FinexAnalýzy2 akcie ke koupi: Podle odborníků mají potenciál vyletět o více než 200 %!
2 akcie ke koupi: Podle odborníků mají potenciál vyletět o více než 200 %!
Akcie společností UiPath a Roku mohou podle analytiků zažít obrovský růst. Co stojí za těmito odvážnými predikcemi a jak mohou investoři těžit z jejich očekávaného boomu v následujících letech?
Index S&P 500 si od začátku roku polepšil o přibližně 20 % díky velkému zájmu o umělou inteligenci a překvapivě silnému hospodářskému růstu.
Někteří analytici z Wall Street se však domnívají, že společnosti UiPath a Roku jsou stále podhodnocené, a to výrazně.
Sanjit Singh ze společnosti Morgan Stanley stanovil pro společnost UiPath cílovou cenu $40 za akcii do září 2025. Tato prognóza znamená 212% nárůst oproti současné ceně akcie ve výši .
Nicholas Grous a Andrew Kim ze společnosti Ark Invest stanovili pro společnost Roku cílovou cenu $605 do prosince 2026. Tato prognóza znamená 712% nárůst oproti současné ceně akcie .
Investoři by zpravidla neměli příliš důvěřovat cílovým cenám, zejména pokud pocházejí od jednotlivých analytiků. Stejně tak by neměli považovat implicitní zisky za samozřejmost.
Společnosti UiPath a Roku si však zaslouží další pozornost.
UiPath: 212% implikovaný růst
UiPath se specializuje na robotickou automatizaci procesů (RPA), což je jeden z nejrychleji rostoucích softwarových trhů.
Její platforma pro podnikovou automatizaci zahrnuje nástroje pro vyhledávání úkolů a procesů, které uživatelům pomáhají identifikovat příležitosti pro automatizaci, a vývojové nástroje, které uživatelům pomáhají vytvářet softwarové roboty schopné tyto úkoly a procesy automatizovat.
Podle Morgan Stanley je UiPath “jasným lídrem určujícím kategorii” v oblasti RPA, ale analytici uznávají společnost i v dalších oblastech.
Například společnost International Data nedávno uznala UiPath jako lídra v oblasti softwaru pro inteligentní zpracování dokumentů (IDP), který kombinuje umělou inteligenci a RPA k automatizaci úloh, jako je klasifikace dokumentů, extrakce dat a analýza sentimentu.
Společnost vykázala ve druhém čtvrtletí fiskálního roku 2025 (skončilo 31. července) smíšené finanční výsledky.
Průměrný zákazník utratil o 15 % více a tržby se zvýšily o 10 % na 316 milionů dolarů. Hrubá marže se však snížila přibližně o 3 procentní body a zisk klesl o 55 % na 0,04 dolaru na akcii. Investoři však mají důvod k opatrnému optimismu.
UiPath přivedla v červnu zpět na pozici generálního ředitele spoluzakladatele Daniela Dinese, aby zlepšil realizaci prodeje, zejména pokud jde o růstové produkty, jako je inteligentní zpracování dokumentů, a aby společnost provedl nejistou ekonomikou.
Zlepšení bude vyžadovat čas, ale Dines uvedl, že ho povzbudil první pokrok ve druhém čtvrtletí: “Zvláště mě těší úspěch, který jsme zaznamenali u našich řešení IDP.”
Do budoucna Wall Street očekává, že UiPath bude do fiskálního roku 2026 (končí v dubnu 2026) zvyšovat tržby o 10 % ročně.
Tento odhad ponechává prostor pro růst, protože trh RPA by měl podle prognóz růst o 40 % ročně až do roku 2030.
Současné ocenění ve výši 5,2násobku tržeb (P/S poměr) je však přiměřené i v případě, že je konsensus Wall Street správný.
Pokud nedojde k výraznému zrychlení růstu, mají akcionáři společnosti jen velmi malou šanci na trojciferné výnosy v příštím roce. Investoři ochotní držet akcie minimálně tři až pět let by však mohli zvážit nákup malé pozice již dnes. UiPath by mohla být výnosným příběhem obratu.
Roku: 712% implikovaný růst
Streamovací platforma Roku spojuje spotřebitele, vydavatele obsahu a inzerenty. Společnost zpeněžuje placený obsah účtováním poplatků za transakce zpracovávané prostřednictvím Roku Pay a zpeněžuje obsah podporovaný reklamou prodejem inventáře a reklamního softwaru.
Roku získává reklamní inventář od vydavatelů obsahu na platformě, ale provozuje také službu podporovanou reklamou nazvanou The Roku Channel.
Roku je nejoblíbenější streamovací platformou v USA, měřeno podle času streamování, a společnost má dobré předpoklady k tomu, aby si své prvenství udržela.
Operační systém Roku OS je nejprodávanějším televizním operačním systémem v USA, Kanadě a Mexiku, což svědčí o autoritě značky.
Společnost vykázala ve druhém čtvrtletí povzbudivé výsledky. Počet aktivních účtů se zvýšil o 14 % a počet hodin streamování vyskočil o 20 %, což znamená, že průměrný účet se platformě věnuje častěji.
Tržby zase vzrostly o 14 % na 968 milionů dolarů a zisk EBITDA se zlepšil na 44 milionů dolarů oproti ztrátě 18 milionů dolarů v předchozím roce. Investoři mají dobrý důvod se domnívat, že si společnost udrží svou dynamiku.
Kromě toho, že je Roku nejoblíbenější streamovací platformou v Severní Americe, je The Roku Channel osmou nejoblíbenější streamovací službou v USA, čímž předstihl Max od Warner Bros Discovery a Paramount+ od Paramount Global.
To dává společnosti dobrou pozici, ze které může těžit, protože streamování tvoří stále větší část času sledování televize.
Wall Street očekává, že tržby Roku budou do roku 2025 narůstat o 13 % ročně, ale tento odhad ponechává prostor pro růst.
Předpokládá se, že výdaje na reklamu v televizním vysílání porostou ve stejném období o 12 % ročně, a vedoucí postavení společnosti v Severní Americe (spolu s její rostoucí přítomností na mezinárodních trzích) by mohlo vést k rychlejšímu růstu, než se očekává.
Vzhledem k tomu je současné ocenění na úrovni 2,8násobku tržeb přiměřené, i kdyby byl konsensus Wall Street přesný. Cílová cena Ark ve výši $605 za akcii je s velkou mírou pravděpodobnost přemrštěně vysoká.
Zároveň však nelze vyloučit, že Roku může v příštích třech až pěti letech překonat index S&P 500. Trpěliví investoři tedy mohou o akciích Roku uvažovat.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.