FinexAkcieApple vs. Amazon: Která akcie je v současnosti výhodnější koupí?
Apple vs. Amazon: Která akcie je v současnosti výhodnější koupí?
Amazon, či Apple? Tuto otázku si v současnosti klade spousta investorů. Ačkoliv obě firmy představují slibnou investiční příležitost, vítězem se může stát pouze jedna!
Amazon (AMZN) a Apple (AAPL), jedny z nejvýznamnějších firem dneška, se díky skvělým zákaznickým službám a technologickému přínosu dopracovaly k mimořádnému ocenění.
Tržní kapitalizace Amazonu v současnosti přesahuje 2,4 bilionu USD, zatímco ta Applu činí více než 3,6 bilionu USD, což z něj dělá nejhodnotnější podnik na světě.
Chcete investovat do akcí Apple a Amazon? Vyzkoušejte brokera XTB!
Amazon kdysi býval pouhým on-line tržištěm, ale to už dávno neplatí.
Akcie společnosti za poslední rok připsaly 51,78 %, čímž významně překonaly výsledek indexu S&P 500, který ve stejném období vzrostl o 39,56 %.
Přestože základem byznysu Amazonu i nadále zůstává jeho platforma pro nakupování na Internetu, společnost úspěšně diverzifikovala i do dalších oblastí:
Maloobchod s kamennými prodejnami a služba Whole Foods
Streamovací služba Amazon Prime
Rostoucí reklamní byznys
Korunním klenotem portfolia Amazonu je pak služba Amazon Web Services (AWS):
Tržby z AWS v posledním měřeném čtvrtletí vzrostly o 19 % na 28,8 miliardy USD
Provozní zisk z AWS vzrostl o více než 48 % na 10,6 miliardy USD
Přestože AWS generuje pouze 15 % tržeb firmy, na celkovém provozním zisku společnosti se divize podílela z 50 %
Poptávka po cloudových službách a nástrojích umělé inteligence dává AWS předpoklady k další expanzi.
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Redaktor a investor s více než sedmiletou praxí, proponent dlouhodobého investování, velký fanoušek investičního mága Petera Lynche.
O svět investování se začal zajímat v roce 2017, kdy si stejně jako spousta dalších prošel fází aktivního tradingu v oblasti Forexu. Tato osobní zkušenost jej transformovala v dlouhodobého investora a studenta strategií, na kterých stojí investiční přístupy Warrena Buffetta a Benjamina Grahama.
Bogdan je přesvědčený, že úspěch na finančních trzích si musíte zasloužit pílí a svědomitým přístupem. Příslib finanční nezávislosti za to však stojí.
„The person that turns over the most rocks wins the game. And that’s always been my philosophy.“ – Peter Lynch.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.