Přesto ale v uplynulém roce vzrostla jejich cena o více než 70 %, protože se razantně zvýšil objem online obchodu a firmy začaly výrazně více využívat cloudové technologie. Nyní se však hromadně distribuují vakcíny proti koronaviru, který vystřelil akcie Amazonu až ke hvězdám.
I když je možné, že potlačení pandemie může zpomalit růst e-commerce, růstový příběh společnosti ze Seattlu zdaleka nekončí. Zde jsou 4 katalyzátory růstu akcií Amazonu pro rok 2021 a dále v budoucnu.
1. Rozvoj logistiky
Snaze Amazonu v oblasti logistiky objednávek se nedostává zdaleka tolik pozornosti, jak by si zasloužila. Jedná se o rostoucí dodavatelský systém, který umožňuje Amazonu doručovat stále více objednávek bez využití prostředníka.
Historicky se musel Amazon spoléhat na specialisty jako FedEx a UPS, dnes už ale vyrostl do takové velikosti, že jeho potřeby začaly přerůstat možnosti zmíněných zásilkových společností. To byl také impuls, proč začal investovat do rozvoje vlastního dodavatelského řetězce.
Je pravděpodobné, že bude Amazon časem schopný doručit většinu svých objednávek sám, o čemž svědčí fakt, že se mu v roce 2020 podařilo dodat již 22,5 % veškerých objednávek (oproti 15 % v roce 2019).
Amazon provádí zásadní investice do logistických center i dopravních prostředků, mimo jiné nakoupil 11 nákladních letadel Boeing 767-300.
Jakmile bude Amazon schopný dodávat většinu nebo dokonce všechny své objednávky sám, může nadále růst a nabídnout své dodavatelské služby i dalším podnikům.
Jak můžete vidět na grafu níže, Amazonu se daří dlouhodobě doručovat objednávky o přibližně 3 dny dříve než externím logistickým společnostem. To je ohromný potenciál.
2. Hi-tech prodej potravin
Snaha Amazonu v oblasti prodeje potravin se zdá také nedoceněná. Vše začalo v roce 2017 téměř 14miliardovou akvizicí společnosti Whole Foods. V loňském roce pak Amazon otevřel svůj první obchod s potravinami – Amazon Fresh. Společnosti se při návrhu konceptu prodejny podařilo spojit, co se naučila při provozování prodejen Whole Foods s nejmodernějšími technologiemi Amazonu.
V obchodech Amazon Fresh si mohou zákazníci předem navolit svůj nákup na obrazovce nákupního košíku. Díky tomu přesně zjistí, kde se jednotlivé položky nacházejí, ty naskenují, vloží do košíku a pak jednoduše odejdou z obchodu bez nutnosti asistence prodavače. Amazon pozná, co jste si koupili, a cenu nákupu vám jednoduše strhne z účtu.
Vzhledem k obrovské velikosti trhu s potravinami v USA (665 miliard dolarů) je pochopitelné, proč se Amazon snaží usnadnit zákazníkům nakupování potravin.
Osvědčí-li se koncept, společnost má dostatek peněz k tomu, aby realizovala rychlou expanzi. To by mohlo být dalším katalyzátorem růstu akcií, neboť by investoři mohli ocenit obchody s potravinami jako další z velkých ziskových odvětví společnosti.
Podívejte se na videu, jak probíhají nákupy v obchodu Amazon Fresh:
3. Růst tržního podílu na trhu online prodeje
Mnoho investorů očekává, že se růst online prodeje vlivem potlačení pandemie minimálně zpomalí. Lidé však byli nuceni vyzkoušet online nákupy třeba vůbec poprvé a mnoho z nich zjistilo, že může jít o mnohem pohodlnější přístup k nakupování. Je tak více než pravděpodobné, že online prodej poroste i v letošním roce.
Amazon nyní ovládá dle Statisty 47 % amerického online maloobchodu a do roku 2021 je mu předpovídáno další zvýšení tržního podílu až na 50 %.
Pokud sečteme mírný (ale zato stabilní) růst online prodeje s posilováním Amazonu na pozici světového hegemona e-commerce, můžeme očekávat, že rovněž růst tržeb z této oblasti podnikání bude působit jako katalyzátor pro růst ceny akcií.
Jak už jsme psali v článku o katalyzátorech růstu akcií Microsoft, Amazon možná drobně ztrácí svůj tržní podíl na trhu s cloudovými službami ve prospěch Azure, ale bude ještě nějakou dobu trvat, než budeme moci uvažovat o ztrátě jeho výsadního postavení (pokud vůbec).
Předpokládaný růst odvětví cloudových služeb z 229 miliard dolarů v roce 2019 na 600 miliard dolarů v roce 2024 je výrazným důvodem, proč hledí Amazon do optimistické budoucnosti.
Právě cloudová služba Amazon Web Services už nyní tvoří více než 30 % tržeb a 50 % zisku Amazonu, přičemž tyto podíly nadále stoupají.
Vzhledem k tomu, že Amazon ovládá přes 30 % trhu s cloudovými službami, můžete si poměrně snadno dopočítat, jak by mohl AWS během 4 let vyrůst. Zdá se tak, že právě růst cloudových služeb bude klíčovým katalyzátorem růstu pro akcie Amazon.
Slovo závěrem
Žádná společnost není bezrizikovou investicí, ale dominance Amazonu hned v několika oblastech je natolik působivá, že ji není možné přehlédnout.
Špičková logistická společnost, revoluční prodejce potravin, dominantní online tržiště a lídr trhu s cloudovými službami.
Každá ze společností v těchto segmentech by v letošním roce pravděpodobně rostla a Amazon je všechno dohromady.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.