Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Stojí Google na pokraji propasti? OpenAI revolučně mění vyhledávání s novým SearchGPT!

OpenAI přichází s revolučním vyhledávačem SearchGPT, který má potenciál změnit způsob, jakým hledáme informace na internetu. Podívejte se, jaké novinky přináší a proč je to velká rána pro vyhledávač Google.

Stojí Google na pokraji propasti? OpenAI revolučně mění vyhledávání s novým SearchGPT!
Zdroj: depositphotos.com

Společnost OpenAI učinila významný krok na trh vyhledávačů oznámením prototypu inovativního vyhledávače SearchGPT, který je řízen umělou inteligencí.

SearchGPT je navržen tak, aby poskytoval rychlé a včasné odpovědi s jasnými a relevantními zdroji, a jeho cílem je revolučně změnit způsob, jakým uživatelé komunikují s vyhledávači.

Integruje webové informace v reálném čase s konverzačními schopnostmi pokročilých modelů OpenAI. Proč by měl tento vyhledávač rozhodně zajímat i vás?

Nový přístup k vyhledávání

Na rozdíl od tradičních vyhledávačů, které vracejí seznam odkazů, se SearchGPT snaží vyhledané informace uspořádat a dát jim smysl.

  • Například dotaz o hudebních festivalech poskytne souhrn zjištění, po kterém následují krátké popisy událostí a odkazy na jejich atributy.
  • Podobně dotaz na výsadbu rajčat poskytne podrobné vysvětlení nejvhodnější doby výsadby a různých odrůd.

Uživatelé mohou klást doplňující otázky nebo prozkoumat další relevantní odkazy prostřednictvím funkce postranního panelu.

Jednou z výrazných funkcí SearchGPT jsou “vizuální odpovědi”, které, jak naznačuje OpenAI, povedou k bohatšímu pochopení výsledků vyhledávání.

Spolupráce s vydavateli

OpenAI zdůraznila svůj závazek spolupracovat s vydavateli a tvůrci, aby zajistila, že SearchGPT bude podporovat prosperující ekosystém. Společnost tak spolupracuje s významnými organizacemi, jako jsou The Wall Street Journal, The Associated Press, Vox Media a The Atlantic, aby získala cennou zpětnou vazbu a zdokonalila vyhledávání.

Cílem této spolupráce je respektovat a chránit novinářskou práci tím, že ve výsledcích vyhledávání budou výrazně citováni a odkazováni vydavatelé.

Nicholas Thompson, generální ředitel společnosti The Atlantic, vyjádřil ohledně tohoto partnerství optimismus a prohlásil:

“Vyhledávání s umělou inteligencí se stane jedním z klíčových způsobů, jak se lidé pohybují na internetu, a v těchto počátečních dnech je zásadní, aby tato technologie byla vytvořena způsobem, který oceňuje, respektuje a chrání žurnalistiku a vydavatele.”

Robert Thomson, výkonný ředitel společnosti News Corp, tento názor podpořil a zdůraznil, že pro efektivní vyhledávání pomocí AI jsou důležité spolehlivé informace z důvěryhodných zdrojů.

Důsledky pro trh s vyhledáváním

Spuštění SearchGPT má významné důsledky pro trh vyhledávačů, zejména pro společnost Google, která v této oblasti dlouhodobě dominuje.

Od debutu ChatGPT v listopadu 2022 se investoři společnosti Alphabet obávali potenciálu OpenAI získat podíl na trhu tím, že uživatelům nabídne inovativní způsoby vyhledávání informací na internetu.

Akcie Alphabet po oznámení SearchGPT klesly o více než 3 %, což odráželo obavy investorů.

Google do svého vyhledávače také integruje funkce umělé inteligence, například v květnu spuštěný AI přehled. Toto zavedení však čelilo kritice veřejnosti kvůli nepřesným nebo nesmyslným výsledkům.

Daniel Faggella, zakladatel společnosti Emerj Artificial Intelligence Research, poznamenal, že od nástupu generativní umělé inteligence se společnosti Google “třesou nohy”, což naznačuje rostoucí tlak na technologického giganta, aby inovoval.

Budoucí integrace s ChatGPT

I když je SearchGPT v současné době samostatným prototypem, OpenAI plánuje v budoucnu integrovat své nejlepší funkce přímo do ChatGPT.

Tato integrace je v souladu s širší vizí “multimodality” společnosti, jejímž cílem je nabídnout širokou škálu médií generovaných umělou inteligencí, včetně textu, obrázků, zvuku, videa a vyhledávání, v rámci jediného nástroje.

Sam Altman, generální ředitel OpenAI, je přesvědčen, že v oblasti vyhledávacích technologií existuje značný prostor pro zlepšení.

“Myslíme si, že existuje prostor pro to, aby bylo vyhledávání mnohem lepší než dnes,” napsal Altman na sociální síti X. Tento názor podtrhuje ambice společnosti nově definovat vyhledávání tím, že ho učiní přirozenějším a intuitivnějším – uživatelé budou moci klást doplňující otázky stejně jako při konverzaci.

Finanční a strategické úvahy

Rychlý pokrok OpenAI přilákal do ChatGPT miliony uživatelů, ale náklady společnosti rostou.

The Information uvedl, že náklady na trénink a odvozování umělé inteligence by letos mohly dosáhnout 7 miliard dolarů. Vzhledem k tomu, že služba ChatGPT byla během svého počátečního spuštění zdarma a neobsahovala žádné reklamy, bude muset OpenAI brzy vyvinout lepší strategii monetizace.

Společnost nedávno posílila svůj výkonný tým a vytvořila strategická partnerství, aby si udržela náskok na konkurenčním trhu generativní umělé inteligence – zejména oznámila partnerství se společností Apple pro integraci ChatGPT-Siri.

Dočasný prototyp s dlouhodobými ambicemi

SearchGPT se v současné době testuje s malou skupinou uživatelů a vydavatelů s cílem získat zpětnou vazbu a zdokonalit jeho funkce.

Přestože se jedná o dočasný prototyp, poznatky získané v této fázi budou mít zásadní význam pro budoucí integraci těchto funkcí do ChatGPT.

Vzhledem k tomu, že OpenAI pokračuje v inovacích a spolupráci s vydavateli, představuje SearchGPT významný krok směrem ke konverzačnímu, intuitivnějšímu a spolehlivějšímu vyhledávání.

Závazek společnosti vylepšovat prostředí vyhledávání a zároveň respektovat a chránit žurnalistiku představuje slibný precedens pro budoucnost vyhledávačů poháněných umělou inteligencí.

Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.

Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.

Líbil se vám tento článek?
0
0

Autor

Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování je váš kapitál vystaven riziku a může se vám vrátit méně, než jste investovali. Minulá výkonnost nezaručuje budoucí výsledky.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.