Největší kryptoměna před pár dny dosáhla hodnot, na kterých se objevila naposledy v červenci loňského roku. Obdobně jako tehdy otestovala hranici 8 300 dolarů, posléze ale začala klesat. Dnes v noci dokonce až na 6 600 dolarů.
Jak se však bude chovat v horizontu nejbližších dnů?
Fundamenty ani technické ukazatele nevěští nic dobrého
Nejen podle technických ukazatelů se zdá, že by mohl prodejní tlak přeci jenom stlačit cenu opět níže. Obchodní válka mezi USA a Čínou se obrací k horšímu, navíc má USA v plánu rozmístit své vojenské jednotky na Blízkém východě, a tak je pravděpodobné, že tyto fundamenty negativně zapůsobí nejenom na americké akcie.
Rovněž se stále nevyřešila situace s těžbou a vývozem íránské ropy, tato komodita tak v současné době také nezažívá zrovna nejlepší časy.
Celým světem se tak v současnosti šíří politická i ekonomická nestabilita. Bitcoin, ačkoliv je svými podporovateli označován jako digitální zlato, v očích institucionálních investorů není zatím ničím víc než vysoce spekulativním aktivem, jehož cena může v příštích dnech stejně rychle opět klesnou, jako rychle vzrostla.
Umravnění zuřivého býka
Poslední vývoj ceny digitálního aktiva určitě vyhnal z trhu velkou část shortujících investorů, kromě toho pak přilákal další kryptooptimisty. Nejedná se však pouze o krátký záchvěv pozitivní nálady, která pouze oddaluje nevyhnutelné? Trvalý pokles kurzu Bitcoinu?
Například technický indikátor RSI ukazuje, že od počátku hlavního medvědího trhu v prosinci 2017, nebyl ještě Bitcoin takto překoupený. NVT Poměr (podíl tržní kapitalizace Bitcoinu a objem transakcí vykonaných na jeho Blockchainu) pak dokonce nedosahoval takových hodnot ani v dobách rekordní ceny Bitcoinu. (NVT poměr je ekvivalentem akciového P/E poměru, takže je rovněž velmi dobrý indikátorem toho, zda je Bitcoin v určitém okamžiku překoupen nebo přeprodán.)
Přetlačí býk medvěda nebo zbydou držitelům Bitcoinu pouze oči pro pláč? Pokud i nadále Bitcoinu věříte a chcete využít jeho budoucího růstu anebo naopak patříte k druhé skupině investorů a chcete Bitcoin shortovat, otevřete si obchodní účet u CFD brokerů, jako je XTB či Admiral Markets.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.