Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Nejhorší den Ferrari od března 2022! Co za propadem akcií stojí?

Ferrari sice vykazuje stabilní růst a prémiovou poptávku, ale trh byl neúprosný – akcie klesly o více než 7 %. Jaké faktory zklamaly investory a jaké jsou vyhlídky na oživení?

Nejhorší den Ferrari od března 2022! Co za propadem akcií stojí?
Zdroj: depositphotos.com

Akcie Ferrari zaznamenaly po včerejším zveřejnění finančních výsledků za třetí čtvrtletí výrazný propad, který znamenal nejhorší denní výkonnost od března 2022.

Navzdory 7% nárůstu zisku výrobce luxusních sportovních vozů nesplnil očekávání investorů.

Italská automobilka vykázala za čtvrtletí mírný pokles dodávek vozů. Ferrari však využilo vylepšené nabídky produktů a rostoucí poptávky po individuálních úpravách, což posílilo jeho finanční výsledky a umožnilo společnosti zachovat celoroční prognózu.

Aktuální vývoj ceny akcií Ferrari

Načítání
Načítání
Koupit akcie Ferrari! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Finanční plány a výkonnost

Ferrari plánuje pro letošní rok upravený zisk EBITDA ve výši minimálně 2,5 miliardy eur (2,7 miliardy USD) a vyjádřila silnou důvěru v dosažení těchto cílů do konce roku.

V úterý její akcie klesly o 7,4 % a uzavřely na hodnotě 408,7 eur. I přes tento neúspěch zůstávají akcie v roce 2024 přibližně o 30 % výše, což odráží pozitivní náladu na trhu na začátku roku.

Během čtvrtletí červenec-září vykázala společnost upravený zisk EBITDA ve výši 638 milionů eur, což se shoduje s průměrnou prognózou 635 milionů eur z průzkumu agentury Reuters mezi analytiky.

Bohatší produktový mix a silnější cenová síla zvýšily zisk o 60 milionů eur. Zejména poptávka po exkluzivních modelech, jako je:

  • Daytona SP3 za 2 miliony eur,
  • Model 499P Modificata určený pouze pro okruhy s cenou 5,1 milionu eur,

přispěla k finančním ziskům. Tyto vysoce hodnotné vozy podtrhují strategii Ferrari využívat exkluzivitu značky.

Výkonný ředitel Benedetto Vigna zdůraznil silnou pozici Ferrari na trhu a poukázal na výjimečné množství objednávek až do roku 2026, což poukazuje na schopnost společnosti zajistit si dlouhodobou poptávku v sektoru luxusních automobilů.

I když včerejší propad ceny akcií odráží okamžité zklamání investorů, strategické zaměření Ferrari zůstává silné a zřejmé.

Produkty s vysokou marží a možnosti přizpůsobení dávají společnosti dobrou pozici pro trvalý růst a její závazek k inovacím nadále přitahuje bohaté zákazníky.

Důraz Ferrari na prémiovou nabídku a personalizaci zvyšuje hodnotu značky a posiluje finanční výkonnost, čímž poskytuje pevný základ pro budoucí úspěch v situaci, kdy se automobilové odvětví potýká s problémy.

Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.

Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.

Líbil se vám tento článek?
0
0

Autor

Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 74 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování je váš kapitál vystaven riziku a může se vám vrátit méně, než jste investovali. Minulá výkonnost nezaručuje budoucí výsledky.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.