FinexAnalýzyKterá z těchto 2 akcií explozivně vyroste jako další Tesla?
Která z těchto 2 akcií explozivně vyroste jako další Tesla?
Rivian a Lucid mají po technické i fundamentální stránce slušná čísla, ale akciím to pomáhá jen minimálně. Překvapí některá z firem průrazem klíčových úrovní?
Automobilový průmysl si v posledních letech prochází mnoha zkouškami a situace se stále příliš nelepší. Náročné podnikatelské prostředí nesvědčí ani akciím společností, které se výrobou automobilů zabývají.
V tomto článku se podíváme na technickou a fundamentální analýzu akcií Rivian a Lucid, které se pohybují na svých minimech i přes to, že cenové predikce a finanční ukazatele nevypadají vůbec špatně. Mohou se investoři těšit na jejich cenový růst?
Tato společnost vygenerovala meziroční růst svých tržeb o 2,73 % a s růstem se počítá i v roce 2025, kdy by měly dosáhnout hodnoty 5,29 miliardy USD. Pro rok 2026 jsou odhady o něco optimističtější a tržby by měly atakovat 7,04 miliard USD.
Rivian disponuje tržní kapitalizací 18,84 miliardy USD a jejich volný kapitál v hodnotě 7,51 miliardy USD převyšuje jejich dluh v hodnotě 4,9 miliardy USD.
Zdroj: tipranks.com
Cenová predikce pro akcie Rivian od analytiků z Wall Street
Cenové predikce pro tyto akcie se účastnilo celkem 23 analytiků z Wall Street a 7 z nich si myslí, že je ideální čas akcie nakoupit. Ovšem 13 analytiků by s nákupy a prodeji počkalo a 3 si myslí, že je lepší akcie ihned prodat.
Nejvyšší cenový cíl byl pro tyto akcie stanoven na hodnotu 21 USD za akcii a nejnižší na hodnotu 7,55 USD za akcii. Průměrný cenový cíl na nadcházejících 12 měsíců byl stanoven na hodnotu 13,94 USD za akcii.
Zdroj: tradingview.com
Týdenní akciový graf společnosti Rivian
Akcie Rivian sice dokázaly prorazit hodnotu klesající trendové čáry, nicméně se stále obchodují v postranním trendu. Pokud by se jim podařilo prorazit dlouhodobou rezistenci na 18 USD otevřely by si tím cestu k výraznějšímu růstu.
Právě s průrazem této rezistence počítá pozitivní cenová predikce, zatímco ta negativní očekává výraznější pokles a pokračování postranního trendu.
Tato společnost vygenerovala meziroční růst tržeb o 39,01 % a s růstem se počítá i v dalších letech. Pro rok 2025 se tržby odhadují na hodnotu 1,30 miliardy USD a v roce 2026 by mělo dojít ke skokovému růstu a to na hodnotu 2,51 miliardy USD.
Lucid disponuje tržní kapitalizací 6,83 miliardy USD a jejich volný kapitál v hodnotě 2,83 miliardy USD mírně převyšuje jejich dluh v hodnotě 2,74 miliardy USD.
Zdroj: tipranks.com
Cenová predikce pro akcie Lucid od analytiků z Wall Street
Cenové predikce pro tyto akcie se účastnilo celkem 11 analytiků z Wall Street a pouze 2 doporučují nyní akcie nakoupit. Celkem 8 analytiků doporučuje s nákupy a prodeji počkat a 1 analytik by akcie Lucid ihned prodal.
Nejvyšší cenový cíl byl pro tyto akcie stanoven na hodnotu 70 USD za akcii a nejnižší na hodnotu 10 USD za akcii. Průměrný cenový cíl byl stanoven na 30,30 USD za akcii.
Zdroj: tradingview.com
Týdenní akciový graf společnosti Lucid
Akcie Lucid se obchodují v klesajícím trendu a navíc pod hodnotou trendové čáry. Aktuálně došlo k vytvoření cenového minima, ovšem nákupní aktivita není nijak výrazná.
Pozitivní výhled na akcie lze začít vnímat až v okamžiku průrazu klesající trendové čáry, který očekává pozitivní predikce analytiků. Ty dokonce reálně vnímají i průraz nejbližší rezistence. Negativní cenová predikce počítá s pokračování poklesu.
Slovo závěrem
Akcie obou společností se stále obchodují v klesajícím trendu, ovšem akcie Rivian již dokázaly prorazit hodnotu klesající trendové čáry, což může mít pozitivní vliv na tržní sentiment.
Akcie společnosti Lucid sice disponují velmi pozitivním očekáváním analytiků z Wall Street a skokovou predikcí růstu tržeb, ovšem tyto predikce se zatím na ceně akcií nijak nepodepsaly.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.