Amazon si za poslední dekády vybudoval pozici jednoho z největších gigantů na trhu. Od svého IPO v roce 1997 jehoakcie narostly tisícinásobně a tržní kapitalizace přesáhla 2 biliony dolarů.
Mnozí by si mohli myslet, že tak obří firma už nemá moc kam růst. Opak je ale pravdou. Amazon má před sebou možná ještě rychlejší tempo růstu než kdy dřív.
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 69 % účtů retailových investorů peníze.
A co je na tom nejzajímavější? Tahounem zisků překvapivě nebude e-commerce.
Které části byznysu tedy můžou společnost vystřelit ještě výš?
Úspěchy divize Amazon Web Services
Růst Amazonu je nyní tažen především jeho divizí Amazon Web Services (AWS), která se zaměřuje na cloud computing.
AWS poskytuje prostřednictvím svých velkých datových center řadu služeb – například služby spojené s pronájmem výpočetního výkonu či úložiště.
Celosvětová poptávka po cloudové infrastruktuře roste. Jen za čtvrté čtvrtletí roku 2024 vzrostla o 22 %.
Společnost má na trhu stále dominantnější postavení. Ve čtvrtém čtvrtletí měla už 30% podíl na trhu, čímž výrazně překonává 21% podíl Microsoft Azure a 12% podíl Google Cloud.
Tržby AWS ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly o 18,9 % na 28,8 miliardy dolarů a zisk se vyšplhal o více než 48 % na 10,6 miliardy dolarů. A ačkoli tato divize tvořila pouze 15 % tržeb Amazonu, na jeho provozním zisku se podílela z <50 %.
Kromě AWS je růst společnosti tažen i jinými segmenty, mezi než patří – maloobchod, výroba vlastních produktů a reklamní služby.
Přestože všechny tyto segmenty rostou, reklamní služby z hlediska růstu vynikají. Důvodem je skutečnost, že Amazon může inzerentům nabízet data prostřednictvím své obrovské zákaznické základny.
Ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly příjmy z reklamy meziročně o 18 % na 17,3 miliardy dolarů.
Maloobchodní tržby ve čtvrtém čtvrtletí pak vzrostly o 8 % a dosáhly celkové výše 128,6 miliardy dolarů. K tomuto růstu přispívá především efektivní doručování a silná fyzická přítomnost společnosti.
Investiční příležitost
Akcie Amazon se i přes údaje o silném růstu kvůli obavám trhu propadly. Od počátku roku poklesly o přibližně 8 %.
Akcie se však obchodují s poměrem P/E 36 bodů, což je o 7 bodů méně než na začátku letošního roku. I když je tento poměr vyšší než poměr P/E indexu S&P 500, který činí 28 bodů, růstový potenciál společnosti jej pravděpodobně ospravedlňuje.
S investicí 50 000 korun mohou investoři nyní získat přibližně 10 akcií – to se u růstových akcií, kterou Amazon bezpochyby je, může v budoucnu vyplatit.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Student Vysoké školy ekonomické v Praze, který se již na střední škole začal aktivně zajímat o finanční trhy. Právě tehdy poprvé zakoupil Bitcoin a objevil tak vášeň pro kryptoměny a alternativní investice.
Na Finexu publikuje denní zprávy a komentáře k aktuálnímu dění na trhu.
„Kupujte jen to, co byste s radostí drželi, i kdyby se trh na deset let zastavil.“ – Warren Buffett
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.