Akcie Netflix se v pátek (21. 1.) propadly o více než 20 % (což je největší pokles od října 2014), když streamovací gigant oznámil zpomalení růstu počtu předplatitelů ve čtvrtém čtvrtletí 2021.
Platforma si ve čtvrtém čtvrtletí připsala poměrně slabých 8,3 milionu nových předplatitelů a v aktuálním čtvrtletí předpovídá čistý přírůstek pouze 2,5 milionu předplatitelů oproti 3,98 milionu během prvního čtvrtletí loňského roku. Je čas na paniku? Respektive se nabízí otázka: “Byla reakce investorů na zpomalení růstu předplatitelů streamovací platformy adekvátní?” Pravděpodobně nikoliv a v tomto článku si vysvětlíme proč.
“Ještě není konec, skutečnost je taková, že jsme stále ještě ve velmi brzkém okamžiku na přechodu od tradičního televizního vysílání ke streamované televizi,” řekl tento týden Rich Greenfield ze společnosti LightShed Partners.
Analytik odmítl představu, že Netflix narazil na jakýsi strop, a poznamenal, že zhruba 222 milionů předplatitelů společnosti v současné chvíli představuje pouze zlomek celého potenciálního oslovitelného trhu.
“Pravděpodobně existuje 600 až 800 milionů domácností s dostatečně kvalitním širokopásmovým připojením, které mohou do budoucna využít Netflix nebo jakoukoliv jinou streamovací službu,” vysvětlil a dodal: “Stále je před námi spousta růstu, ale bohužel ne vždy je to pěkná přímka, jakou by si trh přál,” dodal Greenfield.
V roce 2021 akcie streamovacího giganta nedosáhly výkonnosti indexu S&P 500, po neopakovatelném roce 2020, kdy streamovací hráči prudce vzrostli na křídlech nových trendů způsobených pandemií covid-19. Počet předplatitelů Netflixu, poháněný přechodem k práci na dálku a online výuce, se v první polovině tohoto turbulentního roku zvýšil o rekordních 25,9 milionu přírůstků, než výrazně poklesl, protože polevily efekty, které podporovaly trendy práce a výuky z domova.
“Pozornost investorů se pravděpodobně přesune od pouhého zaměření investorů na růst počtu předplatitelů k potenciální dlouhodobé ziskovosti z těchto streamovacích aktivit,” uvedla banka.
Na jeden fakt by však investoři neměli zapomínat. Růst streamovacího odvětví bude z velké části tažen mezinárodními trhy, protože se zdá, že Spojené státy se blíží k vrcholné úrovni pokrytí. Zároveň je pravděpodobné, že velké zavedené společnosti, jako jsou Amazon a Netflix, si spolu s Discovery, Disney a Warner Bros udrží své pozice na vrcholu amerického trhu.
Netflix nyní znovu zaměřuje svou pozornost na mezinárodní trhy, přičemž Bank of America vidí pokračující růst v Asii jako klíčový růstový faktor v roce 2022.
Netflix má v rukávu mnohem více karet než jakýkoliv konkurent
Netflix již udal tón pro nadcházející rok, když zvýšil svůj základní tarif předplatného v USA o 1 dolar na 9,99 dolaru měsíčně. Standardní plán nyní stojí 15,49 dolaru (z 13,99 dolaru) a cena prémiového plánu společnosti se zvýšila ze 17,99 dolaru na 19,99 dolaru měsíčně.
Provozní ředitel Netflixu Greg Peters během hovoru k výsledkům hospodaření uvedl, že jsou zákazníci ochotni platit za skvělou zábavu, přičemž v letošním roce se triumfálně vrátí fanoušky oblíbené originální seriály jako Ozark, Bridgerton, Stranger Things a The Crown.
V porovnání s ostatními streamovacími giganty pak disponuje Netflix mnohem více trháky než kdokoliv jiný. Jako jeden z nedávných příkladů lze uvést také překvapivý úspěch seriálu Squid Game, kdy tento jihokorejský seriál za první čtyři týdny vysílání sledovalo rekordních 142 milionů lidí.
Před rokem nikdo nepředpokládal, že Squid Game bude průlomovým hitem, který bude pohánět růst předplatitelů ve 4. čtvrtletí 2021 a lze předpokládat, že Netflix letos opět s něčím překvapí díky množství produkovaných seriálů.
Přesto Netflix během svého hovoru k výsledkům hospodaření ve čtvrtek (20. 1.) připustil, že konkurence může “trochu ovlivnit růst Netflixu”. Společnost sice stále vede v počtu placených uživatelů – Amazon Prime Video má 175 milionů předplatitelů a streamovací platformy Disney – Hulu, Disney+ a ESPN+ – mají celkem 179 milionů předplatitelů, ale ostatní srovnatelné streamovací služby ji rychle dohánějí.
Navzdory konkurenci má však Netflix jedinečnou pozici zejména díky svému závazku k tvorbě originálního obsahu. Existuje určitá obava, že pokud Netflix nebude mít dostatek obsahu, nebude schopný nadále navyšovat počet předplatitelů, jak by však dopadli všichni ostatní konkurenti, kteří investují do tvorby obsahu mnohem, mnohem méně peněz než Netflix.
Dlouhodobí investoři si mohou oddechnout, díky vědomí, že streamovací gigant nadále utrácí miliardy dolarů za obsah po celém světě.
“Kdyby vám Netflix říkal: Podívejte, nemá smysl investovat více peněz do tvorby obsahu, pak by to bylo opravdu negativní znamení, ale místo toho investuje do produkce filmů a seriálů po celém světě stále více peněz,” vysvětlil Greenfield.
Dle uvedeného Netflix pravděpodobně bude v příštích několika letech velmi silný. To jen Wall Street nemá důvěru a obává se, že je jeho růstový příběh u konce. Bank of America souhlasí s tím, že výdaje na obsah budou do budoucna základem úspěchu v této oblasti a varovala, že poskytovatelé streamingu menší velikosti budou mít problém udržet krok s dramatickým nárůstem výdajů na obsah, a nakonec budou muset najít další partnery, aby dosáhli rozsahu potřebného pro konkurenci v globálním měřítku.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.