Po dlouhém odkládání se společnost Pepco provozující stejnojmenný řetězec obchodů rozhodla vstoupit na burzu. Konkrétně tak učinila 26. května, kdy se její akcie začaly obchodovat za cenu 40 zlotých na akcii. V návaznosti na to se zvýšilo i samotné ohodnocení společnosti, které se pohybuje okolo 23 miliard zlotých.
Pepco dosáhlo ocenění okolo 23 miliard zlotých
Společnost Pepco provozující řetězec obchodů nabízející především levné dětské oblečení a bytové dekorace se rozhodla vstoupit na burzu. K tomu mělo podle plánu dojít již mnohem dříve, ale pandemie koronaviru a nepředvídatelný vývoj trhu donutil Pepco raději sečkat.
V první den obchodování 26. května nabídla své akcie za cenu 40 zlotých (přibližně 228 Kč) za kus, přičemž do konce dne cena vzrostla přibližně o 8 % na 43,3 zlotých (přibližně 246 Kč). V návaznosti na to značně vzrostlo i její ocenění, které se pohybuje okolo 23 miliard zlotých (více než 131 miliard korun). Od té doby nastal spíše stranový pohyb ceny akcie v rozmezí cca 43-45 zlotých.
TIP: Ne každé IPO skončí růstem akcií – jaké největší nástrahy v sobě IPO ukrývá?
Pepco si pro úpis akcií vybralo varšavskou burzu
Ke svému vstupu si společnost vybrala varšavskou burzu (WSE) namísto té londýnské, a to především kvůli tomu, že Polsko pro ni představuje největší trh. Společnosti však hrály do karet i nízké poplatky a mnohem jednoduší podmínky, které burza nabízí.
Varšavská burza uvítala příchod Pepco s otevřenou náručí, a to především kvůli tomu, že je IPO Pepco prozatím největším primárním úpisem akcií ve střední a východní Evropě v tomto roce. Podle analytiků se navíc jedná o velmi pozitivní krok, který může značně pomoci nejen samotné burze, ale i polské ekonomice.
Podíl mateřské společnosti Steinhoff se snížil na 78,9 %
Vlastníkem společnosti je jihoafrická společnost Steinhoff, která v ní aktuálně drží 78,9% podíl, přičemž se podle svých slov nechystá uvolnit žádné další akcie. Historie Pepco se začala psát již v roce 2014, kdy vznikla odštěpením od společnosti Pepcor.
V současnosti působí pod názvy PEPCO, Poundland či Dealz nejen v Polsku, ale i dalších zemích střední Evropy, Británii, Irsku a ve Španělsku. Celkem podle svých slov provozuje více než 3 200 obchodů, které měsíčně navštíví přibližně 50 milionů zákazníků. Společnost má v plánu v následujících letech počet svých obchodů přinejmenším ztrojnásobit.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.