Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

3 TOP retailové akcie, které se přímo nabízí ke koupi nyní ke konci dubna!

3 TOP retailové akcie, které se přímo nabízí ke koupi nyní ke konci dubna!
Zdroj: depositphotos.com

Mnoho retailových akcií za posledních 12 měsíců zaznamenalo významné růsty – zejména společnosti, kterým se podařilo schopně zachytit rozvíjející se trend e-commerce. Sektor maloobchodu však také obsahuje řadu pastí. Pandemie pouze prohloubila problémy společností, které se potýkaly s poklesem svých tržeb už v předcházejícím období.

Nezvratné změny v nákupním chování spotřebitelů způsobí dlouhotrvající pokles návštěvnosti obchodních center i klasických kamenných obchodů. Následující tři společnosti se však novému trendu skvěle přizpůsobily. Navíc se jedná o fungující podniky z různých zemí, takže může případná investice dopomoci i ke geografické diverzifikaci investičního portfolia.

1. Pan Pacific International

Logo Pan Pacific International
Logo Pan Pacific International

Pan Pacific International je jedním z největších maloobchodních řetězců v Japonsku. Vlastní největší slevový portál v zemi, Don Quijote, obchodní řetězce Piago, Apita, Picasso a Nagasakiya a část příjmů společnosti plyne i z pronájmu nemovitostí.

Tržby společnosti vzrostly ve fiskálním roce 2019 o 41 %. V následujícím fiskálním roce 2020, který končil k poslednímu červnu 2020, na růst společnost navázala a podařilo se jí tržby navýšit o dalších 27 % až na 1,68 bilionu jenů (15,2 miliardy dolarů). Ziskovost se společnosti rovněž dařilo výrazně navyšovat – v roce 2019 o 29 % a v roce 2020 o dalších 7 %.

Růst tržeb společnosti Pan Pacific International.
Růst tržeb společnosti Pan Pacific International. Zdroj: simplywall.st

Z grafu růstu tržeb je zjevné, že pandemie dočasně omezila růst prodejů maloobchodního řetězce, nicméně analytici opět v letošním roce očekávají navýšení ziskovosti o dalších 12 %, a to především díky zvyšování marže, neboť tržbám se předpovídá pouze 3 % růst.

Do roku 2030 pak společnost plánuje zvýšení svých prodejů téměř na dvojnásobek, a to díky rozšiřujícímu se počtu obchodů, kterých je momentálně po celém Japonsku 631 a také zahraniční expanzi na trhy v Hongkongu, Tchaj-wanu, Thajsku, Singapuru a USA.

Tyto retailové akcie by měly v postpandemickém období dále růst, jakmile se turisté vrátí do Japonska. Obchodní řetězce tohoto podniku jsou oblíbené zejména u zahraničních turistů. Akcie Pan Pacific se mohou zdát při současném ocenění (forward P/E = 29) lehce nadhodnocené, ale dominance Dona Quijota nad diskontním retailovým prostorem, schopnost otevírání nových obchodů a sebevědomý 10letý plán ospravedlňují tuto lehce vyšší cenu.

Vývoj ceny akcií Pan Pacific International za poslední rok.
Vývoj ceny akcií Pan Pacific International za poslední rok. Zdroj: simplywall.st

2. JD.com

Logo JD.com
Logo JD.com

JD.com je druhým největším retailovým online prodejcem na čínském trhu za společností Alibaba. Na rozdíl od svého většího konkurenta však JD nakupuje vlastní produkty a posléze odesílá i vlastní objednávky. Alibaba funguje především jako zprostředkovatel. Byznys model JD je kapitálově náročnější než v případě Alibaby, která nabízí prodejní místo pro prodejce třetích stran, na druhé straně chrání své zákazníky před padělanými produkty.

Tržby JD.com vzrostly v roce 2020 o masivních 29 % na 114,3 miliardy dolarů, přičemž počet ročních aktivních zákazníků se zvýšil o 30 % a dosahuje počtu 471,9 milionu. Společnosti se v posledním roce také podařilo navýšit svou marži, což vedlo dokonce k 57% růstu čistého zisku na 2,6 miliardy dolarů.

Růst tržeb společnosti JD.com.
Růst tržeb společnosti JD.com. Zdroj: macrotrends.net

Pokračující potíže Alibaby, která čelí antimonopolnímu vyšetřování, by pak mohly přimět více značek k přechodu k JD.com.

Analytici očekávají, že tržby a zisk společnosti v letošním roce vzrostou o dalších 25 respektive 21 %. Vzhledem k výhradnímu zaměření retailového obchodníka na e-commerce pak vypadá i ocenění JD.com (forward P/E = 30) poměrně rozumně. Tato retailová akcie tak může být mnohem bezpečnější čínskou investicí než další technologičtí giganti, kteří se obchodují za násobně vyšší ocenění.

Vývoj ceny akcií JD.com za poslední rok.
Vývoj ceny akcií JD.com za poslední rok. Zdroj: simplywall.st

3. Target

Target je jedním z největších překvapení v maloobchodním prostoru posledních let. O tom svědčí i naše nedávné srovnávání Targetu s Amazonem. Americký maloobchodní řetězec byl původně považován za oběť změn v nákupních zvyklostech spotřebitelů. Target však otočil své podnikání správným směrem, když renovoval své stárnoucí prodejní prostory, rozšířil svou síť obchodů do předměstských oblastí, a především rozšířil svůj e-commerce ekosystém.

Největší kus práce odvedl Brian Cornell, který převzal funkci CEO Target v roce 2014. Díky jeho vizionářskému pohledu byl Target v loňském roce dobře připraven na zvládnutí krize. Celkové tržby společnosti ve fiskálním roce 2020 tak vzrostly o pětinu. Targetu se přitom podařilo navýšit i tržby z kamenných prodejen (o 7,2 %). Velkou měrou se však o růst postarala oblast e-commerce, když došlo k meziročnímu navýšení objemu prodejů o 145 %.

Růst tržeb společnosti Target.
Růst tržeb společnosti Target. Zdroj: macrotrends.net

Celkové tržby společnosti Target vzrostly za poslední rok o téměř 20 % na 93,6 miliard dolarů, což je větší růst než za posledních 11 let dohromady, dokonce o 36 % pak vzrostla ziskovost. Analytici v letošním roce předpovídají Targetu drobnou stagnaci v důsledku navracení věcí k normálu, ale v následujícím roce 2022 by už měl Target opět růst. Akcie Target se navíc jeví velmi levně, když jsou obchodovány pouze za 21násobek předpokládaných zisků na letošní rok.

Je pravděpodobné, že po loňském zdvojnásobení ceny neporostou letos tyto retailové akcie podobným tempem, to však neznamená, že by se nejednalo o zajímavou dlouhodobou investici.

Načítání
Načítání
Koupit akcie TGT! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Slovo závěrem

Všechny tři akcie vykázaly v loňském roce velmi výrazný růst, na který nebude snadné navázat. Na druhou stranu se však stále obchodují za poměrně zajímavé násobky ziskovosti a stále disponují solidním potenciálem. Pokud přemýšlíte o investici v retailové oblasti, rozhodně tyto tři akcie stojí za zvážení. Tím spíš, že vám mohou nabídnout i zmíněnou geografickou diverzifikaci.

Líbil se vám tento článek?
6
1

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 74 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování je váš kapitál vystaven riziku a může se vám vrátit méně, než jste investovali. Minulá výkonnost nezaručuje budoucí výsledky.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.