FinexAkcieBalancují akcie na hraně propasti? Buffettův indikátor říká, že ano!
Balancují akcie na hraně propasti? Buffettův indikátor říká, že ano!
K měřítkům, které vykreslují akcie jako nejdražší v historii, se řadí také indikátor nesoucí jméno jistého legendárního investora. Je krize za dveřmi, anebo se časy zkrátka mění?
O tom, že jsou akcie předražené, už si povídají i babičky ve večerce. Nově na to ale poukázal i oblíbený indikátor, který nese jméno snad nejslavnějšího investora vůbec.
Takzvaný Buffettův indikátor, který slavný Věštec z Omahy považuje za nejlepší samostatné měřítko, jak zhodnotit ocenění trhů, je na historickém maximu.
Tento indikátor poměřuje celkovou tržní kapitalizaci amerických akcí z veřejných burz k hrubému domácímu produktu USA.
Warren Buffett se kdysi slavně vyjádřil, že pokud se hodnota indikátoru blíží 200 %, investoři si hrají s ohněm a hrozí tržní krach.
Hodnota aktuálně přesahuje 218 %.
Buffettův indikátor je na historickém maximu
Zdroj: www.macromicro.com
Zdroj: www.macromicro.com
Na grafu jsou dobře patrná období z dřívějška, kdy se hodnota indikátoru vyšplhala na tehdejší historická maxima.
Jednalo se konkrétně o:
dotcom bublinu z přelomu tisíciletí, kdy hodnota indikátoru činila 150 %,
pandemický rok 2021, kdy indikátor přesáhl 190 %.
Aktuálně se tak pohybujeme v nebezpečném území, kdy trhy může poslat na jih v podstatě jakákoli špatná zpráva.
Jelikož ale růst akcií v současné době táhne především hrstka titulů z branže umělé inteligence, oním katalyzátorem by nejspíše byla zpráva, že AI boom zpomaluje.
A jen tak na okraj – na trhu se již objevují první vlaštovky, které takovýto vývoj naznačují.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Redaktor a investor s více než sedmiletou praxí, proponent dlouhodobého investování, velký fanoušek investičního mága Petera Lynche.
O svět investování se začal zajímat v roce 2017, kdy si stejně jako spousta dalších prošel fází aktivního tradingu v oblasti Forexu. Tato osobní zkušenost jej transformovala v dlouhodobého investora a studenta strategií, na kterých stojí investiční přístupy Warrena Buffetta a Benjamina Grahama.
Bogdan je přesvědčený, že úspěch na finančních trzích si musíte zasloužit pílí a svědomitým přístupem. Příslib finanční nezávislosti za to však stojí.
„The person that turns over the most rocks wins the game. And that’s always been my philosophy.“ – Peter Lynch.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.