Groupon hlásí 12% pokles příjmů v Q3 2023, ale plánuje zlepšit svou finanční situaci zlepšením efektivity provozu a prodejem akcií. Do roku 2024 vyhlíží společnost s optimismem.
Groupon, společnost známá svou platformou pro slevové nabídky, vykázala za třetí letošního roku 12% pokles příjmů ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Společnost tak pokračuje ve svých krocích ke zlepšení svého finančního zdraví, včetně snížení provozních nákladů a plánuje prodej akcií v hodnotě 80 milionů USD.
Díky těmto opatřením Groupon předpokládá kladné peněžní toky, což znamená, že očekává více příjmů než výdajů, od druhého čtvrtletí roku 2024.
Tržby, které představují celkový příjem z prodeje zboží a služeb před odečtením jakýchkoliv nákladů, za třetí čtvrtletí dosáhly 126,5 milionu USD, což je mírně pod očekáváním trhu. Největší podíl na tržbách má i nadále Severní Amerika, a to i přes 12% pokles. Pozitivní je, že se společnosti podařilo snížit různé výdaje, včetně marketingových a režijních nákladů, a oproti předchozímu roku výrazně snížit provozní ztrátu.
Oběžná aktiva, tedy majetek, který může být rychle proměněn v hotovost, se od konce roku 2022 snížila, přičemž znatelně poklesla hotovost a peněžní ekvivalenty. Krátkodobé závazky – dluhy a závazky splatné do jednoho roku – činí 327,42 milionu USD. Všechny tři hlavní segmenty – místní zážitky, prodej zboží a cestování – vykázaly pokles tržeb, přičemž místní zážitky byly postiženy nejméně.
Počet aktivních zákazníků se meziročně snížil o 16 % a pokles zaznamenaly i hrubé faktury, což jsou celkové částky vyúčtované zákazníkům před slevami a vrácením peněz.
Groupon je však ohledně své budoucnosti optimistický a pro čtvrté čtvrtletí roku 2023 předpokládá tržby v rozmezí 127,5 až 137,5 milionu USD spolu s kladným volným peněžním tokem, což značí dostupné peněžní prostředky po odečtení všech výdajů.
Výhled do roku 2024 a změny ve vedení
Při pohledu do roku 2024 předpokládá společnost pokles tržeb až o 5 %, ale očekává, že upravený zisk EBITDA – ukazatel finančního výkonu bez započítání některých nákladů, jako jsou úroky, daně, odpisy a amortizace – se bude pohybovat mezi 80 a 100 miliony USD.
Rovněž oznámila odchod spoluzakladatele Erica Lefkofského z představenstva. V předobchodní fázi obchodování zaznamenaly akcie Grouponvýrazný pokles, nicméně v průběhu letošního roku se akciím dařilo, když vzrostly o 57,8 %.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.