FinexAkcieDalší propad akcií Tesla: Co se skrývá za katastrofálními čísly dodávek?
Další propad akcií Tesla: Co se skrývá za katastrofálními čísly dodávek?
Akcie Tesla strmě klesly poté, co společnost zveřejnila údaje o dodávkách elektromobilů, které podstatně zaostaly za očekáváním trhu. Tento propad vzbuzuje obavy investorů ohledně budoucnosti společnosti a zpochybňuje silné postavení Tesly na trhu s elektromobily.
Akcie Tesla se v úterý propadly o 5 % poté, co výrobce elektromobilů zveřejnil údaje o dodávkách, které výrazně zaostaly za již tak sníženým očekáváním analytiků.
Tesla dodala v prvním čtvrtletí pouze 386 783 elektromobilů, což je výrazně méně než očekávání – 457 000 elektromobilů – i dodávky v prvním čtvrtletí roku 2023 – 423 000 elektromobilů.
“Pokles objemu dodávek byl částečně způsoben počáteční fází náběhu výroby aktualizovaného Modelu 3 v naší továrně ve Fremontu a odstávkami továrny v důsledku odklonění lodní dopravy způsobené konfliktem v Rudém moři a žhářským útokem v berlínské továrně Gigafactory,” uvedla Tesla ve svém sdělení.
Tesla rovněž zveřejnila, že v prvním čtvrtletí vyrobila 433 371 kusů vozů. Společnost nerozděluje prodeje podle modelů, ale oznámila, že vyrobila 412 376 vozů Model 3/Y a dodala 369 783 těchto vozů. Z ostatních modelů vyrobila 20 995 kusů a dodala 17 027 kusů.
Rozdíl mezi dodávkami a výrobou znamená zhruba 46 000 elektromobilů na skladě, což potvrzuje, že kromě známého úzkého místa ve výrobě může existovat také vážný problém s poptávkou.
“Podle našeho názoru byl údaj o výrobě předvídatelně nízký, ale zaostaly zejména dodávky, z velké části pravděpodobně kvůli problémům s poptávkou v USA,” uvedl Emmanuel Rosner z Deutsche Bank
Klíčovou otázkou pro investory tak je, jak velká část chybějících dodávek souvisí se zvýšenou poptávkou na konci loňského roku, kdy někteří zákazníci Modelu 3 spěchali, aby využili končící daňové úlevy, a jak velká část souvisí se základními tržními nebo specifickými trendy společnosti Tesla.
“Zpomalení prodeje elektromobilů probíhající v USA je pravděpodobně jedním z faktorů a Tesla Model 3 a Model Y jsou také poněkud nasycené produkty,” uvedl Tom Narayan analytik z RBC Securities.
Nová nabídka Tesly na Full Self Driving (FSD) systém na jeden měsíc zdarma, což je sada pokročilých asistenčních funkcí pro jízdu ve městě, by však mohla být katalyzátorem pro druhé čtvrtletí.
“V horším případě přivede lidi do showroomu a v lepším případě zvýší míru rozšíření FSD a možná zvýší dodávky modelů 3 a Y,” řekl Narayan.
BYD prodal v březnu v Číně více než trojnásobek vozidel než Tesla
Další otevřenou otázkou je situace v Číně. Leden a únor byly pro trh velmi slabé měsíce, což je ale ze sezónního hlediska normální.
Údaje Čínské asociace osobních automobilů ukázaly, že americký výrobce elektromobilů prodal v této zemi během března 89 064 vozů. To bylo o 0,2 % více než před rokem. Ačkoli prodeje společnosti v této zemi zůstaly zhruba na stejné úrovni jako před rokem, problémem je, že celkové prodeje elektromobilů v Číně vzrostly o 33 %.
Zdaleka nejprodávanějším výrobcem v Číně za měsíc březen se stal BYD, když prodal téměř 300 000 kusů elektromobilů. To představuje 46% nárůst oproti předchozímu roku.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.