Tržní kapitalizace Pelotonu se tak propadla na 16,6 miliardy dolarů – pouhý dvojnásobek hodnoty z IPO v září 2019. Od začátku roku akcie Peloton odepsaly více než 60 % své hodnoty.
Společnost snížila svůj výhled na celý fiskální rok 2022 (začínající právě v Q3 2021) v souvislosti se sníženou poptávkou po cvičebním nářadí a přetrvávajícími problémy v dodavatelském řetězci. Stále více spotřebitelů se rozhoduje pro návrat do posiloven. Milovníci fitness si také pořizují další alternativy domácího vybavení od jiných výrobců.
“Předpokládali jsme, že fiskální rok 2022 bude velmi složitý, a to se potvrdilo. Důvody jsou náročné srovnání s loňským rokem, nejistota poptávky v prostředí znovu se otevírajících ekonomik, široké omezení v dodavatelském řetězci a tlaky na náklady na komodity,” uvedl generální ředitel John Foley. Společnost tak snížila svá očekávání kvůli pomalejšímu začátku druhého čtvrtletí a obtížné predikci pro blízké období.
Pozitivně lze vnímat pouze růst tržeb z předplatného
Za tříměsíční období končící 30. září Peloton vykázal čistou ztrátu 376 milionů dolarů, tedy 1,25 dolaru na akcii, zatímco o rok dříve činil čistý zisk 69,3 milionu dolarů, tedy 20 centů na akcii. Analytici ztrátu očekávali ovšem nižší – 1,07 dolaru na akcii.
Tržby společnosti v meziročním srovnání vzrostly o 6 % na 805,2 milionu dolarů ze 757,9 milionu dolarů o rok dříve, nicméně zaostaly za odhady, které počítaly s 810,7 milionu dolarů. Peloton tak zaznamenal výrazné zpomalení růstu oproti 250% nárůstu tržeb, který zaznamenal v prvním čtvrtletí roku 2020, kdy spotřebitelé dychtili po domácích cyklo trenažérech, aby si mohli zacvičit, když byla fitness centra zavřená.
Tržby z prodeje fitness produktů, včetně kol a treter, klesly o 17 % na 501 milionů dolarů a tvořily tak 62 % příjmů Pelotonu v tomto kvartále. Jednou z mála pozitivních zpráv je růst tržeb z předplatného, které vzrostly o 94 % na 304,1 milionu dolarů. Tržby z předplatného charakterizuje vysoká marže, přičemž mají potenciál se stát opakovaným zdrojem příjmů. V kontextu celého podnikání společnosti to však stále nestačí.
Náklady na prodej a marketing vzrostly o 148 % na 284,3 milionu dolarů, což představuje zhruba 35 % příjmů. Společnost vložila peníze do reklamy na svůj nyní levnější cyklo trenažér Bike a běžecký pás Tread. Druhý jmenovaný byl nedávno po rozsáhlém stažení z trhu opět uveden do prodeje v USA.
V srpnu Peloton snížil cenu svého modelu Bike o 20 % na 1 495 dolarů. Ve čtvrtek však finanční ředitelka Jill Woodworthová uvedla, že ačkoli se po této změně prodeje modelu Bike zvýšily, výsledky zcela nesplnily očekávání společnosti Peloton.
Díky enormním nákladům na prodej a marketing tak hrubá marže společnosti v posledním čtvrtletí klesla na 12 % oproti 39,4 % ve stejném období loni.
Generální ředitel John Foley dodal, že společnost má před sebou ještě hodně práce, aby spotřebitele seznámila s produktem Tread. Stále však věří, že se běžecké pásy jednou stanou pro Peloton větší kategorií než jízdní kola.
Poznámka
Peloton také čelí zvýšené konkurenci
Společnosti jako Tonal, Hydrow a Mirror získávají zákazníky na trhu domácích trenažérů. Akcie Planet Fitness pak dosáhly ve čtvrtek rekordní hodnoty poté, co řetězec posiloven nabídl lepší než očekávaný výhled.
Peloton snižuje prognózu
Vzhledem k nejisté povaze pandemie společnost Peloton uvedla, že nyní předkládá svůj výhled v rozpětí, nikoli v konkrétních číslech. Ve druhém fiskálním čtvrtletí 2022 (kalendářní Q4 2021) se počet předplatitelů připojených fitness zařízení podle odhadů společnosti zvýší na 2,8 až 2,85 milionu (ze současných 2,49 milionu). Tržby se budou pohybovat mezi 1,1 a 1,2 miliardy dolarů. Analytici očekávali 1,5 miliardy dolarů.
Svá očekávání ohledně počtu předplatitelů a tržeb snížil Peloton pro celý fiskální rok 2022. Nyní očekává, že se počet předplatitelů připojených fitness zařízení bude pohybovat mezi 3,35 a 3,45 milionu, což je méně než předchozí výhled 3,63 milionu. Tržby se budou pohybovat mezi 4,4 a 4,8 miliardy dolarů. To je opět méně než původních 5,4 miliardy dolarů – konsensus analytiků počítal s 5,39 miliardy dolarů.
Společnost Peloton dodala, že v souvislosti s revidovanou prognózou se bude zabývat svou výdajovou základnou a upraví (sníží) provozní náklady tak, aby lépe přizpůsobila investice novým očekáváním růstu. Společnost předpokládá, že do fiskálního roku 2023 bude zisková před započtením úroků, daní a odpisů.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.