Diverzifikace portfolia je jednou ze základních nutností každého strategického investora. Na problém diverzifikace se dá nahlížet různě, jak sektorově což znamená mít více odvětví, tak i z pohledu druhů investic jako akcie, dluhopisy, zlato a jiné. Pokud chceme diverzifikovat akcie, tak můžeme zvolit následující způsob podle geografické polohy investicí.
V současném světě jsou dva velké hegemonické celky: Severní Amerika a Asie. Tyto dva celky dnes ve světě udávají trend.
Souboj mezi těmito světadíly bude rozhodující v následujících deseti letech. Investor by si měl připravit dva scénáře: buď posílení Severní Ameriky anebo Asie. Dnes se podíváme právě do Asie.
Další zajímavé akciové tituly ze série investiční tipy
Když se řekne dnes investovat v Asii, většině lidí se vybaví hlavně investice do největší ekonomiky na světě: a to Číně. Té začíná dýchat na záda, co se týče velikosti, také Indie. Právě o těchto zemích se mluví především. Určitě se dá v nich najít mnoho zajímavých investičních příležitostí, ale tyhle regiony jsou více závislé na politické situaci a geopolitických tlacích.
Navíc byznys v Číně je vždy pod dozorem strany. Sice čínský systém má známky tvrdého kapitalismu, ale srdce každého kapitalistického zřízení, banky, jsou v rukách státu. Nikdo nepochybuje o tom, že v případě politické krize se velké čínské podniky budou řídit především státními zájmy, nikoli zájmy malých akcionářů.
Jak tedy nejlépe investovat do Asie?
Právě Japonsko je často neprávem přehlíženo v současných investicích. Představme si hned několik důvodů, proč je dobré investovat do japonských společností.
Japonské firmy mají dobrou pověst jak v západním světě tak i v Asii. I když mu právě Čína velmi často šlape na paty v technologické výrobě, přesto Japonsko zůstává synonymem prvotřídní kvality. Nemůže čínským výrobkům konkurovat v ceně, ale v kvalitě výrobků určitě ano. Další výhodou je stabilní právní a politický systém. O japonských politicích neuslyšíte, jak je rok dlouhý a to je známka kvality. K tomu se musí přičíst vyspělá infrastruktura, školství a úcta k práci.
Nevýhodou Japonska je samozřejmě demografická situace. Japonci vymírají. Japonské řešení je jiné než ty, co se běžně užívají v západním světě. Japonsko nejen, že odmítá migraci, ale také japonské populaci nečiní velké problémy pracovat až do pozdního věku. Japonský státní dluh patří k nejvyšším na světě, jenomže je vlastněný japonskými občany.
Dluh zůstává v “rodině”. Kvůli státnímu dluhu Japonsko nezbankrotuje. Japonsko tedy jde svou vlastní cestou a nákupem jejich akcií podporujete jejich řešení.
A nakonec ještě další silné argumenty. Japonský Jen je v současnosti podhodnocen a tak nákupem japonských akcií můžete získat, když posílí. Druhý důvod je, že hodně japonských společností disponuje velkou finanční hotovostí. Nachází se v naprosto jiné situaci oproti evropským a americkým firmám, které mají velké dluhy.
Dalo by se říct, že nákupem japonských společností, nekupujete jenom podíl ve firmě, ale taky japonskou hotovost.
Tento klíč je sám o sobě dostačující. Na závěr obecnou radu: vyhněte se investicím do japonských bank a firem z automobilového průmyslu.
Upozornění: nezapomeňte se podívat jaké jsou poplatky za nákup japonských akcií u vašeho brokera. U některých mohou být velmi vysoké. A teď už k samotným samurajům.
Kritéria uvedené výše výborně splňuje tento japonský technologický gigant. Orientuje se na výrobu elektronických zařízení a to nejen na finální produkty, ale i na součástky, které se dále používají. V jejich výrobcích najdeme všechny druhy snímačů, 3D projektory, mikroskopy, měřící přístroje, bezpečnostní přístroje a mnohé další.
