů automobilky Tesla v Číně
V Číně došlo ke snížení cen nejen vozů, ale i ke snížení platů zaměstnanců na vrcholových postech automobilky. Plat viceprezidenta automobilky klesl o 30 % a ředitelé jednotlivých úseků si pohoršili o 20 %.
Platy ostatních zaměstnanců dělnických profesí zůstávají nedotčené.
Jak je zvykem, Musk na svém Twitterovém účtu budí hodně rozruchu. Tentokrát to byl jeho komentář k článku o tom, že NIO zvládne vyrobit přes 100 000 ks elektromobilů: “Congrats to NIO. That is a tough milestone.” Volně přeloženo jako: “Gratuluji, NIO. To je důležitý milník.” Na první pohled to vypadá, že Elon Musk snad svému konkurentovi fandí…
Automobilka NIO v březnu 2021 zvýšila prodeje o 373 % (v meziročním srovnání). Celkem bylo v 1. kvartálu letošního roku prodáno 20 060 automobilů.
Lze říci, že oproti současným počtům celý loňský rok automobilka NIO neprodala téměř nic.
Prodeje byly od založení automobilky velmi slabé. Dá se říci, že společnost přešlapovala na místě. Do března 2021 prodala NIO celkově “pouze” 95 701 vozů. Automobilce se tak zatím stále nepodařilo dostat ze ztráty.
Vystudovaný ekonom se zájmem o makroekonomické indikátory a zejména úrokové sazby. Centrální banky prostřednictvím úrokových sazeb provádějí svou měnovou politiku, jejíž hlavním cílem je udržet stabilní míru inflace. A tento problém se v posledních letech snaží vyřešit centrální bankéři po celém světě.
Přemysl je přesvědčen, že výše úrokových sazeb ovlivňuje nejen míru inflace, ale i další ukazatele.
“Hledám a popisuji vzájemnou souvislost či korelaci mezi úrokovými sazbami a ostatními ekonomickými ukazateli. Snažím se čtenáře seznámit s tím, jak moc ovlivňují úrokové sazby každodenní život lidí po celém světě.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Máte pravdu, omylem se připletlo číslo z loňského roku… Díky, pozorný čtenáři, za připomínku. Nyní je již opraveno.
Dobrý den, obávám se, že máte nepřesné informace ohledně NIO, viz níže:
NIO delivered 7,257 vehicles in March 2021, increasing by 373% year-over-year
NIO delivered 20,060 vehicles in the three months ended March 2021, increasing by 423% year-over-year
Cumulative deliveries of the ES8, ES6 and EC6 as of March 31, 2021 reached 95,701
S pozdravem
AK