Snapchat, aplikace patřící americké společnosti Snap Inc vstoupil před rokem, v březnu 2017, na burzu. Po velkém nadšení a skutečně povedeném IPO dostala firma první studenou sprchu. Jak obchodovat Snap a co je důležité vědět o technologických firmách?
Co je Snapchat?
Snapchat je jednoduchou mobilní aplikací pro iOS a Android, která slouží ke sdílení fotek, případně videí. Sdílený obsah se obvykle druhé straně zobrazí a následně sám smaže. Sociální síť Snapchat používá po celém světě přes 166 milionů lidí a od svého založení vykazuje každoroční kvartální nárůst nově registrovaných uživatelů.
Vstup na burzu

Snap vstoupil na newyorskou burzu za zcela jiných okolností než třeba Facebook nebo Twitter. Snapchat se totiž rozhodl požádat investory o peníze pro další rozvoj kvůli klesající popularitě, a také kvůli vysokým čistým ztrátám z minulých let.
I přes některé negativní aspekty investoři Snapu, respektive Snapchatu věří a jednalo se o největší IPO za poslední tři roky, některá data ji dokonce přirovnávají k úpisu akcií Alibaba Group. Snapchat díky akciím získal přes 3 miliardy dolarů.
Vývoj ceny akcií
Akcie Snapu se začaly prodávat na 17 dolarech za kus. Atraktivní cena, populární aplikace – to nemohlo dopadnout jinak. Cena hned první den vzrostla na 25 dolarů za kus a následoval boční trend. Po ukončeném kvartále se ale ukázalo, že přírůstek nových uživatelů je čím dál menší a Snap nemá strategii, jak konkurovat například Facebooku, který po vzoru Snapchatu a Instagramu zavedl „Můj den“. Nyní (30. 3. 2018) se akcie Snapu obchodují na ceně okolo 16 dolarů.
Jak obchodovat Snap
Snap je technologickou firmou a musíme koukat na počet uživatelů, na oblibu, vnímání značky, možnost monetizace (případně na marži) a především na konkurenční výhodu. I zde jsou klíčové hospodářské výsledky. Jak je vidět, dle všeho to se Snapem nevypadá dobře, ale i to pro vás může být dobrou zprávu.
Akcie firmy Snap můžete obchodovat u následujících CFD brokerů:
eToro
★ 90 %
Plus500
★ 84 %
TradeCentrum
★ 74 %
Důležité shrnutí:
- Snap vstoupil na newyorskou burzu v březnu 2017 a první den zakončil růstem o 44 %
- Po zveřejnění kvartálních výsledků a absenci úspěšné strategie do budoucna firma ztratila všechen zisk od vstupu na burzu
- Snapu klesá počet nových uživatelů, ztrácí konkurenční výhodu a vykazuje ztráty
- Budoucnost Snapu a Snapchatu samotného je velmi nejistá