FinexAkcie2 důvody, proč má Nvidia v roce 2025 šanci na další rekordní růst
2 důvody, proč má Nvidia v roce 2025 šanci na další rekordní růst
I když akcie Nvidie v posledních měsících stagnovaly, analytici očekávají, že rok 2025 přinese ohromný nárůst tržeb díky nové generaci AI čipů. Měli byste si akcie Nvidia nyní pořídit?
Akcie Nvidia i v roce 2024 opět přinesly ohromující výnosy po skvělém výkonu v loňském roce, ale bližší pohled na cenový graf společnosti nám napoví, že v posledních třech měsících ztratily dynamiku.
Akcie společnosti zůstaly v tomto období na podobné úrovni kvůli pochybnostem ohledně vyhlídek společnosti souvisejících s umělou inteligencí (AI) a její schopnosti nadále dosahovat závratného růstu.
Investoři možná přemýšlejí, zda by měli nakupovat další akcie tohoto polovodičového giganta, nebo začít vybírat zisky. Nebude ovšem překvapením, když se akcie Nvidia znovu rozjedou a v roce 2025 předvedou další hvězdný rok.
V tomto článku se podíváme na 2 důvody, proč není nákup akcií Nvidia před začátkem roku 2025 nesmyslný.
Očekává se, že Nvidia bude příští rok dodávat více čipů
Analytici očekávají, že společnost zaznamená v roce 2025 výrazný nárůst dodávek svých grafických procesorů (GPU) optimalizovaných pro umělou inteligencí.
Společnost TrendForce, která se zabývá průzkumem trhu, se domnívá, že by Nvidia mohla v příštím roce zaznamenat 55% nárůst dodávek svých grafických procesorů pro umělou inteligenci, a to díky příchodu nové generace procesorů Blackwell.
TrendForce odhaduje, že Blackwell bude v příštím roce tvořit 80 % dodávek grafických procesorů pro umělou inteligenci společnosti. To ale také znamená, že dodávky starší generace čipů Hopper zůstanou i v roce 2025 na solidní úrovni.
Dobré je, že TrendForce není jediná, kdo očekává v příštím roce skokový nárůst prodejů GPU Nvidia pro umělou inteligenci.
Japonská investiční banka Mizuho zvýšila svůj odhad dodávek AI GPU společnosti v roce 2025 o 8 % až 10 % oproti svému předchozímu odhadu vydanému v červenci tohoto roku.
Mizuho připisuje tuto revizi směrem nahoru zlepšení dodavatelského řetězce společnosti. Přesněji řečeno, partner Nvidie, výrobce Taiwan Semiconductor Manufacturing (známý jako TSMC), údajně zdvojnásobí svou kapacitu pokročilého balení (Advanced packaging), což mu umožní vyrábět více GPU pro umělou inteligenci.
Advanced packaging
Advanced packaging označuje pokročilé technologie balení polovodičových čipů, které umožňují integraci více čipů nebo komponent na malý prostor. To zahrnuje techniky, jako je 3D balení, kde jsou čipy vrstveny na sebe, a 2.5D balení, kde jsou čipy umístěny vedle sebe na speciální substrát.
Cílem je zvýšit výkon, snížit spotřebu energie a zlepšit efektivitu výroby, což je klíčové pro moderní aplikace, jako jsou datová centra, mobilní zařízení a umělá inteligence.
TSMC navíc plánuje pokračovat ve zvyšování své kapacity pokročilého balení i po skončení příštího roku.
Tento lídr ve výrobě čipů věří, že bude schopen do roku 2026 dosahovat minimálně 60% ročního růstu své kapacity balení čipů na podložce (CoWoS). To by mělo Nvidii zajistit dobrou pozici pro využití rychle rostoucí poptávky po čipech pro umělou inteligenci.
Balení čipů na podložce (CoWoS)
Balení čipů na podložce (CoWoS, což znamená Chip on Wafer on Substrate) je pokročilá technologie používaná při výrobě polovodičů, kde jsou jednotlivé čipy umístěny přímo na křemíkovou podložku a následně integrovány na společný substrát.
Tento proces umožňuje propojení více čipů v jednom modulu, což vede k vyšší výkonnosti, lepší přenosové rychlosti dat mezi čipy a nižší spotřebě energie.
Společnost Allied Market Research odhaduje, že prodej čipů optimalizovaných pro umělou inteligenci by mohl do roku 2032 růst tempem 38 % ročně a generovat roční příjmy ve výši 384 miliard dolarů.
Nvidia je dominantním hráčem na tomto trhu s tržním podílem, který se odhaduje na 70 až 95 % – a bližší pohled na její tržby z AI ve srovnání s tržbami jejích konkurentů ukáže, že její podíl je pravděpodobně na vyšší hranici tohoto rozpětí.
Důležitější je, že by zlepšující se výrobní profil TSMC měl zajistit, aby si Nvidia udržela dominantní postavení na trhu s AI čipy.
Vyšší prodeje grafických procesorů pro umělou inteligenci by se tak měly v příštím fiskálním roce (2026) promítnout do solidního růstu společnosti Nvidia, přičemž její cenová síla na tomto trhu by měla vést i ke zdravému růstu jejího zisku. A růst se očekává i ve fiskálním roce 2027
Ocenění by nemělo být znepokojivé vzhledem k jejímu potenciálnímu růstu
Někteří by mohli poukázat na to, že Nvidia je nyní bohatě oceněna s poměrem ceny k zisku (P/E) ve výši 69,29, což je mnohem více než průměrný násobek zisku indexu Nasdaq 100 ve výši 32 bodů.
Společnost však zároveň dokázala ospravedlnit své ocenění vynikajícím růstem. Ve skutečnosti je její násobek zisku v současné době nižší než její pětiletý průměrný P/E, který činí 72.
Také ukazatel PEG, který porovnává poměr ceny akcie k zisku (P/E poměr) s očekávaným růstem zisku na akcii (EPS)ve výši pouhých 0,14 znamená, že akcie jsou velmi podhodnocené vzhledem k předpokládanému růstu.
Poměr PEG je metrika ocenění, která zohledňuje potenciální růst zisků, který by společnost mohla dosáhnout. Hodnota menší než 1 znamená, že uvedená akcie je podhodnocená.
Proto by nyní mohla být pro investory vhodná doba, aby si akcie Nvidia pořídili dříve, než je potenciální skokový nárůst prodeje čipů pro umělou inteligencí v roce 2025 vynese nahoru.
Uvažujete o investování do akcií Nvidia? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.