Nikola již před několika měsíci představila své plány na výrobu pick-upu na elektrický ale i vodíkový pohon. Teď se však ukázalo, že samotná společnost nemá a nikdy ani neměla dostatečné prostředky na to, aby svých cílů dosáhla sama.
Právě proto se rozhodla spojit síly se společností General Motors, která na oplátku získá 11 % podíl ve společnosti.
General Motors získá podíl ve společnosti o hodnotě 2 miliard USD
General Motors se na poli automobilového průmyslu řadí mezi špičku a není tak divu, že si ji Nikola vybrala jako svého partnera pro splnění svých poměrně ambiciózních cílů. General Motors tak pomůže Nikole s výrobou jejího prvního pick-upu s názvem Nikola Badger, který by měl být poháněn jak elektromotorem, tak i vodíkovými palivovými články.
Obě varianty pick-upu by měly být schopny ujet více než 900 km a dosahovat zrychlení z 0-100 km během necelých 3 vteřin.
Nikola Badger by se měl podle posledních informací začít vyrábět v roce 2022.
Všechny komponenty a díly budou dodávány právě společností General Motors, která na oplátku získá 11 % podíl ve společnosti o hodnotě 2 miliard amerických dolarů.
Spolupráce mezi oběma společnostmi by však měla být dlouhodobá, přičemž by měla zahrnovat i výrobu několika modelů tahačů jak na elektrický, tak i vodíkový pohon, mezi kterými je například tahač Class 7/8 ale i Nikola One nebo Nikola Two. V tomto případě však bude Nikole konkurovat i Tesla, která plánuje vpustit na trh v nejbližší době její dva modely tahačů Tesla Semi a Freightliner eCascadia.
Právě fakt, že se Nikola rozhodla uzavřít spolupráci s General Motors překvapil nejednoho z investorů. Samotný zakladatel společnosti Trevor Milton totiž již v minulosti několikrát zmínil, že Nikola usilovně pracuje na vývoji svých automobilů. Spolupráce s General Motors však ukázala, že samotná společnost prakticky nemá a nikdy ani neměla snahu vyrábět své automobily na vlastní pěst.
Nikola tak partnerstvím s General Motors sází na jistotu, což potvrzují i její nedávné kroky. Společnost totiž již přijímá předobjednávky ale i zálohy na pick-up Nikola Badger ale i zmíněné modely tahačů. Investorům tak nezbývá nic jiného, než věřit slovům společnosti a doufat, že po několika letech ztrát konečně vykáže nějaké zisky.
Akcie obou společností po oznámení vzrostly
Ihned po oznámení spolupráce mezi Nikola Motors a General Motors akcie obou společností vzrostly. Nikola celkově zaznamenala růst o více jak 30 % a akcie General Motors si připsaly přibližně 6 %.
Naopak akcie Tesly odepsaly okolo 21 % a zaznamenaly tak největší propad ve své historii. Na první pohled se tak někteří investoři domnívali, že cenu akcií narušila právě zpráva o spolupráci mezi konkurenčními společnostmi.
Při bližším pohledu je však jasné, že se toto oznámení jejich akcií nějak nedotklo a jejich propad ve skutečnosti zapříčinilo nezařazení Tesly do indexu S&P 500, což většina investorů očekávala.
Co si o Nikola Motors myslíte vy? Bude konkurovat Tesle nebo skončí celá věc fiaskem? Napište nám váš názor do komentářů.
Milovnice a nadšenkyně do financí, investování a kryptoměn. O finančních, ale i technologicky laděných tématech píše již od roku 2016. Kromě akciových trhů s nadšením sleduje nejnovější trendy v oblasti startupů, ale i velkých hráčů v široké škále odvětví od e-commerce a AI až po elektromobilitu nejen ve světě, ale i v našem malém českém rybníčku.
Nikola se však věnuje i tématům spojených s bankovnictvím, pojišťovnictvím či půjčkami, jejichž recenzování věnuje podstatnou část svého času. Ve všech případech jí však záleží na tom, aby si její texty našly cestu nejen ke zkušeným čtenářům a investorům, ale i úplným nováčkům ve světě financí.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.