Své výrobky směřuje především na japonský trh, který představuje 47 procent, následována USA se 14 procenty a Čínou s 12 procenty. Z toho vyplývá, že ať poroste Čína nebo USA, tak Keyence Corporation bude výherce v obou situacích.
Nejenom šíře a rozmanitost produktů, ale hlavně její finanční síla jsou důležité. Společnost dosáhla v minulém roce obratu 551 843 milionů jenů zisku a z toho čistého zisku 198 124 milionů jenů. Jejich čistá marže se pohybuje okolo 35 procent. Navíc na účtech společnosti najdeme 944 139 milionů jenů, což jsou úspory ve velikosti dvou ročního obratu.
Společnost je nejen dobře připravená na hubené léta, ale v případě problému konkurentů má dostatek prostředků na provedení zajímavých akvizic. Jedinou vadou na kráse této akcie jsou velmi malé dividendy, které dosahují ročního výnosu necelého půl procenta.
Chugai Pharmaceutical
Druhý japonský samuraj je farmaceutická firma Chugai Pharmaceutical. Tato společnost není ryze japonská v tom smyslu, že přes 60 procent akcií patří švýcarskému gigantu Hoffmann-La Roche. Díky tomu společnost má dvě hlavní působiště: japonský (75,8 %) a švýcarský trh (20,8 %).
Společnost se nevěnuje pouze komercializaci farmaceutických výrobků, ale také jejímu vývoji. Chugai Pharmaceutical se soustřeďuje hlavně na boj proti rakovině. Prodej léku pro tuto oblast tvoří přes 50 procent jejího obratu. Dalšími zájmovými obory jsou pak kloubní onemocnění (34 %) a ledvinové nemoci (7 %). Jak jsme psali v úvodu, japonská populace patří k těm nejstarším a nic tedy nenasvědčuje tomu, že by v příštích letech bylo v zemi vycházejícího slunce méně nemocných.
Akcie jsou tento rok v silném rostoucím trendu. Od začátku roku 2020 se zhodnotily o neuvěřitelných 73 procent, což je nejvíc ze všech firem zařazených do prestižního indexu Nikkei 225. Tato růstová tendence trvá v podstatě přes čtyři roky. Covid 19 jí jen těžko zvrátí, ba právě naopak výdaje na zdravotnictví porostou ještě víc.
Japonská firma navíc oznámila, že její vývoj léku proti Covidu 19 vstoupil do třetí fáze testování.
Tak jako v prvním případě, Chugai Pharmaceutical má velmi solidní finanční rozvahu. Firma měla v roce 2019 obrat 686 184 milionů jenů, a čistý zisk 157 560 milionů jenů. Díky tomu marže japonské firmy dosahovala 23 procent. Farmaceutická skupina má na svém kontě 333 058 milionů jenů v zásobě. Není divu, že investoři tuto firmu vyhledávají.
Níže v komentářích se s námi můžete podělit o váš názor na investování do japonských akcií. Pokud máte s tímto trhem nějaké zkušenosti, rádi si je poslechneme.
Publicista a investor s více než desetiletou praxí.
První zkušenosti získal na pražské burze. Následně se specializoval na evropské, zejména francouzské, a zámořské trhy. V současné době se zaměřuje především na hodnotové investování, přičemž při svém rozhodování zohledňuje měnovou politiku a geopolitickou situaci ve světě.
Doktorát z filosofie získal v Paříži. Rád píše o slavných investorech a snaží se poučit z jejich rozhodnutí. Věří, že je vždy užitečné napodobovat ty nejlepší v oboru. Mezi jeho oblíbené investory patří Ray Dalio, Warren Buffett, Michael Burry a Charles Gave.
„Chcete-li na trzích vydělávat peníze, musíte myslet samostatně a být skromní.“ – Ray Dalio
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.