Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Ambiciózní projekt elektromobilů Volkswagen se potýká s dalším zpožděním. Dokáže mu strategické partnerství pomoci?
Renomovaná německá automobilka Volkswagen se při přechodu na elektromobily potýká se značnými překážkami.
Další zpoždění jejího očekávaného projektu Trinity na ně poukazuje. Projekt, jehož spuštění bylo původně plánováno na rok 2026, byl kvůli problémům s vývojem softwaru a podmínkám na trhu znovu odložen.
Projekt Trinity byl zahájen za bývalého generálního ředitele Herberta Diesse. Jeho cílem bylo sjednotit platformy elektromobilů Volkswagen a začlenit do nich pokročilé technologie, jako je autonomní řízení.
Projekt měl také představit nový model ID.4 a elektrické SUV založené na platformě SSP (Scalable System Platform), která měla nahradit současnou platformu MEB.
Přechod však narazil na překážky. Vývoj platformy SSP se zpozdil, především kvůli problémům se softwarem v dceřiné společnosti koncernu Volkswagen, Cariad.
Tyto problémy ovlivnily nejen projekt Trinity, ale i další modely značek Porsche a Audi. Problémy Cariadu vedly i ke změnám ve vedení kromě strategických a provozních změn v rámci koncernu.
V rámci řešení zpoždění plánuje Volkswagen v roce 2026 uvést na trh novou verzi modelu ID.4 využívající aktualizovanou platformu MEB.
Navzdory tomuto prozatímnímu řešení se nyní očekává, že plná realizace projektu Trinity proběhne v roce 2032. Zdroje blízké společnosti toto zpoždění potvrdily, ačkoli Volkswagen zůstal ohledně těchto interních diskusí diskrétní.
Odklad není způsoben pouze technickými problémy. Volkswagen se také potýká s poklesem poptávky po elektromobilech, což ho nutí přehodnotit své strategie.
V první polovině roku 2024 zaznamenala společnost v Evropě 15% pokles prodeje elektromobilů ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku, který firmu donutil k úvahám o úsporných opatřeních, včetně možného uzavření továren.
Současný generální ředitel Oliver Blume zdůraznil důležitost zefektivnění provozu a snížení nákladů. Pod jeho vedením Volkswagen zahájil program úspor nákladů, jehož cílem je do roku 2026 zvýšit zisk o 10 miliard eur.
Tato iniciativa zahrnuje propouštění a přehodnocení investičních priorit, zejména v oblasti elektromobilů.
Volkswagen také zkoumá možnosti partnerství, aby mohl řešit problémy s vývojem softwaru. Společnost investuje až 5 miliard dolarů do spolupráce s americkým výrobcem elektromobilů Rivian.
Cílem tohoto partnerství je využít softwarových schopností Rivianu, které by mohly být pro budoucí modely elektromobilů značky Volkswagen klíčové. Integrace inovativní kultury Rivianu s tradičním prostředím Volkswagenu však představuje výzvu.
Navzdory všem komplikacím je Volkswagen i nadále oddán své strategii v oblasti elektromobilů. Společnost plánuje do roku 2029 uvést na trh devátou generaci modelu Golf na platformě SSP, kterému by mohlo předcházet Audi A4 e-tron.
Tyto modely jsou součástí širší vize Volkswagenu účinněji konkurovat lídrům v oboru, jako je Tesla.
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.