Investoři aktuálně sledují výsledky voleb a tipují, jaký budou mít vliv na jejich portfolio. Z dlouhodobého hlediska může být velmi dobrá strategie, zaměřit se na společnosti zvládající nestabilní politické prostředí.
V tomto článku se podíváme na 3 společnosti, které si zaslouží být v hledáčku investorů v nejbližších týdnech. Které to jsou?
1. Alphabet (Google) – Není to jen o Google Search
Společnost Alphabet a zejména pak jejich Google Search je základ takřka každého podnikání. V poslední době byl v hledáčku nejen investorů z důvodu, že Americké ministerstvo spravedlnosti a 11 státních zástupců podalo žalobu za protikonkurenční praktiky. Důsledky žaloby zatím známé nejsou.
Microsoft také zažil velký soudní spor v roce 1998 a i přesto se už dlouho drží na špici. Za tu dobu společnost samozřejmě zažila vícero žalob a ustála nemálo hrozeb. Je tak pravděpodobné, že se i Google hravě vypořádá s aktuální situací.
Mimo Google Search mají akcie Alphabet i další trumfy v rukávu. Kromě vyhledávačů generuje řadu zisků i mimo oblast reklam. Velkou část z růstu tržeb zastaly Google Cloud služby (meziroční růstu o 45 % na 3,44 miliard USD). V příloze společnosti můžeme najít také položku ostatní, která zastává 5,48 mld. USD tržeb. Zde je zahrnut prodej hardwaru, předplatné licencí aj.
Tržby za 3. čtvrtletí vzrostly o 14 % a provozní zisk o 18 %. I když tedy samotný Google Search může na chvíli klopýtnout kvůli zmiňované žalobě, celkově se ale jedná o dobře diverzifikovaný technologický gigant se spoustou růstových pák.
Neměli bychom opomíjet ani obrovský zůstatek hotovosti, kterým Google disponuje. Na konci roku bude držet okolo 119 miliard dolarů. Sice můžeme najít i některé negativní argumenty, ale vypadá to na zajímavý titul, která má své opodstatnění v diverzifikovaném portfoliu.
Zatímco akcie Google v poslední době rostly, akcie Salesforce po hvězdném 2. kvartálu spíše klesají. Oproti dvoucifernému růstu na své historické maximum se ochladily a klesly o 20 %. Tímto se nesmíte nechat zaskočit, to je pro rychle rostoucího SW lídra opodstatnitelné.
Co tento skok vyvolalo? Způsobil to meziroční růst tržeb o 29 % a vyhlídka na nárůst o 21 % v nadcházejícím roce. Podnik si skutečně věří a uzavřel i několik akvizicí. Na druhou stranu poslední pokles ceny těchto akcií znamená příležitost nakupovat kvalitní a perspektivní akcie se zajímavou slevou.
Proč by se mělo Salesforce skvěle dařit i nadále? Například jeden konzultant agentury pro digitální výzkum Avionos (což je mj. business partner Salesforcu) si myslí, že nás čeká období turbulentních změn vyvolané pandemií.
Spousta společností totiž bude hledat nová řešení, jakmile zjistí, že jsou daleko za ostatními. Musí si rychle updatovat své technické a provozní prostředí.
Tyto projekty, které společnosti dříve mohly odložit se nyní stávají životní nezbytností. A přesně to je potenciál pro služby jako je Salesforce. Koncem listopadu, nejpozději počátkem prosince, budou vyhlášeny výsledky za 3. kvartál. Pokud společnost udrží dynamiku, pravděpodobně nás čeká hodně zajímavý růst jejich akcií.
3. STORE Capital
Pojďme se z oblasti technologií přesunout na trh poněkud hmatatelnějších aktiv – nemovitostí. Investice do nemovitostní s sebou nesou sice menší potenciál, ale i výrazně menší riziko (jak minimalizovat riziko investice?).
I když říkáme menší riziko, je pravda, že REIT hodně uškodil koronavirus. Od počátku roku zažily REIT akcie všeobecný propad o 40 % oproti svému vrcholu.
Výhledy společnosti jsou však velmi pozitivní. STORE Capital v říjnu uvedla, že otevřela 100 % svých nemovitostí a vybrala 90 % očekávaných nájmů i úroků. Oproti srpnu je to pokrok, kdy bylo otevřeno jen 92 % nemovitostí a podíl vybraného nájmu byl jen 85 %.
Je pravděpodobné, že společnost je z nejhoršího venku. Navíc, nezaplacené nájmy mají být doplaceny později a společnost tak navíc inkasuje úroky z prodlení. Samozřejmě je možné, že přijde 3. vlna covidu a opětovné uzavírání podniků, kin aj., ale nemovitosti, na které cíli STORE, jsou odolnější a pružnější.
Za zmínku stojí také to, že navzdory zdaleka ne dokonalému 2. kvartálu 2020 se STORE (sotva) vrátil do režimu růstu díky vyššímu zisku z úroků. Vzhledem k tomu, že míra pronájmu a úroků je ve 3. čtvrtletí ještě vyšší, existuje velká šance, že STORE zveřejní další nárůst výnosů a možná i návrat růstu zisků. STORE Capital bude informovat o svých výsledcích ze 3. čtvrtletí 5. srpna.
Co na tyto tituly říkáte? Podělte se s námi v komentářích o vaše vlastní tipy, jak ustát koronakrizi.
Vystudovaný ekonom s vášnivým zájmem o pasivní investování a americké akcie. Zkušenosti nabyté ve finančním sektoru využívá pro vytváření stabilních investičních portfolií. Jeho cílem je dosáhnout finanční svobody prostřednictvím dlouhodobého investičního přístupu. Fanoušek hnutí FIRE a Roberta Kiyosakiho.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.