Index S&P 500 zaznamenal v loňském roce 23% návratnost, což bylo více než dvojnásobek jeho dlouhodobého průměru.
Mezi hlavní tahouny tohoto růstu patřily dva technologické giganty, Tesla a Meta Platforms, jejichž akcie vzrostly o více než 60 %.
Ačkoliv jde o zcela odlišné společnosti – Tesla dominuje trhu s elektromobily, zatímco Meta vede na trhu digitální reklamy a sociálních sítí – obě vidí budoucnost v umělé inteligenci.
Která z nich bude v roce 2025 lepší investicí?
Tesla: Výzvy a inovace
Společnost zaznamenala 26% pokles ze svého prosincového rekordního maxima. Tento pokles souvisí především s oslabením prodejů v segmentu osobních elektromobilů.
Tesla v roce 2024 prodala 1,79 milionu vozů, což znamená 1% pokles oproti předchozímu roku.
Jedná se o první roční pokles prodejů od roku 2011.
Jelikož tvoří prodej automobilů stále 78 % tržeb společnosti, mohly by tyto poklesy signalizovat v krátkodobém horizontu problémy.
Díky inovacím v oblasti umělé inteligence jsou však dlouhodobé vyhlídky Tesly i přesto slibné.
Ark Investment Management předpokládá, že by společnost mohla do roku 2029 dosáhnout ocenění 8,2 bilionu dolarů.
Transformační dopad by na Teslu mohly mít zejména tyto 3 její produkty:
Plně samořídicí software
Robotické taxi Cybercab
Humanoidní robot Optimus
Elon Musk si představuje robota Optimus jako všestranný nástroj pro průmyslové využití i pro domácnosti.
Předpokládá, že by mohl dlouhodobě generovat tržby ve výši 10 bilionů dolarů, čímž by potenciálně mohl z Tesly udělat nejhodnotnější společnost na světě.
Cílem Mety, která má více než 3,3 miliardy denních aktivních uživatelů, je zvýšit zapojení uživatelů. S počtem aktivních uživatelů atakující polovinu světové populace bude pro společnost stále těžší jejich počet neustále zvyšovat.
Integrací umělé inteligence do svých algoritmů se Meta snaží personalizovat obsah, čímž zvyšuje čas strávený uživateli online a s tím spojený příjem z reklamy.
Zapojení zvyšuje také chatbot Meta AI, který je k dispozici na Facebooku, Instagramu, WhatsAppu a Messengeru.
Na konci roku 2024 měla Meta AI 700 milionů aktivních uživatelů měsíčně, což je o 50 % více než o tři měsíce dříve.
Společnost dosáhla v roce 2024 rekordních celkových příjmů ve výši 164,5 miliardy dolarů, což představuje 22% nárůst oproti předchozímu roku.
Investiční Perspektivy
Akcie Tesla vzrostly v roce 2024 o necelých 62 %. Jejich poměr P/E ve výši 173,3 však naznačuje nadhodnocení ve srovnání s P/E indexu Nasdaq-100 ve výši 33,7.
Naproti tomu P/E poměr Mety činí 29,1 což ní činí atraktivnější investici v oblasti technologií.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Student Vysoké školy ekonomické v Praze, který se již na střední škole začal aktivně zajímat o finanční trhy. Právě tehdy poprvé zakoupil Bitcoin a objevil tak vášeň pro kryptoměny a alternativní investice.
Na Finexu publikuje denní zprávy a komentáře k aktuálnímu dění na trhu.
„Kupujte jen to, co byste s radostí drželi, i kdyby se trh na deset let zastavil.“ – Warren Buffett
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.