Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Budoucnost je tady: Ferrari vstupuje do éry elektromobilů

Ikonický italský výrobce sportovních vozů Ferrari potvrdil, že odhalí svůj první plně elektrický vůz do konce tohoto roku. Tento krok je součástí strategie elektrifikace, která má do roku 2026 zahrnovat 60 % prodejů elektromobilů a hybridů.

Publikováno
Budoucnost je tady: Ferrari vstupuje do éry elektromobilů
Zdroj: depositphotos.com

Ferrari, italský výrobce ikonických sportovních vozů, se chystá vstoupit na trh elektromobilů. Generální ředitel, Benedetto Vigna, potvrdil, že Ferrari odhalí svůj první plně elektrický sportovní vůz do konce tohoto roku.

Očekávaný vůz se na trhu objeví ve čtvrtém čtvrtletí roku 2025 a bude mít prémiovou cenovku nejméně 500 000 eur (12,4 milionu korun).

Tento vývoj je součástí širší strategie Ferrari zaměřené na elektrifikaci jeho modelové řady, jejímž cílem je, aby do roku 2026 tvořily 60 % jeho prodejů elektromobily nebo hybridy.

Nové elektrické Ferrari se bude vyrábět v modernizovaném závodě, který byl navržen tak, aby zvládl specifické potřeby výroby elektromobilů. Továrna bude také vyrábět elektromotory, měniče a baterie.

Aktuální vývoj cen akcií Ferrari

Načítání
Načítání
Kupte si akcie Ferrari Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Konkurence na trhu s elektromobily

Uvedení prvního sportovního elektromobilu Ferrari přichází v době, kdy i další výrobci luxusních vozů dělají na trhu s elektromobily významné pokroky.

Lamborghini, jeden z hlavních konkurentů Ferrari, odhalil svůj první 100% elektrický vůz Lanzador EV loni v srpnu. Na trh ale dorazí až v roce 2028. Lamborghini letos rovněž elektrifikuje celou svou modelovou řadu, když představí plug-in hybridní verze modelů Huracan a Urus.

Trh s luxusními elektromobily je stále přeplněnější, protože na něm působí několik nových hráčů, kteří nabízejí moderní design a působivé výkonové parametry.

Například společnost BYD nedávno uvedla na trh svůj první sportovní elektromobil Yangwang U9, jehož cena začíná na 1 680 000 juanech (5,4 milionu korun) a který se může pochlubit sprintem z 0 na 100 za pouhých 2,36 sekundy.

Aktuální vývoj cen akcií BYD

Načítání
Načítání
Kupte si akcie BYD Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Silnými konkurenty jsou také značky Porsche a Tesla, přičemž nový model Porsche Taycan Turbo GT s výkonem 1 092 koní začíná na 230 000 dolarech (5,3 milionu korun) a Tesla Model S Plaid s výkonem 1 020 koní na 87 990 dolarech (2 miliony korun).

Aktuální vývoj cen akcií Tesly

Načítání
Načítání
Kupte si akcie Tesla Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Rozhodnutí Ferrari stanovit výrazně vyšší cenu než u těchto konkurentů podtrhuje jeho přesvědčení o jedinečné hodnotě a prestiži jeho značky.

Otázkou však zůstává, zda budou zákazníci ochotni zaplatit takovouto prémii na trhu, kde jsou vysoký výkon a špičkové technologie stále dostupnější za nižší ceny.

Budoucnost výroby a prodeje

Podle nejmenovaných zdrojů již Ferrari pracuje na druhém elektromobilu, který by mohl dále zvýšit výrobu v jeho závodě.

V loňském roce společnost vyrobila necelých 14 000 vozů, ale předpokládá se, že kapacita závodu dosáhne po zavedení nových elektromobilů a hybridů přibližně 20 000 kusů.

Druhý model EV je v rané fázi a společnost tak možná nebude chtít zvýšit celkovou produkci v krátkodobém horizontu. Ferrari se drží své politiky udržovat produkci jakéhokoli modelu v určitém limitu, bez ohledu na jeho úspěch.

Analytik Mediobanca, Andrea Balloni, očekává, že i druhé EV od Ferrari bude mít vysokou cenovku, aby pomohlo zachovat marže, což kompenzuje vývoj nové plně elektrické technologie a větší počet dílů nakupovaných externě.

“Očekávám, že nové EV bude model, který bude tvořit jen něco málo přes 10 % ročních prodejů,” řekl Balloni a dodal, že hlavní klientela Ferrari stále preferuje benzínové modely.

Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.

Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!

Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.

Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.

Líbil se vám tento článek?
0
0

Autor

Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.