Tesla přišla o dalšího býčího podporovatele – ten v pondělí uvedl, že by zpomalující poptávka, rostoucí zásoby a zpřísňující se likvidita měly v příštím roce poškodit výsledky tohoto giganta v oblasti elektromobilů.
Kromě Tesly snížil analytik Mizuho, Vijay Rakesh, také hodnocení akcií Nio a Rivian – všechny na neutrální hodnocení z nákupního.
Vývoj ceny akcií Tesla, Nio a Rivian v letošním roce
“Růst prodejů elektromobilů se zpomaluje a tolik potřebné levnější modely se nyní očekávají až koncem let 2025-2026. Domníváme se, že výrobci EV čelí problémům se ziskovostí a náběhem levnější výroby, přičemž podstupují zvýšená kapitálová rizika a trh EV v Číně se ochlazuje,” napsal Rakesh ve zprávě klientům.
Rakesh snížil svůj výhled růstu prodeje bateriových elektromobilů v roce 2024 na 15 %, přičemž ještě před dvěma měsíci předpovídal 25 %.
Uvedl, že snížení vládních dotací pro elektromobily a vyšší úrokové sazby a náklady na pojištění udržují špatnou cenovou dostupnost a poškozují poptávku po elektromobilech.
Analytik snížil cílovou cenu akcií Tesla na 195 USD, což znamená přibližně 14% nárůst oproti aktuální ceně.
Uvedl, že Tesla sice zůstává globálním lídrem v oblasti elektromobilů s bezkonkurenčním rozsahem a ziskovostí, ale umírněný růst, konkurence v Číně, vyšší zásoby jsou výzvy, které by mohly poškodit výsledky v příštím roce.
To přimělo Teslu snížit ceny některých modelů až o 3 000 USD, ale také omezit výrobu.
Tesla v březnu ztratila nejméně dva býčí analytiky a jeden analytik se stal medvědem. Z 51 analytiků oslovených společností FactSet, kteří pokrývají společnost Tesla, je nyní jen 33 % býčích, 47 % neutrálních a 20 % medvědích.
Rakesh se dále domnívá, že Nio bude mít problémy s udržením svých cen, vzhledem k cenovým válkám a skutečnosti, že jeho nejlevnější model začíná na přibližně 41 000 USD.
Snížil svou cílovou cenu akcií na 5,50 USD a snížil svůj odhad dodávek v roce 2024 o 20 % na 183 000 vozů, což je pod konsensem Wall Street, který činí přibližně 204 000 vozů.
Rivian pak má sice silnou značku a solidní modely sportovně-užitkových a nákladních elektromobilů, ale vysoké ceny modelu R1 s cenami v rozmezí 70 000 až 95 000 USD jsou v současném ekonomickém prostředí problémem.
Dodávky levných modelů R2 a R3 jsou přitom zatím poměrně vzdálené, neboť jsou plánovány na první polovinu roku 2026.
Rakesh snížil cílovou cenu akcií Rivian na 12 USD a odhad dodávek v roce 2024 o 11 % na 74 500 elektromobilů, což je pod konsensem, který předpokládá přibližně 83 000 elektromobilů.
Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.