FinexAkcieRoblox válcuje konkurenci, ale je stále ve ztrátě. Kde je problém?
Roblox válcuje konkurenci, ale je stále ve ztrátě. Kde je problém?
Ačkoliv Roblox dominuje herním enginům s více než 71 miliony denních uživatelů a 2,8 miliardy dolarů v příjmech, stále se mu vyhýbá ziskovost. Jak je možné, že se takto úspěšná platforma potýká se ztrátami?
Společnosti Epic Games a Unity Technologies dominují v oblasti herních enginů, které pohánějí téměř 40 % všech videoher, ale herní platforma Roblox mezi nimi vyniká obrovskou uživatelskou základnou a plodnou tvorbou her.
Roblox se může pochlubit více než 71 miliony denních aktivních uživatelů a 40 miliony uživateli vytvořených titulů (Roblox vytvořil ekosystém, na jejichž základě mohou lidé vytvářet celé hry a zpeněžit je).
Spolu s příjmy ve výši 2,8 miliardy dolarů se tak Roblox stal jednou z největších globálních herních platforem, která konkuruje mainstreamovým titulům.
Když je tak úspěšný, proč Roblox zatím nedosahuje zisku?
Od vstupu na burzu (IPO) v roce 2021 klesla cena akcií Roblox o 8 %, ovšem od maxim z roku 2021 se jedná o dvoutřetinový propad.
Jako veřejně obchodovaná společnost dosud Roblox nedosáhl ziskovosti. Místo toho ztráty v průběhu let jen rostou – v roce 2023 dosáhly 1,1 miliardy dolarů, přičemž v roce 2020 činily “pouze” 250 milionů dolarů.
Hry totiž nerostou na stromech. Podobně jako Spotify platí za svá hudební práva, Roblox kompenzuje vývojáře za tvorbu her na své platformě.
Když hráči utrácejí herní měnu Robux, vývojář dané hry Roblox vydělá 0,0035 dolaru za každý utracený bux.
Platforma se stala natolik populární a lukrativní, že mladí podnikatelé vydělávají velké peníze vývojem her výhradně pro Roblox a samotná společnost marně čeká na okamžik, kdy se dostane do černých čísel.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.