Pro investory je dividenda velmi vítaným bonusem, který nejenže potěší jejich peněženku, ale také dává informaci o tom, že společnosti se daří natolik, že je schopna vyplácet podíl na zisku ze své podnikatelské činnosti. Společnost Colt CZ Group pro letošní rok stanovila navýšení svých dividend na 30 Kč za akcii. Tato hodnota byla valnou hromadou schválena a to bez nutnosti zasedání. Dividenda za rok 2022 se týká těch investorů, kteří akcie Colt CZ pořídili před ex-date. Termín výplaty dividend společnost ještě nestanovila.
Ex-date připadá na 16. června 2023 pro pražskou burzu a na 20. června pro burzu RM-SYSTÉM
Peníze nebo akcie
Společnost Colt primárně vyplácí své dividendy v penězích, ovšem pro letošní rok valná hromada stanovila možnost, vyplacení dividendy i ve formě nových akcií. Tuto možnost mohou využít akcionáři, kteří vlastní více než 27 akcií společnosti. Informaci o zvoleném způsobu vyplacení dividendy musí akcionáři podat od 26. června do 17 července 2023.
Pokud si investor zvolí vyplacení dividendy formou nových akcií, obdrží za každých 27 akcií společnosti 1 novou akcii. Hodnota této akcie odpovídá nominální hodnotě 526,5 Kč. Vzhledem k tomu, že hodnota akcií k ex-date byla vyšší, je částka k započtení na hodnotě 19,5 Kč. Tuto zbylou část bude společnost vyplácet akcionářům v penězích.
Dividendová politika společnosti není jasně stanovena. Při svém IPO společnost deklarovala, že hodlá vyplácet alespoň 33 % podílu na zisku, ovšem dividenda za rok 2022 odpovídá 72 % čistého zisku.
Poslední informace hovoří o tom, že by vyplácená dividenda v nadcházeních letech měla být okolo 50 % čistého zisku. Do hodnoty dividend by v letošním roce mohla zasáhnout snaha společnosti o akviziční činnost.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.