Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Škoda rozšiřuje své aktivity ve Vietnamu, modernizuje závod v Ha Longu a plánuje zde vyrábět více vozů, včetně elektromobilů. Jaké jsou její další plány na asijském kontinentu?
Mladoboleslavská Škoda poslední dobou výrazně rozšiřuje své aktivity v Asii.
V rámci své globální expanze hodlá v příštím roce modernizovat a rozšířit svůj výrobní závod ve vietnamském Ha Longu.
Tento podnik, který vznikl ve spolupráci s Thanh Cong Viet Hung (TCVH), dceřinou společností skupiny Thanh Cong, představuje první joint venture Škody.
Závod, který je v provozu od března, může ročně produkovat až 120 000 vozů s využitím dílů z Indie a Evropy.
Plány závodu v Ha Longu zahrnují přístavbu dvou nových hal: druhé montážní linky a karosárny, která by měla být dokončena v příštím roce.
Expanze podtrhuje úspěch a potenciál, který Škoda vidí na vietnamském trhu.
Spolupráce s TCVH je pro tuzemskou automobilku přínosná, protože jí umožňuje využívat místní odborné znalosti a infrastrukturu a zároveň snižuje náklady a čas.
Závod v Ha Longu aktuálně zaměstnává 300 pracovníků. Pro TCVH se jedná o významnou investici, jejíž hodnota přesahuje 10 miliard českých korun.
Jelikož má mateřská TC Group silné vazby na místní úřady a vládu, spolupráci a vývoji v lokalitě nestojí v cestě moc překážek.
Modely Škoda vyráběné ve Vietnamu, Slavia a Kushaq, jsou téměř identické se svými indickými verzemi. Úpravy zahrnují pouze:
které odpovídají místním preferencím. Strategií Škody ve Vietnamu je nabízet kvalitní vozy za přijatelné ceny, přičemž cena SUV Kushaq startuje zhruba na 500 000 Kč.
Ambice Škody přesahují hranice Vietnamu, cílem je zvýšit místní výrobu dílů pro export do zemí ze skupiny ASEAN, jako jsou Indonésie, Malajsie a Filipíny.
Škoda plánuje zavést do své vietnamské modelové řady elektromobily (EV), což je podmíněno vládní podporou dobíjecí infrastruktury.
V současné době vede trh s elektromobily ve Vietnamu společnost Vinfast, která disponuje vlastní exkluzivní nabíjecí sítí.
Ondřej Černý, šéf zastoupení vietnamské pobočky Škoda Auto, zdůraznil potřebu vládních pobídek a infrastruktury pro podporu růstu elektromobility.
Škoda ve Vietnamu aktuálně provozuje 16 showroomů, do konce roku mají vzniknout další 4.
Cílem tuzemské automobilky je do roku 2030 prodávat ve Vietnamu až 40 000 vozů ročně.
Výroba v závodě Ha Long by měla do roku 2027 dosáhnout 27 000 vozů ročně, v závislosti na aktuálních tržních podmínkách.
Expanze do Vietnamu a regionu ASEAN je součástí role společnosti Škoda v rámci koncernu Volkswagen (VOW), kdy má právě aktivity v jihovýchodní Asii na starost.
Vytvořením silné pozice ve Vietnamu chce Škoda využít rostoucího automobilového trhu v regionu a přispět ke globálním řešením udržitelné dopravy.
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.