FinexAkcieTato akcie může mít do 5 let vyšší hodnotu než Nvidia s Palantirem dohromady!
Tato akcie může mít do 5 let vyšší hodnotu než Nvidia s Palantirem dohromady!
Někteří analytici se domnívají, že by Meta z hlediska tržní kapitalizace měla do konce roku 2030 překonat Nvidii s Palantirem. Zjistěte, co je k takové domněnce vede!
Sektor umělé inteligence od konce roku 2022, kdy byla uvedena na trh služba ChatGPT, zažívá skutečně překotný růst.
V jeho čele stojí černozelený obr Nvidia (NVDA), výrobce nejlepších čipů pro AI na světě, spolu s Palantirem (PLTR), expertem na datovou analýzu se zakázkami od americké vlády.
Tržní kapitalizace těchto velikánů v současnosti přesahuje 4,6 bilionu USD, přičemž Nvidia se svými bezmála 4,3 biliony USD platí za nejhodnotnější firmu na světě.
Někteří analytici se ale domnívají, že by tuto kapitalizaci do konce roku 2030 mohla překonat současná šestka v žebříčku, a sice Meta (META).
Co je vede k domněnce, že akcie bývalého Facebooku do konce dekády posílí o 247 %? Pojďme se na to podívat!
Vezmeme-li v potaz počet uživatelů, kteří se na ně každý den přihlásí, Meta (META)vlastní tři ze čtyř nejvýznamnějších sociálních platforem na světě.
Vzhledem k tomu má k dispozici ohromující množství dat, která jí umožňují zpracovávat a cílit reklamní kampaně.
Po Alphabetu (GOOGL) jí v tomto ohledu v globálním měřítku patří druhá příčka.
Snahy o zvýšení zapojení uživatelů pomocí umělé inteligence už podle Marka Zuckerberga, CEO firmy, nesou konkrétní výsledky.
Šéf podniku navíc uvedl, že míra konverze jak na Facebooku, tak na Instagramu roste, což v praxi znamená více kliknutí a více nákupů.
Společnost navíc investuje horentní sumy do AI, přičemž cílem těchto investic je plná automatizace procesu vytváření reklamy, ideálně do konce příštího roku.
Meta je lídrem na stále ještě mladém trhu s chytrými brýlemi, který v loňském roce zaznamenal trojnásobný nárůst dodávek.
Tržby z tohoto segmentu by však do konce dekády měly začít růst tempem přes
60 % ročně.
Společnost přitom aktuálně získává na trhu převahu.
Její chytré brýle Ray-Ban tvořily v první polovině roku 2025 téměř tři čtvrtiny všech dodávek, což představuje výrazný nárůst z 60 % v roce 2024.
Mark Zuckerberg věští této technologii zářnou budoucnost. Dokonce se domnívá, že během následujících 15 let vytlačí z trhu tradiční smartphony.
Důkazem jeho víry budiž uvedení na trh chytrých brýlí Orion, které využívají technologii rozšířené reality (AR) a překrývají fyzický svět holografy.
Chytré brýle, které kombinují AR a AI, by mohly být revoluční, protože by jejich nositelům umožňovaly vyhledávat na internetu, komunikovat s přáteli a sledovat různý obsah, aniž by museli používat telefon.
Cesta k tržní kapitalizaci přes 4,6 bilionu USD se zdá být volná
Předpokladu, že by tržní kapitalizace společnosti Meta do konce roku 2030 přesáhla 4,5 bilionu USD, nahrávají následující faktory:
Firma těží ze své klíčové pozice v reklamním průmyslu, tržby z tohoto sektoru by měly růst tempem 14 % ročně.
Stojí v čele odvětví chytrých brýlí, jež roste ještě rychleji – analytici očekávají, že do konce 2030 dosáhne roční míra růstu 20 %.
Výhledový poměr P/E zde dosahuje 24,7, což by takovému výhledu potenciálně nahrávalo.
Představa, že by Meta do konce roku 2030 z hlediska tržní kapitalizace překonala aktuální čísla Nvidie s Palantirem, tak do značné míry má své opodstatnění.
Chcete investovat do akcií Meta, Nvidia a Palantir? Vyzkoušejte některého z následujících brokerů:
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Redaktor a investor s více než sedmiletou praxí, proponent dlouhodobého investování, velký fanoušek investičního mága Petera Lynche.
O svět investování se začal zajímat v roce 2017, kdy si stejně jako spousta dalších prošel fází aktivního tradingu v oblasti Forexu. Tato osobní zkušenost jej transformovala v dlouhodobého investora a studenta strategií, na kterých stojí investiční přístupy Warrena Buffetta a Benjamina Grahama.
Bogdan je přesvědčený, že úspěch na finančních trzích si musíte zasloužit pílí a svědomitým přístupem. Příslib finanční nezávislosti za to však stojí.
„The person that turns over the most rocks wins the game. And that’s always been my philosophy.“ – Peter Lynch.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.