Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Škoda dobývá Asii: Jaké jsou její plány pro Vietnam a skupinu ASEAN?

Škoda rozšiřuje své aktivity ve Vietnamu, modernizuje závod v Ha Longu a plánuje zde vyrábět více vozů, včetně elektromobilů. Jaké jsou její další plány na asijském kontinentu?

Škoda dobývá Asii: Jaké jsou její plány pro Vietnam a skupinu ASEAN?
Zdroj: depositphotos.com

Mladoboleslavská Škoda poslední dobou výrazně rozšiřuje své aktivity v Asii.

V rámci své globální expanze hodlá v příštím roce modernizovat a rozšířit svůj výrobní závod ve vietnamském Ha Longu.

Tento podnik, který vznikl ve spolupráci s Thanh Cong Viet Hung (TCVH), dceřinou společností skupiny Thanh Cong, představuje první joint venture Škody.

 

Investiční newsletter

Co se aktuálně děje na finančních trzích? Do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat? Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic důležitého neuteče. 

 

Přihlášením vyjadřujete souhlas s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

 

Děkujeme za Váš zájem.

Váš email byl přidán do naší databáze ✅


(Odhlásit se můžete kdykoli kliknutím na odkaz, který naleznet v patičce všech našich emailů.)


Závod, který je v provozu od března, může ročně produkovat až 120 000 vozů s využitím dílů z Indie a Evropy.

Plány závodu v Ha Longu zahrnují přístavbu dvou nových hal: druhé montážní linky a karosárny, která by měla být dokončena v příštím roce.

Expanze podtrhuje úspěch a potenciál, který Škoda vidí na vietnamském trhu.

Poznámka

Spolupráce s TCVH je pro tuzemskou automobilku přínosná, protože jí umožňuje využívat místní odborné znalosti a infrastrukturu a zároveň snižuje náklady a čas.

Škoda těží z pozice TC Group

Závod v Ha Longu aktuálně zaměstnává 300 pracovníků. Pro TCVH se jedná o významnou investici, jejíž hodnota přesahuje 10 miliard českých korun.

Jelikož má mateřská TC Group silné vazby na místní úřady a vládu, spolupráci a vývoji v lokalitě nestojí v cestě moc překážek.

Modely Škoda vyráběné ve Vietnamu, Slavia a Kushaq, jsou téměř identické se svými indickými verzemi. Úpravy zahrnují pouze:

  • umístění řízení,
  • bezpečnostní prvky,
  • barevné varianty interiéru,

které odpovídají místním preferencím. Strategií Škody ve Vietnamu je nabízet kvalitní vozy za přijatelné ceny, přičemž cena SUV Kushaq startuje zhruba na 500 000 Kč.

Ambice Škody v Asii přesahují Vietnam

Ambice Škody přesahují hranice Vietnamu, cílem je zvýšit místní výrobu dílů pro export do zemí ze skupiny ASEAN, jako jsou Indonésie, Malajsie a Filipíny.

  • Trh ASEAN s více než 600 miliony obyvatel představuje významnou příležitost k růstu.
  • Daniel Vošvrda, provozní ředitel vietnamské pobočky Škoda Auto, zdůraznil potřebu větší lokalizace výroby, aby bylo možné tento obrovský trh využít.

Škoda plánuje zavést do své vietnamské modelové řady elektromobily (EV), což je podmíněno vládní podporou dobíjecí infrastruktury.

V současné době vede trh s elektromobily ve Vietnamu společnost Vinfast, která disponuje vlastní exkluzivní nabíjecí sítí.

Ondřej Černý, šéf zastoupení vietnamské pobočky Škoda Auto, zdůraznil potřebu vládních pobídek a infrastruktury pro podporu růstu elektromobility.

Expanze jako součást strategie mateřského Volkswagenu

Načítání
Načítání
Koupit akcie Volkswagen! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Škoda ve Vietnamu aktuálně provozuje 16 showroomů, do konce roku mají vzniknout další 4.

Cílem tuzemské automobilky je do roku 2030 prodávat ve Vietnamu až 40 000 vozů ročně.

Výroba v závodě Ha Long by měla do roku 2027 dosáhnout 27 000 vozů ročně, v závislosti na aktuálních tržních podmínkách.

Expanze do Vietnamu a regionu ASEAN je součástí role společnosti Škoda v rámci koncernu Volkswagen (VOW), kdy má právě aktivity v jihovýchodní Asii na starost.

Vytvořením silné pozice ve Vietnamu chce Škoda využít rostoucího automobilového trhu v regionu a přispět ke globálním řešením udržitelné dopravy.

Chcete investovat do akcií automobilek, třeba mateřského koncernu Volkswagen? Vyzkoušejte některého z následujících brokerů:

Favorit redakce

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 75 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
  • Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
  • Obecně skvělá poplatková struktura
Nevýhody
  • Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
  • Zdanění českých dividend 35% sazbou
U 61 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.

Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!

Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.

Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.

Líbil se vám tento článek?
1
1

Autor

Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.