FinexAkcieBrutální souboj automobilek: kdo se stane králem?
Brutální souboj automobilek: kdo se stane králem?
Americké automobilky mění strategii: firemní vozidla jsou nyní zdrojem zisku, jak ukazuje Ford. Jak na to reaguje konkurence a proč General Motors v tomto ohledu neuspělo?
V automobilovém průmyslu se pozornost přesouvá z osobních automobilů na segment firemních vozidel, který se stává významným zdrojem zisku.
Společnost Ford Motor Company, zejména prostřednictvím své divize Ford Pro, využila tohoto trendu k posílení svých hospodářských výsledků.
Před dvěma desetiletími to byla naopak problémová část businessu automobilek z Detroitu, kde působí Ford nebo General Motors.
Tehdy totiž tito výrobci automobilek prodávali firemním zákazníkům přebytečnou výrobní kapacitu v podobě automobilů za nižší ceny, což brutálním způsobem tlačilo níže ziskovém marže.
Dnes se však sentiment kolem prodejů firemním zákazníkům změnil a Ford Pro, divize Fordu zaměřená na prodeje automobilů korporacím, prosperuje.
Business Fordu
Nejenže divize Ford Pro prosperuje, ale stala se základním pilířem profitability této automobilky.
V prvních třech čtvrtletích letošního fiskálního roku vykázala společnost v rámci Fordu Pro zisk před úroky a zdaněním (EBIT) ve výši 5,6 miliardy dolarů s marží 10,9 %.
To je v ostrém kontrastu s EBIT divize Ford Blue ve výši 2,3 miliardy dolarů a marží 3,1 %, přičemž do tohoto segmentu spadají prodeje retailovým zákazníkům.
Zdroj: fiscal.ai
Vývoj tržeb jednotlivých divizí Fordu
Pak je tu ještě jedna divize, Ford model-e, která ve stejném období vygenerovala ztrátu ve výši 3,6 miliardy dolarů. Ta se zaměřuje na prodeje elektromobilů.
Klíčovým prvkem segmentu Ford Pro jsou totiž placené softwarové služby, které sekvenčně rostly o 8 % a mají 818 000 předplatitelů.
Je to software pro správu firemních vozidel a další digitální služby, pomocí nichž lze například monitorovat polohu vozidla, optimalizovat trasy, monitorovat stav baterie nebo propojit vozidla s firemními systémy.
Konkurence si toho všímá
Konkurence v podobě společnosti Stellantis pozorně sleduje přístup Fordu. Stellantis, který má 30% podíl na evropském trhu s firemními automobily, expanduje s touto divizí do Jižní Ameriky, na Blízký východ a do Afriky.
To stejné chce tento výrobce automobilů realizovat v USA. V současné době má Stellantis 12% podíl na tomto trhu s firemními automobily.
Zdroj: fiscal.ai
Tržby Stellantisu dle geografie
Aby společnost nezopakovala chyby z minulosti, zaměří se spíše na prodeje firmám a státním orgánům, kde jsou vyšší marže oproti prodejům firmám věnujícím se pronájmům.
Stellantis postupně vylepšuje svůj obchodní model věnující se firemním vozidlům, který ve třetím čtvrtletí v USA zaznamenal meziroční růst prodejů o 22 %.
Cesta to není jednoduchá
Navzdory optimistickým vyhlídkám historie naznačuje, že úspěch na tomto trhu není jistý.
Aktuální vývoj akcií Fordu, Stellantisu a General Motors
Automobilka General Motors se setkala s potížemi při realizaci svého projektu elektro dodávek BrightDrop, který byl zastaven kvůli pomalému růstu trhu a změnám v regulaci v podobě konce dotací na elektromobily.
Pro Stellantis je to určitě příležitost, ale také jedna z věcí, na které musí ještě zapracovat.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Šéfredaktor kryptoměnové redakce, který se na kryptoměnových a tradičních trzích pohybuje přes pět let.
Svou vášeň pro investice našel během studií na Vysoké škole ekonomické v Praze, kde se od získání teoretických poznatků přesunul k jejich aplikaci. Veřejnost se také snaží edukovat v oblasti finanční gramotnosti prostřednictvím studentského spolku Klub investorů, kde dříve zastával pozici prezidenta a nyní působí jako člen dozorčí rady, odkud dohlíží na chod celé organizace.
Klíčem k úspěchu investora je podle něj skloubení znalostí z oblasti tradičních trhů a makroekonomie, které mají výrazný dopad na kryptoměnový sektor. Nebrání se využití aktivního ani pasivního přístupu k investicím.
„Složené úročení je osmým divem světa. Kdo mu rozumí, vydělává; kdo ne, zaplatí.” – Albert Einstein
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.