Tento Holandský výrobce zlatavého moku se v průběhu 140 let vypracoval z pozice řadového minipivovaru, sídlícího v centru Amsterdamu, až do velikosti mezinárodního výrobce prémiového ležáku. Mnohaletá zkušenost s businessem se nejspíše promítá i do ceny akcií, protože Heineken je jednou z mála společností, která je závislá na gastronomickém sektoru, jejíž akcie i v době krize udržely svou hodnotu.
Roku 1873 Gerald Heineken zakládá minipivovar v Amsterdamu. Na výsluní pivovarnictví se Heineken dostává v roce 1889, kdy na Grand Prix Expo v Paříži získává prestižní cenu za nejušlechtilejší ležák plzeňského tipu.
Nebudeme si nic nalhávat, akciový graf společnosti Heineken jistě nepatří k těm s extrémním růstem a nenabízí investorům ani spekulantům pohádkové výnosy. Rovněž tak dividendová politika Heineken není novým investorům příliš nakloněna a se svou dividendovou sazbou 0,59 USD příliš nových investorů z řad abstinentů nenaláká. Ale přece něco tato společnost dělá dobře, když si dokáže udržet hodnotu akcií v dnešní době “likvidace gastro oboru.”
Jak jistě všichni víme, vládní opatření vůči šíření koronaviru se ze všech podnikatelských oborů asi nejvíce dotkla právě gastronomie a hotelnictví, a to po celé Evropě. Když se na celou tuto situaci podíváme optikou manažera restaurace, tak zjistíme, že největší provize a zároveň zisk pro podnik je tvořen hlavně díky maržím na nealko a alkoholických nápojích, kterým vévodí právě pivo.
S omezeným provozem se během uplynulých let setkaly snad všechny restaurace a hotely po celé Evropě, což vyvolává otázku: “Jak je možné, že společnost Heineken, i přes minimální poptávku, si dokázala udržet všechny své klíčové investory a na hodnotě jejích akcií se krize v podstatě nijak nepodepsala?”
Jako odpověď se nabízí to, že společnost Heineken zachránila její velikost. Evropa byla sice velmi postižena a odběr ležáku se pohyboval na minimech, ale díky tomu, že se společnost nezaměřuje pouze na evropský segment trhu, dokázala exportem do dalších více než 180 zemí světa ztráty způsobené krizí v Evropě kompenzovat. V tomto kontextu bude velice zajímavé sledovat akciový graf Heinekenu, až vládní restrikce opadnou a lidé budou moct opět bez omezení vyrazit do svých oblíbených restaurací na doušek zlatého ležáku.
Technická analýza
Akcie Heineken se dlouhodobě obchodují v rostoucím trendovém kanálu s minimálním výskytem rezistentních zón. Ovšem bez tvorby nových, dlouhodobých maxim.
Aby mohl tento investiční nástroj růst, je potřeba aby se cena jeho akcií začala obchodovat nad 105 eur za akcii. To je úroveň dlouhodobých High od kterých, by techničtí investoři očekávali pull-back ve směru růstu.
Naopak první supportní zóna se nachází na cenové úrovni 80 eur za akcii což je cenová hodnota nacházející se pod rostoucí trendovou čárou. Obchodování akcií na těchto cenách by značilo určitý prodejní sentiment a možnost ukončení několikaletého růstu hodnoty akcií Heineken.
Závěr
Je s podivem, jak bravurně a “bez ztráty kytičky”, se společnost Heineken popasovala s krizí v evropském gastro odvětví. Rovněž na jejím případu lze pěkně demonstrovat důležitost diverzifikace svých obchodních kanálů a využití poptávky po pivu z celého světa. Možná onen kýžený fundament nastane v době opětovného obnovení cestovního, restauračního a ubytovacího odvětví po celé Evropě a akcie společnosti se tak vymrští nad cenu 100 eur.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.