FinexAkcieGigant ztrácí důvěru investorů: lék na Alzheimerovu chorobu nesplnil očekávání, konkurence roste a akcie padají o desítky procent. Co bude dál?
Gigant ztrácí důvěru investorů: lék na Alzheimerovu chorobu nesplnil očekávání, konkurence roste a akcie padají o desítky procent. Co bude dál?
Akcie Biogen padají na 52týdenní minimum. Slabé prodeje léku Leqembi, tvrdá konkurence Eli Lilly a chybějící nové trháky srážejí biotechnologického giganta na kolena.
Biofarmaceutický gigant Biogen byl kdysi oslavován za tvrzení, že má odpověď na jednu z nejtěžších nemocí naší doby – ale prohlašovat se za proroka, aniž by investorům přinesl odpovídající prorocké výnosy, má své důsledky.
Od začátku roku se akcie společnosti výrazně propadly a patří mezi nejhorší akcie s velkou tržní kapitalizací v Americe. Vyhlídky Biogenu se navíc v dohledné době nezlepší.
Nejenom do akcií Biogen můžete prostřednictvím brokera XTB:
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 74 % účtů retailových investorů peníze.
Biogen a jeho historie zklamávání investorů
Oklamat investory jednou, hanba jim – oklamat je dvakrát? Hanba jim znovu. V roce 2021 společnost ohromila svět, když FDA dala zelenou jejímu nešťastnému léku na Alzheimerovu chorobu s názvem Aduhelm.
Byla to první nová léčba této nemoci za posledních 20 let, ale byla zahalena kontroverzí – obavami, že lék ve skutečnosti nefunguje.
Analytici předpovídali maximální prodeje ve výši až 10 miliard dolarů, ale nakonec Biogen zdaleka nedosáhl svého cíle.
Společnost nakonec přestala Aduhelm – který stál 56 tisíc dolarů ročně – prodávat a přeorientovala se na nový lék, který skutečně funguje. Jediný problém? Ani jeho náhrada se neprodává dobře.
V loňském roce schválil Úřad pro kontrolu potravin a léčiv (FDA) lék Leqembi, jehož cena je nižší (26,5 tisíce dolarů ročně) a předpokládá se, že pomůže zastavit postup nemoci.
Přestože však Biogen předpovídá, že do roku 2030 překročí vrchol prodeje 7 miliard dolarů, ani zdaleka se k němu neblíží.
Téměř dva roky po uvedení na trh zůstávají prodeje anemické – Biogen vynaložil 242,3 milionu dolarů na uvedení Leqembi na trh, ale v posledním čtvrtletí dosáhl tržeb pouze 67 milionů dolarů, takže lék není ziskový.
Špatné pro Biogen, skvělé pro pacienty
Říká se, že největší tma je před východem, ale pro Biogen je to jako opakovaná půlnoc. V tomto týdnu se akcie společnosti dostaly na nové 52týdenní minimum, což přišlo v době, kdy analytici Stifel snížili hodnocení společnosti z “koupit” na “držet” kvůli slabému růstu prodejů.
A to není jediný problém, se kterým se Biogen potýká.
Ukázalo se, že nedávno schválený konkurenční lék od Eli Lilly s názvem Kisnula je účinnější při zpomalování kognitivního a funkčního úpadku u pacientů s časnou Alzheimerovou chorobou – navíc se musí dávkovat pouze každé čtyři týdny místo každých dvou.
Mezitím evropské regulační orgány letos schválily přípravek Biogenu Leqembi, ale zamítly jeho použití pro širší populaci všech pacientů s časnou Alzheimerovou chorobou.
Největší americký poražený:
Tržní kapitalizace společnosti se pohybuje nad hranicí 20 miliard dolarů, což je právě dost na to, aby přežila rebalancování Nasdaq 100 a S&P 500 na konci roku.
Příště už takové štěstí mít nemusí. Kdysi vysoce prosperující biotechnologická firma je druhou nejhorší velkou společností v hlavních amerických indexech, zaostává pouze za skomírajícím výrobcem čipů Intel.
Ačkoli není vyloučeno, že se společnost zotaví, investoři se domnívají, že je to v dohledné době nepravděpodobné – vzhledem k tomu, že:
její nejprodávanější produkty se stávají generickými,
má slabý a nezajímavý lékový program,
na její slibovaný “trhák” doléhá vynikající konkurence.
V takových chvílích by si někteří mohli dokonce přát, aby údajný zájem Samsungu o akvizici Biogenu vyšel.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.